Maar goed mijn "nieuwe" zadel is net binnen

Zoals ik al verwachte is de pommel te smal en ligt het zadel wat achter over. Even kijken of ik iemand met een printer kan vinden, zodat ik kan knippen, plakken en meten

Waarom is er eigenlijk geen xl pommel, Pmarena? Is de XXL meer voor trekpaarden of kan het zijn dat mijn IJlander die ook evt nodig heeft?
En ik ben ook een prinses op de erwt

Ik voelde de seatsaver bij mijn bovenbenen. Tijdens het rijden bedacht ik dat als je die flappen wat minder ver laat doorlopen onder je bovenbenen, dan zit je ook smaller. Bij fijnzadel.nl zag ik dat die al bestond

na ja in de vorm van een schaapovertrek dan. Of ik had bedacht ja kan de seatsaver ook door laten lopen als een soort zweetblad, dan zitten je knieen ook minder van het zadel ha ha. Maar ja dat zal ten koste van het close contact gaan.
Nog een vraagje. Zijn er meer hier die met de hd-inlages rijden onder een Barefoot met vps? Ik heb namelijk (ook bij een ander boomloos zadel die ik eens testte trouwens) dat de inlages boven de ruggengraad een beetje naar elkaar toe gedrukt worden door het zadel of meer door de ruiter. Als je er op gaat zitten dan gaan ze beetje "omhoog" in de lege ruimte van de ruggengraadvrijheid. Snappen jullie wat ik bedoel?

Zou je ook met een prolite pad met ruggengraadvrijheid kunnen rijden onder de Barefood? Dat lijkt toch een beetje op de zachte pad die bij de Barefoots met ruggengraad vrijheid horen?