Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Jerry schreef:Zijn er nog mensen met recente ervaringen over de Equilibrium Tri-zone All Sports? Ik zoek een lichte beschermer voor met name het springen en een incidentele crosstraining, en had deze op mijn lijstje staan maar nu lees ik toch dat er hier en daar wat schuurt of drukt.. lastig..
_Jerry schreef:Ik heb de Equilbrium all sport besteld. Het crossen is echt op instap-niveau.dus lijkt me voldoende. Heb ze net binnengekregen, ze zijn inderdaad heel licht en lijken luchtig. Wel hebben ze een andere sluiting, met alleen twee klittenband strips. Er gaat geen flap meer overheen zegmaar. Hoop dat ze goed blijven zitten. Vanavond passen.
_Jerry schreef:Nee, de voorkant is wel dicht. Heb het even opgezocht, ze zien er nu zo uit:
https://www.equilibriumproducts.com/pro ... rts-boots/
ELD schreef:Mijn paard heeft er net 3 weken stalrust opzitten. Hij is 1 bom energie, tijdens de stalrust is er wel 2x per dag 10-15minuten met hem gewandeld.
Nu mag ik hem longeren en rustig terug de wei op laten gaan, maar mijn paard kennende gaat dit gepaard met energie uitbarstingen en dus veel gebok en crossen. Daarom zoek ik voor de eerste 3-4 keren op de weide een beenbeschermer die goede bescherming biedt. Ik heb alleen peesbeschermers, maar deze durf ik niet voor 2 uur aan te laten. Liefst iets wat dus 2 uur aankan, niet warm wordt maar toch goede bescherming geeft en hierna misschien nog kan gebruikt worden tijdens het longeren.
Ik dacht aan:
- Lemieux brushing boots
- Lemieux support boots
- Kentucky brushing boots 3D spacer
- Kentucky eventing boots air tech
- Equilibrium trizone all sports
Wat denken jullie? En wie heeft ervaring met één van de beenbeschermers?
(Paard gaat anders nooit buiten met beenbescherming, in de winter als ik hem dan los doe ik wel peesbeschermers op de eerste minuten omdat het dan ook veel bokken en crossen is.)
Niet helemaal dit topic, maar ik weet niet waar anders. Al heel veel gelezen, maar toch nog veel twijfels.