Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 04:49

Hadden jullie de eerste periode ook zo last van je kont in het nieuwe zadel?

Heb nu 5x met dit zadel gereden en mijn paard loopt er erg fijn onder enkel krijg ik wat last van mn billen :')

Misschien is het wennen aan de smalle twist of moet het zadel gewoon nog ingereden worden maar vooral links heb ik het gevoel op een rand te zitten.
Was benieuwd of dat bij andere ik het begin ook zo was

Sanet

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:34

Nee totaal niet. Ik vond en vind hem nog steeds heerlijk zitten.
Voel je zelf iets als je je hand onder je linker bil legt dan? Zit daar iets?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:03

Ik heb hier ook last van gehad bamsy was bij mij gewoon even wennen nu zit het heerlijk. Had zelfs schuurplekken haha :')

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:44

Sanet schreef:
Nee totaal niet. Ik vond en vind hem nog steeds heerlijk zitten.
Voel je zelf iets als je je hand onder je linker bil legt dan? Zit daar iets?

Het lijkt de overgang van het zitting naar het zweetbad te gaan, dat stukje leer wat daar dan nog overheen zit (lekker duidelijk }:0 )
Maar het zadel ligt nog iets achterover dus best kans als hij straks inzakt dat ik meer naar voren in het zadel kom en er geen last maar van heb. Is ook niet echt pijnlijk maar meer irritant na een tijdje haha.

paardje2013 schreef:
Ik heb hier ook last van gehad bamsy was bij mij gewoon even wennen nu zit het heerlijk. Had zelfs schuurplekken haha :')

Zover is het gelukkig nog want ben mijn paard ook weer aan het opbouwen dus rij maar 30 minuutjes per keer maar had ik dit gehad ik de volle training denk ik dat het wel schuurplekken zouden kunnen zijn :=

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:23

Kennis van me verkoopt haar Custom Icon Flight 17,5-18inch zadel is pas een jaar oud dus amper gebruikssporen. Mocht iemand interesse hebben stuur mij een berichtje.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:07

Als ik op internet kijk zie ik veel jonge custom zadels te koop. Waarom is dit? Iemand die z'n zadel zo snel heeft verkocht?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:54

Het is een hype dus rennen we allemaal naar de zadelmaker voor een Custom. Het is alleen nogal een dwingend zadel en dat maakt het niet geschikt voor iedereen. Ik heb die van mij verkocht (een jaar geleden) omdat mijn paard er uitgegroeid was. Door de hysterie rondom Custom heb ik hem snel kunnen verkopen voor een goede prijs (de vraagprijs was na mijn aankoop al met ruim 300 euro gestegen). Achteraf ben ik heel blij dat ik hem heb moeten verkopen. Hij zat super zacht maar mijn lijf werd toch niet zo blij van die gedwongen houding en ik was het echt zelf kunnen zitten verleerd.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:22

Mahitri schreef:
Het is een hype dus rennen we allemaal naar de zadelmaker voor een Custom. Het is alleen nogal een dwingend zadel en dat maakt het niet geschikt voor iedereen. Ik heb die van mij verkocht (een jaar geleden) omdat mijn paard er uitgegroeid was. Door de hysterie rondom Custom heb ik hem snel kunnen verkopen voor een goede prijs (de vraagprijs was na mijn aankoop al met ruim 300 euro gestegen). Achteraf ben ik heel blij dat ik hem heb moeten verkopen. Hij zat super zacht maar mijn lijf werd toch niet zo blij van die gedwongen houding en ik was het echt zelf kunnen zitten verleerd.

Ik heb nu diverse zadelmerken al gehad en hem nu een Custom. Ik merk eerlijk gezegd niet veel van de gedwongen zit. Ik heb de advantage-r wellicht dat de flight of andere modellen dat meer hebben.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:32

Heerlijke zadels want de pasvorm beviel mij super, paste op mn paard maar omdat hij al op leeftijd was lag een boomloos uiteindelijk toch beter. Omdat mijn jonge paard toen nog een jaarling was zadel verkocht omdat ik niet zeker wist dat hij dat zadel ging passen en het zonde vond een zadel een paar jaar op te slaan, worden ze niet beter van. Door de populariteit was het zadel binnen een week weg voor de prijs waarvoor ik het aangeschaft had, had het zelf al 2e hands gekocht via custom. Bij custom zelf krijg je maar iets van 600 terug bij inruil vandaar ze veel op marktplaats aangeboden worden. Vind het fijne zadels maar overweeg een erreplus voor mn jonge paard te kopen omdat deze beter aanpasbaar zijn op lange termijn, ben hem nu aan het beleren met boomloos. Ben er wel een beetje klaar mee telkens een duur zadel aan te schaffen omdat paard eruit gegroeid is. Custom zijn ook aanpasbaar maar erreplus veel meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:55

Mahitri schreef:

Ik sluit me hierbij aan. Na 3 Customs naar een ander merk gegaan. Vond het toch wel een verademing. Geen dikke wrongen meer en een redelijk eenvoudig zadel. Ben er vele malen beter van gaan zitten.

Vind Custom ook te beperkt in het aanpassen. Dat zou echt beter moeten kunnen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:54

Ik ben tot nu toe heel tevreden van mijn Custom alsook de service.
Een foto van mijn zadel:

Afbeelding

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:59

Hier na een jaar of 5 nog steeds heel blij met mijn wolfgang solo. Heb hem momenteel op 3 totaal verschillende paarden liggen en hij ligt overal goed op. Vind het dus nog steeds een top zadel!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:19

Ik ben het wel eens met de gedwongen zit. Maar vind dat heel negatief klinken.
Ik heb korte gedrongen pootjes en dan kan je wat steun best gebruiken bij een erg snel en wendbaar paard.
Custom heeft mij het vertrouwen en de zit gegeven om mijn jonge merrie goed op te leiden en haar ook soms de baas te kunnen.
Het heeft ons ook even geduurd de juiste te vinden maar met de wolfgang nu echt wel heel erg blij.

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:30

Wanneer iemand zijn Icon Flight 17,5 inch wil verkopen dan ben ik geintresseerd!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 06:55

Ik heb een wolfgang constanze besteld met korte wrongen, ben nu ruim 3 maanden aan het wachten dus hopelijk is het zadel met een maandje klaar... Kan niet wachten :-)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:20

haasje20 schreef:
Ik heb een wolfgang constanze besteld met korte wrongen, ben nu ruim 3 maanden aan het wachten dus hopelijk is het zadel met een maandje klaar... Kan niet wachten :-)

Ik heb nu ook de Wolfang Constanze, ik had hem ook op 4 maand. Dus hopelijk voor jou ook binnen een maandje klaar!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:06

D4J schreef:
Wanneer iemand zijn Icon Flight 17,5 inch wil verkopen dan ben ik geintresseerd!

Weet er wel eentje te koop.

@BopjeBo: Overigens verschilt het qua leeftijd en hoe het zadel incl. samenstelling eruit ziet (lees afgeragd/ slijtage) qua inruilwaarde bij Custom.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:19

Tuurlijk dat snap ik, maar het demo model wat ik had was echt een ouder zadel met dito slijtage waar ik in verhouding echt veelste veel geld voor betaald heb. Als ik dan zie waar gerenommeerde merken 2e hands voor te koop zijn en nog veel netter zijn, mag je al blij zijn als je daar € 500 voor krijgt. Door de populairiteit was ik het zo kwijt voor hetzelfde bedrag, maar dat komt puur doordat ze 2e hands amper te vinden zijn voor dat bedrag, wat er nu te koop staat is vaak pas 1 a 2 jaar oud en zijn de vraagprijzen ook veel hoger. Vind het fijne zadels, maar kijk nu eerst verder naar zadels die meer mogelijkheden hebben om aan te passen. Zie er te veel 2e hands van 1 of 2 jaar oud aangeboden worden 'omdat paard eruit gegroeid is', en ben bang dat m'n jonge paard er dan ook zo uitgegroeid is.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:56

BopjeBo schreef:
Tuurlijk dat snap ik, maar het demo model wat ik had was echt een ouder zadel met dito slijtage waar ik in verhouding echt veelste veel geld voor betaald heb. Als ik dan zie waar gerenommeerde merken 2e hands voor te koop zijn en nog veel netter zijn, mag je al blij zijn als je daar € 500 voor krijgt. Door de populairiteit was ik het zo kwijt voor hetzelfde bedrag, maar dat komt puur doordat ze 2e hands amper te vinden zijn voor dat bedrag, wat er nu te koop staat is vaak pas 1 a 2 jaar oud en zijn de vraagprijzen ook veel hoger. Vind het fijne zadels, maar kijk nu eerst verder naar zadels die meer mogelijkheden hebben om aan te passen. Zie er te veel 2e hands van 1 of 2 jaar oud aangeboden worden 'omdat paard eruit gegroeid is', en ben bang dat m'n jonge paard er dan ook zo uitgegroeid is.

Om deze reden heb ik eerst een “goedkoper” zadel gekocht. Daarna pas een custom nu Mn paard goed in bespiering zit en wat ouder is (7) :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:30

Dat kan, heb daarom met een Barefoot paard beleerd, maar nu we echt wat gaan doen blijk ik er zelf niet lekker op te zitten en het idee dat ik m'n paard in de weg zit. Jonge paarden veranderen redelijk snel, maar paarden van 7 kunnen ook nog flink veranderen, puur door veranderingen in training, blessures, ziekte etc. Daarom zeker 1x per jaar een zadelcheck wel het advies is om te kijken of er wat aangepast moet worden.
Donderdag komt er een zadelfitter met diverse merken en kijk ik wat daar de mogelijkheden van zijn.
Erreplus schijnt ook heel fijn te zijn en veel ruimer aanpasbaar op langere termijn. Voor m'n andere paard heb ik in 13 jaar tijd 5 zadels aangeschaft, zou mooi zijn als dat wat meer opgevangen zou kunnen worden.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:52

Ik ben aan het rond kijken voor een zadel voor mijn 3,5 jarige. Ik dacht dat de Custom makkelijk aan te passen maar nu lees ik terug in dit topic dat dit niet zo is. Zouden jullie een zadel van dit merk aanraden voor een jong dier?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:56

@Barb: ik heb mijn Custom wel laten aanmeten toen mijn paard 3 was. Ik laat hem half jaarlijks en nu inmiddels jaarlijks nakijken en met kleine aanpassingen past hij nog steeds. Mijn paard is nu ruim 6.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:30

Ik heb ook custom op Mn jonge paarden, 2 3 jarige. Gaat top!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:28

Barb schreef:
Ik ben aan het rond kijken voor een zadel voor mijn 3,5 jarige. Ik dacht dat de Custom makkelijk aan te passen maar nu lees ik terug in dit topic dat dit niet zo is. Zouden jullie een zadel van dit merk aanraden voor een jong dier?

ik denk dat het vooral ligt ook aan het paard. Het zadel zal prima aan te meten zijn maar mocht je paard nog heeeeel veel gaan veranderen ( in mijn geval weinig bespiering en de verwachting dat hij echt breder zal worden (meer barok is namelijk een PRE) is het misschien wel het geval dat het zadel over een aantal jaar niet meer goed zal liggen. Custom passers kunnen daarin ook goed adviseren en hebben soms ook demo modellen die goedkoper zijn en misschien een mooie tijdelijke oplossing :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:13

De boom is ook, door een goede zadelmaker, te verbreden maar het houdt natuurlijk eens op.