Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:48

Bokkers, jullie zijn altijd goed in zoeken: een neopreen singel, met elastiek én een ringetje voor een hulpteugel. Mag banaanvorm of recht zijn. (65cm)
Wie kan er 1 vinden (als deze combinatie überhaupt bestaat)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:51

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:03

Top, hier kan ik vast wat mee!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:07

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:08

Google met "neopreen dressuursingel met elastiek" gaf nog wel meer opties

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 00:29

Ik heb er een van QHP, erg tevreden over :)

Veerdoutzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 21:29

Hoi Bokkers. Graag vraag ik jullie om advies. Ik rijd sinds kort een pony met een singelgroeven erg naar voren en daarnaast is ze ook erg rondgeript. Ik heb een banaansingel gekocht maar het zadel blijft naar voren schuiven. Naast dat ik veel verschillende meningen hoor over of de banaansingel : ) of : ( moet, heb ik het idee dat ze meer gaat profiteren van een singel met ook veel uitsparing voor haar oksels. Daarnaast is het prettig als de singel bont bevat want ze heeft een ontzettend gevoelige huid waardoor er steeds wondjes vormen. Wie weet de gouden tip die ook redelijk vriendelijk geprijsd is . Ik heb 55 cm nodig.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:06

Is er hier evt interesse in een edix rechte anatomische dressuur singel maat 95? Voor de hele grote paarden ideaal! Mijn hele ronde paard is inmiddels een stuk minder rond en kan een kleinere singel hebben *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:20

xMarizka schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is vandaag met correctie pad van lemieux
Met Kavalkade soft comfort singel in 60cm

Dit was gister zonder pad etc
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij zit op dit moment tussen twee kopijzermaten in :j

Leuke pony….Er is al het eea over je zadel gezegd maar wat me opvalt is dat het op de foto’s met pad lijkt alsof ie erger achterover kiept dan zonder (dus te small van voren). Heeft je zadelmaker die pad aangeraden? Ik vind die singel overigens prima zo, maar ja, t 1 kan niet zonder t andere

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:28

Hoi allemaal! :)

Ik heb een singel vraagje. Sinds een ruim half jaar rijd ik op een Haflinger merrie, van het barokke type. Ze is op leeftijd en is zeker wat spier verloren. Ook is ze een beetje aan de dunne kant geweest maar ze krijgt nu onbeperkt ruwvoer dus ze knapt gelukkig op!

Sinds november rijd ik met mijn eigen dressuurzadel en singel. Dit is toen gepast door een zadelpasser en past goed.

Nu heeft ze ineens een wondje. Ik dacht eerst; dat kan niet van de singel komen. Maar na vrijdag en zondag gereden te hebben, met een wondje wat dan super rood kijkt.. kan het haast niet anders dan dat het wél aan de singel ligt.

Ze is echt niet ineens super dikker geworden. Singel past nog op hetzelfde gaatje met gemak. Ze is natuurlijk wel enorm aan het verharen.

Dus wie oh wie weet een goede singel?

Ik mag van de dochter van de eigenaar haar singel lenen. Dat is een gewone rechte al twijfel ik of dat bij haar past ivm rondgeribt zijn en volgens mij een singel groeve die naar voren zit.
Zadel ook overal nog gecheckt, onder gevoeld etc. Lijkt nog passend. Ook geen gek gedrag of ander gedrag onder het zadel. Nog steeds looplust genoeg.

pony is dus niet van mij, even belangrijke side note!

De singel die ik nu heb, maat 55:

Afbeelding

(Ik denk overigens dat ze best wel naar maat 50 mag)

Afbeelding

Afbeelding

En totaal beeld

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zertab op 07-04-25 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:41

Je singel is sowieso te kort

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:44

SansaS schreef:
Je singel is sowieso te kort

Die onderste moet je niet naar kijken. Daar had ik haar nog niet aangesingeld :o

Maar serieus te kort? Ik dacht juist te lang...

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:45

De gespen moeten veel hoger uitkomen denk je zeker naar een 65cm mag.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:45

Zeker te kort. Ik zou een banaan proberen in 60/65 met een singel waarvan de passanten aan het einde zitten ivm anders in de weg komen te zitten van je dekje en zweetbladen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:46

Hannanas schreef:
Zeker te kort. Ik zou een banaan proberen in 60/65 met een singel waarvan de passanten aan het einde zitten ivm anders in de weg komen te zitten van je dekje en zweetbladen.

Heb je misschien een suggestie? :)

En waar zouden de gespen dan moeten uitkomen?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:55

Daphara schreef:
san4nie schreef:
Leuk! Bij deze.
[ [url=m/oxE4Gx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een prolite. Die had ik nog. Wat aan de korte kant vind ik zelf. En staat wat af op de voorste flap tussen de voorbenen. Weet niet of dat nog zichtbaar is zodra de foto is geüpload. Maar daardoor is het draagvlak als het ware smaller. Iemand tips wat beter zou kunnen zijn?

Ik zou naar een model “anatomical” gaan als ik de bouw van jouw paard bekijk.

[ [url=m/u9cssK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op zich is de singel niet echt te kort, maar mag voor het mooie net iets langer zijn.
De plek waar de gespen moeten zitten is boven de hand op deze foto hieronder. De singel op deze foto is dus te kort.

[ [url=m/V25uL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wanneer ik dat vergelijk met jouw paard, zouden de gespen waarschijnlijk precies op de hoogte van de hand zitten of er net onder. Een volgende singel zou ik dus 5 cm langer kiezen.

Zie dit plaatje

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:12

Zertab, wellicht die van kerbl via agradi? Ook een kleiner prijsje om te kunnen ervaren hoe dat zit. Belangrijk dat alles evenredig aansluit, dus bij je huidige singel dat je vinger geheel langs de voorzijde over de hele lengte evenveel druk heeft als achterzijde, misschien voel je dan ergens een oorzaak voor het wondje?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:24

Hannanas schreef:
Zertab, wellicht die van kerbl via agradi? Ook een kleiner prijsje om te kunnen ervaren hoe dat zit. Belangrijk dat alles evenredig aansluit, dus bij je huidige singel dat je vinger geheel langs de voorzijde over de hele lengte evenveel druk heeft als achterzijde, misschien voel je dan ergens een oorzaak voor het wondje?

Goede tip!
Ik laat nu vooral het wondje eerst genezen voordat ik weer ga proberen.

Ik denk misschien dat vooral haar wintervacht als stoot kussen heeft gefungeerd dan afgelopen maanden?

Zouden jullie ook nog een banaan singel kiezen?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:24

Veerdoutzen schreef:
Hoi Bokkers. Graag vraag ik jullie om advies. Ik rijd sinds kort een pony met een singelgroeven erg naar voren en daarnaast is ze ook erg rondgeript. Ik heb een banaansingel gekocht maar het zadel blijft naar voren schuiven. Naast dat ik veel verschillende meningen hoor over of de banaansingel : ) of : ( moet, heb ik het idee dat ze meer gaat profiteren van een singel met ook veel uitsparing voor haar oksels. Daarnaast is het prettig als de singel bont bevat want ze heeft een ontzettend gevoelige huid waardoor er steeds wondjes vormen. Wie weet de gouden tip die ook redelijk vriendelijk geprijsd is . Ik heb 55 cm nodig.

Heb je een foto van de zijkant, met zadel er op? ( Singel stoten het liefst los)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:26

De passier blue wave is echt smal bij oksels. Bij de mijne kan edix Crescent ook. Alle andere leren singels gaven bij mijn rondgeribte pony wondjes...

Anders gewoon neopreen, dat geeft eigenlijk nooit wondjes, dan kan het zeker goed genezen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:28

Sky_As schreef:
De passier blue wave is echt smal bij oksels. Bij de mijne kan edix Crescent ook. Alle andere leren singels gaven bij mijn rondgeribte pony wondjes...

Anders gewoon neopreen, dat geeft eigenlijk nooit wondjes, dan kan het zeker goed genezen.

Heb je het tegen mij?
Ik heb nu een connect singel van leer, Crescent model.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:38

Afbeelding

Ik denk dat als je een niet zo prijzig gokje moet wagen dat die van Kerbl inderdaad wel mooi kan zijn. Ik rij er ook al jaren mee en nooit meer wondjes gehad. Had er voor de zekerheid nog een extra wolletje omheen voor extra comfort op mijn lange ritten maar noodzakelijk was het niet eens volgens mij.

https://agradi.nl/products/kerbl-korte- ... 2EQAvD_BwE

Dit is de singel. Mijn kleine D ponytje van 1.39 heeft al maat 65.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:41

Maar jouw pony is wel echt ronder dan mijn verzorg Haf :o

Ik had echt niet door dat ie zo te kort was. Ik hoop alleen niet dat ie dan het zadel naar voren trekt. Maar dat zou ik moeten voelen toch?

Heb je ook een linkje naar dat Bontje?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:48

Inderdaad, die mag wel langer. Je verkijkt je er al gauw op omdat zweetbladen en dressuurdekjes bij pony's zó laag uitkomen, dat je denkt 'tot het dekje en dan is het lang genoeg'. Maar de gespen zijn daar vervelend, dus dit is echt wel kort. Ik denk ook niet dat een langere singel je zadel naar voren gaat trekken, waarom ben je daar bang voor?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:58

Die connect is geen crescent maar een anatomische. De connect deluxe is wel crescent. Ik heb heb beide jouw versie en de de deluxe en bij buikige paarden zit de deluxe veel beter.