Ik vind hem wel netjes hoor! Maar ben zelf ook een liefhebber van bij twijfel liever iets wijder
Geryon
Geplaatst: 04-11-16 17:18
Hoe dicht ie op de schoft ligt moet je niet zo naar kijken, in het zadel ligt ie hoger dus kan je dan beter beoordelen (als je erop zit dus met gewicht erop).
Die pad is tof! Waar is die te koop? En je beugels? Ik vind die pommel qua breedte perfect, afstand tot de schoft zal je in het zadel moeten bekijken lijkt me.
Buitenzinnig, wat kan jij mij vertellen over mijn zadel? Ik heb hem met particulier geruild dus weet niks, maar jij reageerde hier vol herkenning, haha.
Anoniem
Geplaatst: 05-11-16 01:16
Het filzsattel is binnen!
Kleine domper: ik had de Nederlandse versie (de Saffa voor een normale schofthoogte) gisteren gekregen, legde hem op het beest en dacht: wat heeft deze versie voor een normale schoft al superveel schoft- en schouderruimte - die liggen echt helemaal drukloos vrij! Ik zou uit Nederland de Saffa testversie voor normale schoft krijgen, en kreeg vanuit Duitsland vandaag de l'Amour testversie voor een hoge schoft. Ik haalde de Duitse versie uit de doos en dacht: hmm, waarom lijkt de schoudervrijheid van deze l'Amour toch precies hetzelfde als bij de Saffa....? Krijg ik een mailtje van de Duitse maakster met de boodschap dat het Nederlandse testzadel ook een l'Amour is. Dus heb ik ineens 2x hetzelfde testzadel. Niet heel handig, maar goed, ik was tenslotte toch vooral in de l'Amour voor hoge schoft geinteresseerd en die kan ik nu goed bekijken.
Wat wel leuk is is dat de NL versie gebruikt is en de DE versie nieuw: ze zien er allebei echt top uit, dus het is echt van goede kwaliteit. Als je het zadel aansingelt en erop zit dan ligt het voorste derde van het zadel (dus over schoft en schouders) echt volledig vrij: je kunt er geen vinger onder persen, maar beweegt er gewoon probleemloos je hele hand eronderdoor doordat de singel alleen invloed heeft op de achterste helft van het zadel. Dus dat was helemaal top.
Het enige nadeel: ik kon er niet op rijden omdat [***]'s schoft zoals gewoonlijk weer te ver doorloopt naar achteren. Het deel van het zadel dat omhoog loopt naar de schoft, gaat op ongeveer een derde van de zadellengte over naar het deel dat horizontaal boven de ruggengraat hangt. Dat is heel normaal en past voor 99% van de paarden, maar de 'knik' van die overgang ligt bij [***] bovenop zijn schoft aangezien zijn schoft pas halverwege zijn rug overgaat in normale wervels. Hier de [***]-situatie op een oude en nog onbespierde foto (en waarom het zo lastig is om passende (boomloze) zadels voor hem te vinden): de oranje strepen geven het begin en eind van zijn zadelruimte weer en de groene pijl is het diepste punt van zijn rug:
Als die groene pijl nou gewoon netjes 5-10 cm naar voren verschoof dan was er geen probleem, maar gelukkig kunnen ze in DE voor €30 extra het zadel ook helemaal op maat maken als je ze de precieze vorm van de ruggengraat stuurt, en ook al heb ik er dus niet op kunnen rijden denk ik wel dat dat de moeite waard is. Ook als ik erop zat bleef de ruggengraat namelijk een vrij kanaaltje houden, op die knik op de verkeerde plek na dan, maar die is [***]'s eigen schuld.
Morgen zal ik als er interesse is foto's van maken, ook van de singel die erbij zit.
@Caily: Beide bij kifra horse besteld.. echt super blij mee.
@Kyzutu2: jeetje wat een gedoe.. mag ik maar blij zijn dat ik alleen maar om een pommel twijfel
ittheclown
Geplaatst: 05-11-16 09:59
Ohh wat lastig om sommige zadels passend te krijgen ik was bang dat dat bij mij ook zo zou zijn maar mijn pony paste eigenlijk de barefoots die we getest hebben allemaal prima. Ik heb alleen een vraag.. zijn er meer mensen met korte beentjes hier ? Ik kan met mijn knie net onder de rand van de zitting uit zeg maar en voel de wrongen ietsjes maar weinig, als een zadel wat zakt en naar vorm van je paard gaat staan is de ervaring dan dat je ietsjes lager komt ? Of blijft het hetzelfde ? Het gaat over de londen overgens. Vroeg me gewoon af hoe het bij jullie uitkomt met je knieen inverband met eventueel hoge wrongen bestellen. ik ben zelf niet eens zo super klein zo een 166 maar heb blijkbaar korte bovenbeentjes paard is ook niet echt super breed ofzo. Iemand ook ervaring met wat sprongetjes maken met de londen ? Af en toe een oefencrosje ? Moet gewoon lukken toch ?
Hahah fijn om te weten, inmiddels een tweedehands london overgenomen, ik wil uiteindelijk graag een bruine custom bestellen maar aangezien de wachtlijst daar redelijk lang voor is nu maar even een zwarte de stress wat zadelzoeken heet laten afglijden en een beetje bedenken wat voor kleuren combo ik wil ik vind zwart met bruin erg mooi dus ga er even over brainstormen, terwijl ik hopelijk eindelijk een beetje kan gaan trainen. Stiekem baal ik nog wel een beetje dat ik op de cherokee wat minder lekker zat want ik vind ze zo mooi .. ik snap ook niet zo goed waarom mischien omdat de london soepeler leer heeft ? Maar mijn heele houding was op de london gelijk al beter, mischien dat mijn lichaam een opgesloten zit wat fijner vind, hahaha aangezien de london nog net een tikje krapper zit dan de cherokee
Niet helemaal kloppende kleur zo, maar onder het zadel. Lijkt echt wel fijne pad.
En kleurtje, ja ik denk eens vragen, kan ik de pad zien waar inlages in kunnen. Was het een paarse en dat is kleurtje van mijn merrie, dus kon hem niet laten liggen, haha.
Die blauwe is ook een mooie kleur. Het materiaal lijkt gelijk aan dat van de HAF pads.
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 06-11-16 18:17
Ja, Manmat is het merk inderdaad. Ik heb hem via EMS paardensport. Ken hem vanwege de mentuigen die hij verkoopt. Kosten normaal 75 euro, maar kreeg een leuke korting. Deze pad is niet zo dik, fijn materiaal en kan dus inlagen in. Denk dat ik dressuurvariant voor mijn andere pony ga kopen.
Kitty, dat is juiste kleur idd. De blauwe kleur ook irl gezien en mooi idd.
Kitty_
Geplaatst: 06-11-16 18:23
Hier nog een foto van de pads onder een Ghost Quevis en Barefoot Notting Hill maat 1:
Maar ik wil eens het volgende vragen. Ik heb een cheyenne en last van mijn knieën. Nu dacht ik misschien heb ik wat meer steun nodig...
Nu heb ik vandaag en Lexington geprobeerd en wat zat dat heerlijk! Ik vroeg me af of iemand weet of die ooit in het bruin gemaakt is? Wil het echt graag bij bruin houden.
Zou een BarrydLe ook zo lekker zitten of is dat heel Nders dan een Lexington.