Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biscuitje

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:50

Of moet je de kingekruisde gewoon bevestigen met de bijgeleverde klittebandjes?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:11

Kingekruisd met klittenbandjes? Je hebt een extra riempje met stof en daar gaat het kinriempje (sperriem) door..
Dus tussen t leer en dat stofje in..

Klittenband gebruik je nergens voor.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:15

Het klittenband is alleen om netjes op te bergen.
Kingekruisd is precies wat Jotoma aangeeft.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:30

SamLoveRoos schreef:
Het is gewoon een filmpje hoe alles om moet enzo, maar dat staat ook in de bijschrijving.

Ik heb mijn Rambo Multi net binnen en ik ga hem morgen passen maar na het zien van de dvd had ik een vraag: op de dvd lijkt er wel een soort bandje van elastiek aan het kopstuk te zitten (tussen de oren zeg maar) die je moet gebruiken voor de kaakgekruiste optie maar dat heeft mijn hoofdstel niet! Hoort dat zo? In de bijschrijving zie je ook zo'n bandje met elastiek...

Sorry ik bedoelde kaakgekruist! Het lijkt in het filmpje/bijschrijving wel alsof er nog een stuk elastiek aan het kopstuk vastzit zegmaar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:32

nee samlovesroos bedoeld geloof ik dat je die manier van bitloos gebruikt, eerst over het kopstuk (waar bij haar dus het elastische bandje niet zit?) en dan kruislinks langs de wangen door de ringetjes aan de zijkant (dus de andere dan onder de kin door)
die van mij heb ik passend gemaakt! zit toppie :) had m vanmiddag even snel gepast maar net een gaatje te hoog dus de keelriem kwam erg strak, morgen er even mee rijden!
moet alleen even kijken of het kopstuk goed zit, er staat front met een pijltje op en neem aan dat het pijltje naar mij moet wijzen? of moet ik juist als ik er op zit de letters goed lezen (dus rambo micklem staat dan mijn kant op als ik er op zit ipv andersom...) hmz haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:33

het hoort er dus wel aan te zitten bij de multi.. bij mijne zit gewoon een soort elastiek idd er aan vast (bij kopstuk)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:33

Klopt, bij de Multi zit een elastieken band op het kopstuk. Dat zit vast, het is geen klittebandje ;-)
Sommige kopstukken zijn verkeerd geponst. De verbreding moet naar de ruiter toe gaan.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:36

Volgensmij wel, ben hier de bijschrijving nog een keer aan het lezen en dan zie je dat het 'flapje' naar achteren (richting staart) wijst zegmaar.

Ja dat bedoel ik!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:36

Misschien heeft did van mij dan een fabrieksfout ofzo... Fijn, mag ik hem weer terugsturen..,

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:44

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:44

Hij hoort zo:
Afbeelding

Als hij verkeerd geponst is, hoeft hij niet terug hoor. Daar kijk je 1 keer naar en dan nooit meer. Het heeft geen nadelig effect op het hoofdstel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:45

toppie dank je!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:49

Kijk, rechtsboven zie je ook hoe hij kaakgekruisd hoort te zitten.

Afbeelding

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:54

Bij mij zit dat lusje aan de bovenkant er helemaal niet, zou dus nooit de kaakgekruisde kunnen toepassen...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:00

balen dus!! ik zou m idd gelijk terug sturen

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:07

Hij gaat morgen gelijk weer naar het postkantoor! En dan maar weer wachten op een nieuwe! :Y)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:14

Als je dichtbij had gewoont hadden we wel kunnen ruilen. Ik gebruik dat bovenste lusje voor kaakgekruist echt nooit.....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:26

SamLoveRoos schreef:
Bij mij zit dat lusje aan de bovenkant er helemaal niet, zou dus nooit de kaakgekruisde kunnen toepassen...

Heb je goud- of zilverkleurige gespen?
Misschien heb je een Competition, geen Multi bridle.
De Competitions zijn duurder.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:43

Nee het is echt de multi, met goudkleurig beslag. Mijn vader moet morgen toch in de buurt zijn van een Epplejeck dus die gaat hem ruilen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:18

Nou m'n eerste micklem rij ervaring is een feit :D t ging niet bepaald heel lekker haha had bitloos Sidepull gedaan hield haar hoofd zeker stiller maar was zooo sterk kreeg haar bijna niet los niks voor haar :D dus morgen weer even een andere manier proberen kijken welke t beste past :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:27

Het is inderdaad een kwestie van uitproberen en wennen!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:26

Ook ik had vandaag m'n eerste rij ervaring met m'n Rambo: beviel goed! Ik had hem ook op de sidepull staan, ik moet even kijken op welke hoogte het bit vast moet en hoe hoog de neusriem dan precies moet liggen. Morgen 2e poging alleen dan met bit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:16

Ik ben nog steeds blij met m'n rambo, mijn lesgever springen iets minder. Die vindt het irritant dat het hoofdstel dus ook inwerkt op de neus, en niet alleen op het bit. Helaas heb ik veel meer moeite met mijn paard met een gewoon hoofdstel, omdat die daar de neus er echt uit kan duwen, en met de rambo heb ik dit probleem (veel) minder. Toch zou ik volgens de lesgever beter weer naar een gewoon overschakelen, maar dan moet ik een nieuw kopen.

twijfel twijfel twijfel.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:19

Varekaj schreef:
Ik ben nog steeds blij met m'n rambo, mijn lesgever springen iets minder. Die vindt het irritant dat het hoofdstel dus ook inwerkt op de neus, en niet alleen op het bit. Helaas heb ik veel meer moeite met mijn paard met een gewoon hoofdstel, omdat die daar de neus er echt uit kan duwen, en met de rambo heb ik dit probleem (veel) minder. Toch zou ik volgens de lesgever beter weer naar een gewoon overschakelen, maar dan moet ik een nieuw kopen.

twijfel twijfel twijfel.

Waarom twijfel?? Alleen omdat je lesgeven het hoofdstel niks vind.
Uit je verhaal te horen ben jij en je paard er gelukkig mee ..... Waarom omdat hij het niks vind weer terug naar een hoofdstel wat je niet prettig vond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:21

Het gaat eerder om het paard, hij zou het bit beter aannemen met een gewoon hoofdstel. Ik vind echter dat hij de neus er meer uit gaat proberen duwen ipv na te geven, en dat doorduwen lukt naar mijn gevoel minder met die rambo. Maar ja, als hij daarop inderdaad weer bit meer vastpakt en niet wil loslaten...

Hij doet ook veel dwazer wanneer ik met een gewoon hoofdstel kom aanzetten dan met die rambo. Alleen al om op te zadelen, al geloof ik nu ook niet dat een paard kan denken "ohnee, dat hoofdstel weer, even hoofd de lucht in gooien en baasje omver rammen".