[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:11

Ik vind de Barrydale veel fijner zitten dan de Lexington.

Hier nog steeds helemaal weg van mijn Bob Marshall. Wát een waanzinnig zadel. Hele stal is er ook weg van, iedereen heeft er al even op gezeten :') Paard loopt er ook geweldig onder. We maken nu ineens enorme sprongen in de training. En ik heb zelf zoveel minder pijn tijdens/na het rijden. Het zit toch een stuk smaller dan de BF, en je zit in een andere houding. En dat vindt mijn krakkemikkige lijf ook best wel heel lekker. Kost wat (als in, veel :+ ) maar dan heb je ook wat :))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:14

Hoihoi kom me even melden. Heb mijn bf Atlanta verkocht omdat ik er niet meer inpaste met mijn kont. Was een maat 1. Ik vraag me alleen af of een maat 2 op mn paard gaat passen. Wil graag een dressuur type bf, maakt dat ook verschil? Dit is met de atlanta maat 1. Vind de barrydale erg interessant maar zie ze helaas weinig te koop 2e hands..
Afbeelding

Leuke pads hierboven!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:18

mirijam schreef:
Ik heb een cheyenne en last van mijn knieën. Nu dacht ik misschien heb ik wat meer steun nodig....
Staan je voeten wel recht/plat in de beugels zonder teveel druk op de buitenkant ??

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:53

mirijam schreef:
Al een tijdje niet meer gebokt :-)

Maar ik wil eens het volgende vragen.
Ik heb een cheyenne en last van mijn knieën. Nu dacht ik misschien heb ik wat meer steun nodig...

Nu heb ik vandaag en Lexington geprobeerd en wat zat dat heerlijk!
Ik vroeg me af of iemand weet of die ooit in het bruin gemaakt is?
Wil het echt graag bij bruin houden.

Zou een BarrydLe ook zo lekker zitten of is dat heel Nders dan een Lexington.

Volgens mij kan alles in een andere kleur gedaan worden maar kost alleen meer?

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 01:04

Otti1977 schreef:
Ik weet niet hoe de lexington zit...Maar de Barrydale zit heerlijk.

Zit je niet te opgesloten?

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 01:06

DubbelDun schreef:
mirijam schreef:
Ik heb een cheyenne en last van mijn knieën. Nu dacht ik misschien heb ik wat meer steun nodig....
Staan je voeten wel recht/plat in de beugels zonder teveel druk op de buitenkant ??

Oeh dat weet ik eigenlijk niet.
Ik heb het vooral als ik veel fiets naar het werk en dan ook nog veel rijd...

Vroeger in m'n westernzadel nooit last van gehad terwijl je daar niet veel meer steun hebt?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:18

Misschien andere beugels proberen?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:58

Ik zit niet opgesloten. Kan er heerlijk mee dressuren buitenrijden en een parcourtje springen is ook geen probleem.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:58

Je hebt van die verende beugels. Daar Ijn wel topics over. Schijnt goed te werken bij zete knieen en enkels. Ik heb van die endurance beugels (Zonder vering) waarbij ik ook een stuk minder last heb.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:16

Ik heb nu ook andere beugels omdat ik zo'n laat kreeg van mijn enkels en knieën. Breed voetbed en verend.. geweldig! Snap niet dat ik die niet eerder heb aangeschaft.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:21

zou je de ghost ook kunnen gebruiken met een onderlegger van air mesch?
die heb ik ook nog liggen namelijk.
dan kan ik het makkelijk combineren met een normaal dekje .
zit ruggengraat vrijheid in en verdeelt uiteraard de druk

na 3 seconde googlen heb ik mijn antwoord al :')

soms kun je dingen gewoon makkelijk opzoeken.
Afbeelding

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:45

Helene83 schreef:
Ik heb nu ook andere beugels omdat ik zo'n laat kreeg van mijn enkels en knieën. Breed voetbed en verend.. geweldig! Snap niet dat ik die niet eerder heb aangeschaft.

Welke heb je dan? Heb me daar al wel eens in verdiept idd.
Maar het neemt niet weg dat ik de steun echt tegen mijn knie aan heerlijk vond! *\o/*

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:02

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:05

De Lexington is zover ik me herinner voor Nederland nooit in het bruin gemaakt, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat iemand hem wel eens custom made via een ander land heeft laten maken, dus dat er geen 1 op de hele wereld bestaat dat durf ik niet te zeggen :)

Wat fijn Berdien +:)+ Is het verschil qua rijgevoel niet grotendeels heel simpel het verschil tussen wel / geen kniewrongen? Wat je omschrijft is namelijk precies hoe dat verschil voor mij werkt :j

Finnens: de maat 2 Atlanta past qua lengte nog steeds gewoon op de pad dus je kan zo aardig inschatten wat je van die lengte zou vinden :)

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:09

pmarena schreef:
De Lexington is zover ik me herinner voor Nederland nooit in het bruin gemaakt, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat iemand hem wel eens custom made via een ander land heeft laten maken, dus dat er geen 1 op de hele wereld bestaat dat durf ik niet te zeggen :)

Wat fijn Berdien +:)+ Is het verschil qua rijgevoel niet grotendeels heel simpel het verschil tussen wel / geen kniewrongen? Wat je omschrijft is namelijk precies hoe dat verschil voor mij werkt :j

Finnens: de maat 2 Atlanta past qua lengte nog steeds gewoon op de pad dus je kan zo aardig inschatten wat je van die lengte zou vinden :)

Ja ik denk echt dat dat het verschil is!!
Ik heb lang een Cheyenne gehad toen we net begonnen (9 jaar terug). Zonder VPS veel plezier van gehad. Toen lang een Arizona, toen een boom westernzadel. Toen een Cherokee (dit was 3 keer niets voor ons). Toen een Atlanta geprobeerd en daarna weer de Cheyenne. Maar kan m'n weg er niet fijn in vinden. Nooit gedacht aan een dressuur model omdat dit niet echt bij ons "past". Maar wat zat die Lexington heerlijk <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:12

Dat zijn altijd leuke dingen, als je gewoon eens wat probeert en er dan iets dat je totaal niet had verwacht, ineens heel fijn blijkt te zijn :oo

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:22

Is er toevallig iemand in Zeeland die een Barrydale heeft die ik mag proberen.
Die is er namelijk wel in het bruin wat bij ons echt mooier staat. Heb net ook verdorie bruine schoenen en chaps aangeschaft :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:28

Haha! Ja, die kleuren ook. Ik had alles in het bruin en toen een zwart zadel aangeschaft. Vraag me niet waarom. Even een wegtrekker zeker. Dus totdat ik aan eennieuw zadel toe ben, heb ik dus bruin en zwart gecombineerd. Niet het allemooiste, maar wel fijner voor mijn portemonnaie nu....

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:53

Fabster schreef:
Haha! Ja, die kleuren ook. Ik had alles in het bruin en toen een zwart zadel aangeschaft. Vraag me niet waarom. Even een wegtrekker zeker. Dus totdat ik aan eennieuw zadel toe ben, heb ik dus bruin en zwart gecombineerd. Niet het allemooiste, maar wel fijner voor mijn portemonnaie nu....

Haha nou idd! :+

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:59

Vanaf volgende week bij Lilianne te testen;

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:42

En het is.....? Nog iets bijzonders? :)

*fluister* Het nieuwe WELLington dressuurzadel is ook naar Lilianne zodat mensen het via haar even als een "sneak peek" kunnen proberen ;)

Nogmaals even het verzoek om er GEEN foto's van online te zetten. Barefoot wil dit zadel zelf officieel bekend maken als ze half december op een beurs staan, ze hebben verzocht geen foto's online te plaatsen totdat ze dat zelf gedaan hebben en dat moeten we natuurlijk respecteren :j

Al is het maar omdat ze anders bij een volgend nieuw artikel geen risico meer nemen en het niet al eerder mijn kant op sturen en we dus geen primeur meer krijgen ;)

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:14

Ja, een florac met lange zweetbladen/een roma zonder wrongen :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:28

pmarena schreef:
En het is.....? Nog iets bijzonders? :)

*fluister* Het nieuwe WELLington dressuurzadel is ook naar Lilianne zodat mensen het via haar even als een "sneak peek" kunnen proberen ;)

Nogmaals even het verzoek om er GEEN foto's van online te zetten. Barefoot wil dit zadel zelf officieel bekend maken als ze half december op een beurs staan, ze hebben verzocht geen foto's online te plaatsen totdat ze dat zelf gedaan hebben en dat moeten we natuurlijk respecteren :j

Al is het maar omdat ze anders bij een volgend nieuw artikel geen risico meer nemen en het niet al eerder mijn kant op sturen en we dus geen primeur meer krijgen ;)

Echt jammer dat het een maat 1 is, ben ontzettend benieuwd :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:33

Ah ik wist niet dat die er nog niet waren, lang zweetblad zonder wrong :)

Oryani: het is wel een leuk zadeltje hoor, wel wéér heel wat anders dan het vorige dressuurmodel met "normale" looks :P

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:57

pmarena schreef:
Ah ik wist niet dat die er nog niet waren, lang zweetblad zonder wrong :)

Oryani: het is wel een leuk zadeltje hoor, wel wéér heel wat anders dan het vorige dressuurmodel met "normale" looks :P

Naja, die was er natuurlijk wel al, maar nog niet te testen bij mij of Lilianne.