voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:12

Ik heb een eh...
c pony die gelukkig niet zo heel dik meer is :P
Lief van je, maar dus te lang denk ik :))

Ah! En dat is exact de singel die ik vandaag bij de EJ in m'n handen had waarvan ik dacht ''ah! Dat voelt wel goed''.

Heb nu een leren singel, maar toch plekjes.. Even uitproberen of ze terugkomen als het genezen is. Zo ja moet er een nieuwe singel, en dan staat deze bovenaan! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:13

pmarena schreef:
Sodeletuut schreef:
Bwuh, gisteren heb ik een buitenrit gemaakt met aardig wat galop en draf, en ik kwam gisteravond bij mn paard en toen was ze heel gevoelig op de rug.. Zat aan een kant ook een hele kleine verdikking.. Ik vind het zo raar..

Argh , balen !!!! :(:)

Is het weer dezelfde plek ?

Je deed wel heel veel in de beugelriemen staan toch, zou het daar niet toch van komen ?

Welke inlages had je ook alweer :)

Nee niet dezelfde plek, het zit nu verder naar voren.. Niet onder de beugelophanging.. Ik heb de VPS-loze inlages.

Berdien

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:14

Ja dan kun je met 65cm je pony erin wikkelen en er nog een strikje in knopen ook :')
Zijn fijne singels :j liggen goed, voelen goed en zijn makkelijk in onderhoud. En prijsgunstig 8-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:47

pmarena schreef:
Jetta: Of gewoon de TrailRider verkopen en een Arizona terugkopen...is dat niet makkelijker :P

Kinel: vond je hem helemaal fijn of toch nog wat puntjes van twijfel ? :)

Haha! Nee hoor, ik krijg niet zoveel meer voor dit zadel denk ik, dan gaat het me even te veel kosten. Als ik weer wat ruimer in de slappe was zit, koop ik er gewoon een westermodelletje bij!

feline_nanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:32

Wij hadden er 1tje, een barefoot. Mijn mening was dat ik er erg kort op zat. Het was beter voor het paardje waar ik (nog steeds) op rijd. En hij schoof wel, doordat die merrie zo scheef was.

Tegenwoordig hebben we een Wow. _/-\o_

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:53

pmarena schreef:
Jetta: Of gewoon de TrailRider verkopen en een Arizona terugkopen...is dat niet makkelijker :P

Kinel: vond je hem helemaal fijn of toch nog wat puntjes van twijfel ? :)

heb nu twee keer op het zadel gereden en ben toch echt wel overtuigd. goed contact met je paard. ook mijn haf vond het prima. had geen probleem met het zadel. maar nogmaals eerst mijn aussi weg en dan een boomloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:15

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:44

Jemig Alou, hoe kan dat? Ja, dat vraag jij je natuurlijk ook af....
Wat is er anders dan in november?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:46

Whoei Alou, dat zag er eerst beter uit. Zou het kunnen dat je inlages aan vervanging toe zijn? Ik kan me voorstellen dat ze dunner worden / slijten oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:55

@ trijn, ik heb de beugel ophanging naar achter verplaatst. Daarna had ik nog 2 keer gereden. Ik zat lekkerder, en [***] liep ook beter. De afdruk was nogsteeds normaal toen... Ik heb toen wel met een langere singel gereden... Zou dat het kunnen zijn?

Alleen dit keer zat ik helemaal niet lekker en de afdruk is ook niet goed!?

Edit: deze singel gebruikte ik toen ik de beugel ophanging had verplaatst http://www.equinesaddlery.nl/webshop/ac ... s/singels/
Toen was de afdruk ook gewoon goed.
(65cm)

Voordat ik de beugel ophanging had verplaatst gebruikte ik gewoon de singel van barefoot.
http://www.boomloosrijden.nl/singelBFdressuur.htm
En die heb ik deze keer ook weer gebruikt.
Vind het trouwens echt een flut ding, maar mn moeder ging op haar paardje rijden dus zij had die van 65 in gebruik(45 cm)

@ Hester, Nee dat kan het echt niet zijn, ik rij amper met het zadel. 1x in de 3 weken ongeveer. En ik heb hem nog niet eens een jaar....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:19

Hmm dat is wel vreemd inderdaad !

Het ineens niet lekker zitten komt vaak doordat het zadel een pietsje verder naar voren ligt dan waar het eigenlijk hoort. Een te korte singel kan ook rare problemen geven.

Volgende rit dus even iets beter op deze punten letten en wie weet is de afdruk dan gewoon weer goed ? :)

Ik had gisteren ook een dergelijke vreemde afdruk op een lamsvel zadeltje met inlages waarbij het niet zou mogen gebeuren , maar daar deugt de afstelling ook nog niet helemaal van qua singel en ligging dus ik ben ook benieuwd naar de afdruk van de volgende rit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:23

@ pmarena, Ja maar toch vind ik het vreemd, omdat ik vroeger ook met dezelfde singel reed. Ik zit een beetje te twijfelen, maar ik denk dat ik gewoon met de singel van ons paard blijf rijden, ik wil de chyenne toch weg doen, heb liever wel wat wrong, dus ga met mn verjaardag over op een london denk ik. En dan verkoop ik deze singel gewoon mee met het zadel...

De ligging van het zadel was niet naar voren, het kan wel zijn dat die singel naar voren trekt. Maargoed de haren waren wel plat...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:29

Maar waarom zat je nu dan ineens niet lekker, heb je nog een ander idee wellicht ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:31

Ik heb geen idee, mn moeder had er wel vorrige keer mee op mn paard gereden, maar dat was ook nog is met een ander pad....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:48

*heel snel voor ik naar stal ga*

Hij is er!! Grote doos in de gang en de buurman die naar buiten stoof "Ja! Dat ENORME pakket is voor jou hoor! :D "
*\o/*

Tópservice :j :j +:)+

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:56

veel plezier Berdien

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:16

Wow! Meteen opzadelen!!!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:46

Enenen? Hoe is die Berdien?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:58

:):) *\o/* :D

Goed, Flynn is direct een centimeter of 10 groter :') en het is allemaal nog stug maar het zit prima! Voelde direct goed. Seatsaver voelt nog wel als een enorm maandverband tussen je benen _O- maar dat went ook. Hij is wel hárd! Zeker vergeleken met mijn oude BF'je. Flynn liep eronder alsof hij nooit eerder gedaan heeft. Wilde eerst in de bak, stalgenoot heeft me echter meegesleept op buitenrit (onze tweede :)) ). Ging heel lekker :j Heb ook nieuwe inlages erbij gekocht, die vind ik wel dun hoor := Had in m'n budgetpad 2-in-1 inlages, die zijn echt niet in te deuken en superdik. Maar dat leek me wat te veel van het goede in combinatie met de VPS.

Had me op heel wat voorbereid na alle verhalen over nieuwe VPS Barefoots maar het is me 100% meegevallen. Ben helemaal weg van m'n nieuwe zadel, op naar de komende 8 jaar :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:05

Ik heb mijn nieuwe zadel ook "eindelijk ;) " binnen *\o/* *\o/*

Helaas nog niet kunnen testen maar dat ga ik zsm doen, maar wat is het mooi <3 <3 ben blij met de limeted edition Barrydale!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:08

Ja sorry dat het zo lang duurde , ik heb er 1 te weinig binnengekregen blijkbaar dus die ik dacht voor je te hebben die was er helemaal niet Y;(

Maar gelukkig had ik dan nog wat tegoed uit België dus heb je die nu *pfoeehhhh*

Hij is gaaf hè :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:18

Vandaar ook de knipoog :D , kan gebeuren!! kreeg wel de kriebels toen ik het hoorde ik denk nee hè geen bruin randje :o
Maar helemaal toppie +:)+ ik heb er een met een zwart randje en hij is gaaf!!

debby2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:39

Vandaag is skyriding langs geweest met boomloze zadels en ben heel tevreden over de uitleg,de service en je natuurlijk ook het zadeltje. Ik heb gekozen voor de trekker,het zat voor mij echt goed en mijn paardje deed het ook goed. Het bleef mooi op zijn plaats liggen,nu een weekje proberen en dan zien we wel
Mvg debby

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:59

Aah, gaaf zeg Berdien en Zoek! FOOTOO'S! :))

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:16

Super Berdien dat het zo goed bevallen is, van die te grote maandverband kan ik me wel iets voorstellen haha, dat gevoel had ik ook toen ik voor het eerst op mijn cheyenne stapte.
En zoek ook al helemaal happy, ja mensen moet Safiera gelijk geven dit vraagt om foto's.
@ debby2, ben benieuwd wat je er over een week van vind,vind trekker ook wel mooie zadels, veel plezier van de week.