[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:40

Die enorme pad vertekent een beetje hoe hij ligt - van mij zou hij nog een paar cm naar achteren mogen

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:48

Atent Ik zou even goed kijken of je het nog naar achteren kan plaatsen. Heb je nog een andere foto?

Kwetal testzadel niet door jullie keuring heen! Gaan jullie de Ghost verkopen binnenkort???

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:50

geen recente foto's, zal ik binnenkort even maken!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:43

wie heeft er van die riempjes aan het zadel hangen om de beugels of singel omhoog te houden als je zadel niet op het paard ligt. Het lijkt mij fijn, wie heeft hier goede ervaringen mee?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:53

Die fellsattel. Ik was altijd verliefd op de dressuurmodel van grandeur, laat barefoot nou net dié maken zeg :D
Vond dit ook wel erg leuk om te lezen: Voor het verkrijgen van de benodigde wol worden de schapen slechts geschoren en niet geslacht zoals bij de productie van lamsvel het geval is, waarbij de wol inclusief de huid verwerkt wordt.
Ik wou dat meer merken/bedrijven zoiets vermelden!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:09

Ik heb aan het zadel van mijn moeder 2 clipjes gemaakt waar je de beugels in kan klikken. Zo n ding ( geen idee hoe die heten) http://www.europetalshop.be/img/p/945-1368-thickbox.jpg
Die klik je door de achterste ringetjes, en dan klik je je beugel erbij ( kun je vervolgens daar mooi je singel doorheen halen ;)
Erg handig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:15

Dat is gewoon een karabijnhaak die je ook bij de bouwmarkt kan halen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:23

heb ik nu ook, maar vind het lelijk, die riempjes lijkt me mooier maar vraag me af of het ook praktisch is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:25

Geen idee meer wie het vroeg, maar ik rijd ook met HD inlages en vps :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:27

Kan je niet ook gewone spoorriempjes daarvoor gebruiken. :)*

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:29

ik zie op de site van pmarena mooie riempjes.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:33

Ik kan de site van Pmarena niet bekijken, ik werk met een tablet. Elke keer als ik de site open wordt deze afgesloten...erg irritant >;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:53

jomaro schreef:
Kwetal testzadel niet door jullie keuring heen! Gaan jullie de Ghost verkopen binnenkort???

Nee, helaas voor de meneer die het ding maakt, maar ik vond de originele Ghost beter liggen... dus met die gegevens is hij aan de slag gegaan en zijn de nieuwe zadels onderweg. (Italiaanse post - hopeloos :roll: )
Het ziet er wel minder "vreemd" uit dan de eerste Ghost - de metalen bars zijn er af, de pommel is flexibel en zit vast. Uiteraard kan de beugelophanging/singelstootplek wel verplaatst worden. Cantle is flexibel en iets verplaatsbaar, de zitting valt er in het geheel overheen. Ze komen met en zonder vaste wrongen, met en zonder zweetblad en in tig kinky kleurtjes :# (ook oranje :oo )

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:51

pmarena schreef:
Phillipa schreef:
Pmarena, Nee, maar als ik het google op fellsattel (barefoot) word ik wel heel nieuwsgierig? :D Ik krijg allemaal iberica zadels. Gaat die hierop lijken?

Ik voelde trouwens ook m'n beugelophanging, maar nu ik sinds 2 weken de gesp van de beugelriem onderaan heb wordt dat steeds minder? Het hele zadel 'zakt' sowieso meer in, gaat steeds lekkerder zitten +:)+

Ik heb hem vanochtend op de site gezet en ook meteen de zadels en BBP's (enzo) uit elkaar getrokken in verschillende rubrieken :)

Nouja....jij voelde dus blijkbaar de gesp van de beugelriem, niet de beugelophanging dan? :P
Dat hebben wel meer mensen en daarom adviseer ook altijd om beugelriemen met de gespen naar beneden te gebruiken :j

Super hè als je merkt dat je zadel steeds meer gaat "liggen", dan wordt het zo veel comfortabeler :+:

Ja, moet wel de gesp zijn geweest. Mn riemen zijn vrij dik, maar dat is gewoon een goed excuus om nog eens de Mono-T te kopen ;) Maar na elk uurtje weer iets comfortabeler. *\o/* Nu sinds een week zonder kniewrongen wat nog veel beter bevalt. En de galop gaat met sprongen vooruit (letterlijk :D )

Heb t zadel vandaag wel een tikkie (te ver) naar voren gelegd, maar had daardoor voor t eerst helemaal geen ruwe haren. Lag als een huis, trekt toch nog iets naar voren tijdens het rijden. Toch maar op jacht naar een U-singel of misschien eens aanpassing maken met de inlages...

Oh en dat Fellsattel <3 <3 mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de verschillen zijn met de iberica('s) en grandeurs? Naast wel/geen beugels.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:52

Komt die fellsattle er ook in donkere kleur? Vind wit niet mooi en onpraktisch

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:05

Gaaf BZ als de Ghost weer een come-back maakt, ik blijf dat echt 1 van de leukste echt originele modellen vinden +:)+

Spreekt de beste man inmiddels al wat meer dan alleen Italiaans :P

Ga jij deze dan weer aan de man brengen? Klinkt wel weer interessant hoor!

Fellsattel: ik weet het nog niet, verwacht de eerste eind volgende week hier te ontvangen en dan zal ik hem eens goed bekijken en de omschrijving op de website wellicht nog wat aanpassen :) Het zal met deze een beetje aftasten zijn wat de reacties zijn, maar ik ben er helemaal voor om wat meer te doen met het Fellsattel-idee maar Barefoot is nog iets terughoudend om een versie met beugelophanging te maken.

Ik opteer voor een soort RoP schaap zitting maar dan een versie met wat grotere blokken die ter vervanging van de originele seatsaver op de zadels bevestigd kan worden.

Zelf is dat me het beste bevallen: de basis van een Barefoot Arizona met daarop als zitting die van de Christ Butterfly. Dat is voor mij en Rena echt een combinatie van het beste van 2 soorten zadels :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:20

Wat leuk dat de Ghost weer terug komt, ik ben erg benieuwd naar een fotootje als het zover is. :)

Wat ziet de bbp van barefoot er mooi uit zeg! Ik persoonlijk ben ook niet zo'n fan van beugelriemen aan een bbp. En het singelsysteem klinkt erg goed moet ik zeggen! Gaaf hoor!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:20

Atent schreef:
ik zie op de site van pmarena mooie riempjes.

Ik heb er ééntje van Barefoot. Een heel mooi leertje met aan het uiteinde een gevlochten knopje.
Ik gebruik het om mijn leadrope of mecate aan vast te maken ( rij western)
Het riempje dient oorspronkelijk om de singel vast te maken, bij mij heeft het nu een dubbele functie :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:07

@pmarena kunnen die riempjes ook als brievenbus post?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:12

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:13

:# Ghost kleurtjes := Toch ook wel gewoon in bruin en zwart :o

Heb al tweemaal een Ghost gehad :D heerlijk zadel maar paardje wat eronder zit is er nooit zo weg van. En dan verkopen we het toch maar weer, maar met een nieuw model :)) je weet maar nooit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:14

Dat zou net moeten gaan maar brievenbuspost biedt natuurlijk weinig zekerheid.... en persoonlijk zit ik niet echt te wachten op kwijtrakende bestellingen - boze klanten - ik die nogmaals kan verzenden en dan via pakketpost... waardoor ik er een 2e riempje en extra verzendkosten op toeleg, en nog een klant heb die niet tevreden is door een lange wachttijd :=

Vandaar dat ik via de website geen brievenbuspost aanbied, maar als iemand het vraagt en er specifiek mee akkoord gaat dat het op eigen risico is, dan wil ik het wel doen en hoop ik heel hard dat het goed komt :=

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:24

Ik verstuur ook weleens brievenbus post waar ik bang voor ben dat de envelop het niet houd. Dat tape ik helemaal rondom met tape, nooit klachten gehad dat het kapot ging onderweg. Ik ga er over nadenken, ik zou er wel 2 willen voor mijn beugels.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:41

Mijn handgemaakte sidepull was door de verzender ook mooi ingepakt, en tóch had 1 of andere idioot bij de post het opengewrikt én lelijk beschadigd. Dus voor mij ook liever geen brievenbuspost meer.

Woehoe ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Ghost. Geloof dat ik weer heel hard op mijn handen ga moeten zitten en bankkaart ver weg stoppen. :D

Die stijgbeugels omhoog hangen, beschadigd dat jullie zadels niet ? Als ik dat doe, liggen mijn stijgbeugels op het leer van mijn zadel, en daar ben ik precies toch niet zo'n fan van. Wil het absoluut zo lang mogelijk in de beste staat houden.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:45

Als ik ze naar beneden laat hangen bungelen ze over de grond als ik ze op mijn verrijdbare zadelsteun leg. Dan slepen ze door alle viezigheid heen als ik ermee door mijn wei rijd, dat is ook niet ideaal.