[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 11:30

Safiera schreef:
Over drytex: zijn wij zeer over te spreken! Vind het qua slijtage niet onder doen voor leer. Bovendien is het heel makkelijk; ook in de regen, door stof, modder etc. Wij hebben er gewoon leren beugelriemen aan, ook nog vrij stugge. Wel de gesp onder, en beugelriemen die nog wat platter zijn staan op 't verlanglijstje :)

Ik vind suede niet perse ideaal. Als het slijt wordt het toch gladder, je kunt het moeilijk onderhouden... het verkleurt sneller dan leer (en drytex verkleurt al helemaal weinig). Mocht je drytex nog te glad vinden, kun je nog altijd een schaapje er op leggen?
Maar de JustAdjust is er alleen met leren/suede seatsaver?

Dat bedoel ik inderdaad, ik maak vrij lange ritten en ben daarna zo harkerig dat ik geen zin meer heb om regen en zand enzo er vanaf te poetsen :=

Wat er gebeurt als het suède slijt heb ik niet eens over nagedacht eigenlijk. Ik had op de Arizona destijds wel een schaap maar had niet per se het idee dat ik daar nou stroever op zat... Volgens mij is die seatsaver bij de Justadjust inderdaad standaard.

Pmarena: Daar kon je weleens gelijk in hebben :j Ik keek net even op je site, daar staat dat hij momenteel niet op voorraad is, hoe lang zou dat ongeveer duren denk je? Is de totale ruglengte trouwens vergelijkbaar met de lengte van de Cheyenne maat 2 of...?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:37

Kirsha schreef:
Hier is Teteltee zaterdag geweest. De Hidalgo ligt inderdaad echt niet goed meer (wat ik al dacht) dus die gaat de verkoop in.

Verschillende zadels getest en we kwamen uiteindelijk grofweg op 2 opties uit: de Ghost Firenze Piccolo (of de Quevis, maar ik wil lange zweetbladen) of een Barefoot. Ik heb de Justadjust getest en die zat toch wel als een huis, in de Ghost had ik wat minder steun en nu ik erover na heb gedacht denk ik dat het dan toch een Barefoot wordt.

Alleen kan ik niet kiezen :') Na een aantal leren zadels heb ik wel gemerkt dat ik niet altijd even fanatiek ben met het onderhoud :o Dus dan zou ik voor een Drytex zadel gaan. Maar, wordt het dan de Cheyenne of de Justadjust... Ik vond die suède zitting van de Justadjust toch wel erg fijn. Aan de andere kant, hoeveel verschil maakt het met 'gewoon' Drytex? Ik heb de Cheyenne zelf dus niet getest dus het is wat lastig vergelijken zo.

Wat raden jullie aan? :D

Ik zou gaan voor de Justadjust. Mede door de dijwrongen en de suedezitting. Ik heb nu een boomzadel (wintec) en moet zeggen dat ik suede wel heel fijn vind! Heb het gevoel dat ik echt aan het zadel ''vastgeplakt'' wordt. :)

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:49

De ontwikkelingen gaan maar door overal lees ik wel! Wat fijn Bianca, dat je schaap barefoot eindelijk is goedgekeurd!

Ik kreeg vandaag een telefoontje dat er een behoorlijk pakket voor mij gearriveerd is, de Libra zadels en bbp's zijn binnen!
Ik hoop ze deze snel bij mij afleveren, kan ik zelf even rondje gaan rijden en Lillianne één sturen voor haar zadelpasservice!

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:04

*\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:36

Fijn BZ - ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:45

Ik ook!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:41

1 advies - maak die dozen pas open wanneer je in de ruimte bent waar je het wil opslaan - die doos explodeert en dan sta je met je rug tegen de muur gedrukt LOL :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:32

:=

Hier komt Teteltee woensdag al! Superblij: zaterdag voor het eerst er weer opgezeten (sinds 3 weken?) en de bult is niet gevoelig meer! Hoop dat ik eindelijk wat meer duidelijkheid (en bevestiging?) krijg over verschillende zadels..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:59

Spannend!!

Ik vind het wel leuk om zo te lezen dat verschillende mensen na een bezoek van Teteltee voor verschillende merken en types zadels gaan: dat vind ik een goed teken qua onbevooroordeeld adviseren +:)+

Vaak zie je toch dat zadelpassers hun klanten een bepaalde richting opduwen, omdat ze een bepaald type zadel het makkelijkst kunnen leveren, er de meeste winst op maken, er vanaf moeten uit de voorraad...dat soort dingen.

O de JustAdjust: de laatste was toevallig net verzonden en ik zit te wachten op nieuwe aanvoer.
Komt misschien nog deze week binnen maar eerder volgende week :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 17:25

Zo lang nog :( zal je net zien natuurlijk, ik heb vakantie en nou kan ik alsnog niet rijden :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:54

Dat is denk ook het goede aan hoe Liliane (Teteltee) het heeft opgezet. Wel via jullie aan testzadels e.d. gekomen, maar zelf niet verkopen, uit het oogpunt van onafhankelijkheid. Hoor ook alleen maar positieve berichten. Het is dat de Notting Hill mij zeer goed beviel, anders had ik haar ook ingeschakeld :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:00

Krijg ook alleen maar positieve reacties van klanten over Lilianne! Top idee!

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:34

:):)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:35

Er zal ongetwijfeld een keer iemand komen die niet zo super enthousiast is, dat hou je niet tegen, maar grote pluim dat ik nog geeneens een "ik ben er eigenlijk weinig mee opgeschoten" heb gehoord, alleen maar tevreden of juist jubelende ervaringen +:)+

Ik heb zelf nooit aan een passervice willen beginnen omdat je er altijd gezeik over krijgt als je maar 1 merk verkoopt...hoe eerlijk je dan ook bent, sommige mensen (of stalgenoten, ook zo'n feest...) denken dan toch al snel dat je ze een oor aan probeert te naaien ofzo -O-

Het is echt een heel goed wapenfeit als je zegt dat je puur zadelpasser bent :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:14

pmarena schreef:
Spannend!!

Ik vind het wel leuk om zo te lezen dat verschillende mensen na een bezoek van Teteltee voor verschillende merken en types zadels gaan: dat vind ik een goed teken qua onbevooroordeeld adviseren +:)+

Vaak zie je toch dat zadelpassers hun klanten een bepaalde richting opduwen, omdat ze een bepaald type zadel het makkelijkst kunnen leveren, er de meeste winst op maken, er vanaf moeten uit de voorraad...dat soort dingen.

O de JustAdjust: de laatste was toevallig net verzonden en ik zit te wachten op nieuwe aanvoer.
Komt misschien nog deze week binnen maar eerder volgende week :j

Dat doet ze inderdaad totáál niet. Ik was heel erg geïnteresseerd in de Barefoot London, maar doordat ze ''ze toch had'' heb ik ''voor de lol'' de ghost getest. Nu ik (laterna) een langere rit heb gedaan op een barefoot (no offence trouwens Pmarena!) maar merk ik toch dat het een merk zadel is dat niet bij mij past en doordat ik toen bij de passervice er ''voor de lol'' op een ghost ben gaan zitten ga ik die binnenkort eens als testzadel aanvragen zodat ik kan kijken of ik die wel fijn vind zitten ook voor langere ritten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:14

Klopt! Wat het bij mij vaak is, is dat ik voor 1 iemand moest rijden wat de kosten omhoog deed gaan. Ik merk nu er een onafhankelijke pas service is dat met mensen bereid zijn om een afspraak te maken zodat de kosten ook laag gehouden kunnen worden.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:33

Klopt wat jij zegt hoor Pmarena, er zal echt nog wel een keer iemand (meerdere zelfs wel) komen die niet tevreden is, zo realistisch ben ik wel en daarvoor ben ik ook al iets te lang ondernemer om te geloven dat zoiets nooit zal gaan gebeuren :) Maargoed, dat hoort erbij en dat probeer je dan zo goed mogelijk op te lossen en zoveel mogelijk van te leren :j

Ben ook erg blij dat ik er voor gekozen heb om niks te verkopen, dat spreekt toch echt wel veel mensen aan en ik vind het zelf ook prettiger werken, ik voel me tegenover niemand verplicht en daar heeft 'de klant' dan weer baat bij, wat maakt dat ik gewoon fijner kan werken. En zoals het nu gaat loont het ook echt wel de moeite, ook zonder de marges die op wederverkoop zitten.

En dit alles mede dankzij jullie, en dan bedoel ik niet alleen de 'professionals' maar heel veel mensen in dit topic die ideeën hebben aangedragen, feedback hebben gegeven, fijne recensies hebben achter gelaten etc. Echt super blij mee!

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:37

En wat ik trouwens ook super vind, is dat we met z'n allen boomloos echt steeds meer op de kaart zetten en steeds meer mensen overtuigd raken. Doordat we hier en in real life kennis delen zegmaar, waardoor je veel minder mensen krijgt die door een simpel 'foutje' (te kleine/grote pommel, te dikke/dunne inlages, te kleine/grote zitmaat, ik noem maar wat) boomloos meteen weer afschrijven en vervolgens overal gaan verkondigen dat boomloos slecht is/schuift/de druk niet goed verdeelt enz. Dat vind ik ook een hele goede ontwikkeling!

*einde jubelmodus :x

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:04

Ik moet op mijn stal boomloos nog wel even flink promoten :P Het is echt een recreatieve stal en ik had eigenlijk wel wat mensen verwacht die boomloos reden. Maar tot nu toe niemand ermee gezien. Verder heb ik er gelukkig geen vervelende opmerkingen over gehad.

Ik wilde graag mijn zadel op stal laten liggen, dus ik vroeg dat aan de eigenaresse. "Ja, kan wel." Tot ze het zadel zag :') "Jeuj, wat een lomp ding is dat! Daar moet ik iets anders voor verzinnen." Hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:05

Juistem, vooral dat laatste +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:21

Ik ga binnenkort overstappen op een andere seat (lange zweetbladen) en pad, dus mocht iemand op zoek zijn naar een quilty seat in bruin vetleer en een pad met dikke inlages in picollo maat dan mag diegene een PB sturen :D (mogen wel pas weg als de vervangende delen binnen zijn natuurlijk) hahaha

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:45

Het is dat ik niet Piccolo ben, maar anders...
Ooit komt er nog een Ghostje. Nu gelukkig ook heel tevreden met de Cherokee, maar voor m'n gevoel toch teveel tussen m'n been en paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:32

Haha nou het gaat sowieso alleen om de zitting niet het hele zadel. ;)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:45

Morgen komt mijn zadel! Net een mailtje met track en trace code in mijn mailbox.
Blij! Tijd is dan toch heel snel gegaan.
Want nu nog snel op zoek naar de juiste pad voor erbij.
Blij dat je de kifrapad kan testen ook, daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:10

Ik kreeg vanochtend ook een mailtje van Buitenzinnig dat mijn zadel binnen is! *\o/* Is inderdaad vrij snel gegaan. Nu nog even wachten tot mijn Ghostpad klaar is en dan kunnen we weer aan het werk :D