Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tatyana schreef:Die QHP heb ik voor ons paard ook, zowel VZ als dressuur. Juist het elastiek aan beide zijden vind ik heel fijn, daarmee heb je altijd wat speling op de singel. Belangrijk is dan wel dat je zadel goed zelf blijft liggen. Elastiek singel je, wat mij betreft, niet strakker aan dan geen elastiek. Dus dan is het uitrekken ook niet echt aan de orde.
xMyrth schreef:Tatyana schreef:Die QHP heb ik voor ons paard ook, zowel VZ als dressuur. Juist het elastiek aan beide zijden vind ik heel fijn, daarmee heb je altijd wat speling op de singel. Belangrijk is dan wel dat je zadel goed zelf blijft liggen. Elastiek singel je, wat mij betreft, niet strakker aan dan geen elastiek. Dus dan is het uitrekken ook niet echt aan de orde.
Oke dus misschien toch wel fijn...
Ik heb een singel gehad/geprobeerd met elastiek en die elastiek was zo slap dat de gesp boven de singel getrokken werd, waardoor die dus direct op het paard kwam te liggen. Niet fijn! Die ging meteen de deur uit, dus vandaar dat ik geen fan meer was van elastiek
lies schreef:Ik heb gister de Horka anatomic besteld, kwam vandaag al binnen. Fijne singel qua zachtheid. Alleen hij staat heel erg af onder haar buik, waardoor de drukverdeling totaal uit balans is. Jammer, want ik had het idee dat ze de zachtheid vd singel wel kon waarderen. Dus ik ga verder zoeken.
tennan schreef:Vanaf deze foto ziet dat eruit als overbouwd en een zeer kort oplegvlak. Ben je er zeker van dat het zadel niet te lang is en daardoor naar voren wordt geduwd door de lendenen? Hij ziet er verder niet enorm bol of rondgeribd uit. Wat voor singel heb je nu? En hoe lang is deze?
Sky_As schreef:Vanaf deze foto lijkt je hele zadel naar voren gekanteld te liggen.
Heb je een foto zonder singel, dus zadel los en dan vanaf de zijkant gefotografeerd?