Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:17

Ik heb nog geen anti-micklem paarden meegemaakt, maar elk paard reageert anders, zou dus heel goed kunnen dat het paard het niet fijn vindt.. Het hoofdstel is geen wondermiddel ofzo..
Sommige paarden reageren beter op een hoge neusriem, sommige beter op een lage neusriem. Met dit hoofdstel net zo. Sommigen lopen beter met gewoon hoofdstel en sommigen vinden juist de micklem fijner..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:07

Ik zou ze graag proberen bij mijn 2 paarden. Maar tja om nu even deze te kopen en als het dan niet bevalt er mee te blijven zitten...is nou ook niet alles. Mijn ene ruin schuurt vaak zijn sperriem en bit. De andere is bang voor het bit...Mijn ruin heb ik al verschillende bitloos geprobeerd kaakgekruist liep hij het fijnste. Kin en sidepull helemaal niet prettig. De andere ben ik nog mee bezig te kijken wat gaat. Bit riepen de mensen waarvan ik haar kocht dat ze enorm sterk kon worden en had toen ook een stevig bit in. Ik heb haar nu 3 keer gereden. Is geen piste werk gewend en zeker niet alleen werken:) Maar ze is super gevoelig op zit hand bijna niet nodig gehad maar dat is thuis in de piste;) Nog niet buiten gereden met haar. En zonder zadel alleen in stap en draf. Ze vind alles nog spannend en ben dus opnieuwe met haar begonnen. Bang voor bit is zeker!

En wil overgaan tot kaptoom longeren erbij.

Maar ja..wil dus graag proberen is er geen leenservice ergens? En als het bevalt je houdt? En als niet bevalt terug kan? Net zoals sommige dure singels kan? Want vind het veel geld zomaar. En wil allround met en zonder bit kunnen. Als het werkt kan al mijn andere spullen eruit.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:44

Je kunt toch terugsturen bij Agradi bijvoorbeeld? Misschien is dat een optie?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:57

Icrack schreef:
Jammer...ik heb ook een multibridle, maar mijn merrie loopt er niet echt fijn mee. Is het een kwestie van wennen? Of zijn er soms meer anti-micklem paarden :?

Mijne loopt er niet fijn mee. Die is gevoelig in de mond, de sperriem drukt hem teveel op het bit.. dat gaat tot tong erover gooien aan toe..
Dus ik rijd er bitloos mee, met een gewoon hoofdstel of om te longeren/lange teugelen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:21

Icrack schreef:
Jammer...ik heb ook een multibridle, maar mijn merrie loopt er niet echt fijn mee. Is het een kwestie van wennen? Of zijn er soms meer anti-micklem paarden :?

Heb je de instructie film goed bekeken.
Hoofdstel hoort niet te strak te zitten.
Gebruik je de bitclips?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:52

Icrack zag jouwe te koop staan hier op Bokt..helaas cob maat denk wel dat mijn paard echte full nodig heeft. En oke heb nog een paardje dat is wel cob maar daar ben ik nog kort mee bezig om dat nu al aan te kopen. Of prijs moet wel heel spannend worden...maar dat is weer zonde voor jou als je er maar zo weinig mee gereden hebt.

Agradi is een optie inderdaad om te doen voor mij. Nog even na denken heb een kast vol hoofdstellen al;) En bang dat ik weer iets heb hangen wat ik niet meer gebruik na paar keer rijden;)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:20

wauw, ik ben blij dat ik een extra full voor 1 van mijn fjordjes heb besteld! het keelriempje passte maar krapjes aan... voor mijn andere fjordje is deze maat trouwens weer te groot die kan het af met een maatje full..

Ook de ligging is precies goed boven het neusbotje, wel schuift het neusriempje wat tijdens het longeren waardoor het kaptoomringetje wat opzij komt en het hoofdstel iets scheef ligt, zou mss kunnen omdat ik het neusriempje niet heel strak had zitten want ook met halstertouw ging het opzij door het gewicht van de musketon.

1ste (longeer) reactie van mijn fjord in 1 woord : SUPER! geen getrek meer aan de longeerlijn en hopperdepop zo in galop, ook veel makkelijker terug te krijgen door na mijn stemhulpen een wiebeltje aan het longeertouw te geven.

morgen gaan we voor het eerst bitloos, (heb dan ook gelijk dressuur les) begin maar bij het mediumstandje (die onder de kin) sidepull hebben we geprobeerd met de FRA pardoes maar dat vond ik met beide fjorden iets minder (hingen ze erg aan) maar dat was deels ook een kwestie van onbalans.

heb zin in de les van morgen, laatste tijd veel ingelezen over bitloos rijden en zie daar ook wel de postieve kanten van in. Ben reuze benieuwd hoe het mn muppet bevalt!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:20

De multi past haar verder prima hoor :-) Knelt niet, zonder bitclips, goed in elkaar gezet en de Multi zit zoals hij hoort te zitten. Maar op de 1 of andere manier loopt de Multi in combinatie met mijn merrie niet prettig. Ze is een stuk blijer als ze haar oude hoofstel weer om heeft...blijf het jammer vinden

Heb trouwens wel de clipjes gebruikt, maar dat was echt geen succes.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:21

zo zie je maar hoe multi die Rambo Multi is.....

poes vind bitloos onder de kin de beste optie.... :D
komt misschien ook door het bontje wat er onder ligt..

Afbeelding

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:29

aaahhhh!

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:34

haha, zo cute!!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:51

lief!!

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:18

ff een vraagje tussen door: hoe haal je dat ringetje er van af op de neus riem? ( zit er aan te denken om de multi te kopen , maar dan moet het ringetje op de neus er wel af.. maar ik weet niet hoe :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:45

doorknippen met een tang en dan eruit trekken? :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:40

zo heb ik het ook gedaan inderdaad ;) Of nou ja, laten doen!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:53

Ik heb het ook zo gedaan, ging prima!

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:17

Oke Dank jullie ! Lijkt me een fijn hoofdstel!

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:21

Ik heb gisteren een bruine multi besteld voor mijn jonge ruin. Hij zit tussen cob en paard in daarom maar voor maat paard gekozen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:23

hallo allemaal, mag ik hier mee praten?
ik ben aan het rondkijken voor een hoofdstel voor mijn heel gevoelige (op bit) merrie. dit hoofdstel lijkt me perfect nl zowel met als zonder bit in 1.. maar ja het is wel erg duur natuurlijk :) mocht iemand nog een full hoofdstel hebben of iemand weten die hem verkoopt? ik hou me aanbevolen :)
ik vind het ook best moeilijk welke ik nou precies zou moeten kopen want er zijn een aantal verschillende?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:18

@essie, de multi is juist zo fijn omdat je hem bitloos op 3manieren kunt instellen.
En met bit zijn de Clipjes ideaal voor mijn grote reus!
Echt een hoofdstel waar goed over nagedacht is!
Voor mij geen ander meer, jammer dat je zo ver weg woont anders kon je mooi die van Es' uitproberen!

Oh ja grote hoef van Silly :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:25

ja das wel balen idd! anders had ik hem even opgehaald bij je :D ik denk idd dat de multi het fijnste is

dikke knuf terug voor silly <3

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:12

De mijne is vandaag binnen gekomen. Vlgs mij heb ik de maat wel goed gekozen. Morgen maar eens proberen. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:05

Ik heb de multi in huis maar de dvd doet het niet (op 3 verschillende dvd spelers geprobeerd...) zijn die filmpjes van YouTube het zelfde? Of moet ik specifiek die dvd op zetten?... Lekker handig weer.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:24

Essie...die zijn hetzelfde hoor :-)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:50

Het is gewoon een filmpje hoe alles om moet enzo, maar dat staat ook in de bijschrijving.

Ik heb mijn Rambo Multi net binnen en ik ga hem morgen passen maar na het zien van de dvd had ik een vraag: op de dvd lijkt er wel een soort bandje van elastiek aan het kopstuk te zitten (tussen de oren zeg maar) die je moet gebruiken voor de kaakgekruiste optie maar dat heeft mijn hoofdstel niet! Hoort dat zo? In de bijschrijving zie je ook zo'n bandje met elastiek...