Daarna dubbele longe en lange teugel aan de ringetjes aan de zijkanten en daarna het bitje er bij, en uiteindelijk teugels over naar het bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SteffiiY schreef:Mijn merrie heeft de meeste hoofdstellen maat full en dan alles op ze kleinst.
Kan ik dan het beste gewoon full bestellen?
Amaryllis schreef:Zijn er hier ook mensen die hun paard direct hebben beleerd met dit hoofdstel? Of pas later mee gestart?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen binnen dat gebruikersdoel.
sylva schreef:Amaryllis schreef:Zijn er hier ook mensen die hun paard direct hebben beleerd met dit hoofdstel? Of pas later mee gestart?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen binnen dat gebruikersdoel.
Ik wou dat het hoofdstel al verkrijgbaar was en bekend was in Nederland toen ik de mijne ging beleren in 2009. Mag ik vragen wat je gedachtegang is om eventueel niet met een Micklem te gaan beleren? Ik zou juist denken dat als je de middelen hebt om met dit hoofdstel te beleren, dat een regulier hoofdstel niet eens aan de orde hoeft te zijn. Dan zou ik gewoon direct beginnen met een Micklem en het aanhouden. Geen paarden van mij krijgen meer een 'gewoon' hoofdstel om. Ze hebben allemaal hun eigen Micklem want ik zie bij allemaal (alle 3 ingereden met een gewone) een wereld van verschil in alleen het dragen van het Micklem hoofdstel, dus rijden niet eens meegenomen. Vooral mijn ene ruin, trok vroeger de teugels uit mn handen, begon direct te schuren zodra hij een hoofdstel aankreeg en zweette er ook vreselijk onder. En dat terwijl ik een hele zachte Kieffer had.
Nouvel schreef:wat bijzonder dat het dan zonder bit wel goed gaat, dan zit de neusriem toch verder hetzelfde?
ik gebruik er naast ook wel af en toe een gewoon hoofdstel voor het langeteugelen en dat ook gaat prima, merk tot nu toe eigenlijk niet veel verschil, maar ik heb ook nog een jong paard
Ollytje schreef:aangezien de agradi bovenop de 20% nu ook nog eens 10 euro extra cadeau doet heb ik de beslissing genomen om ook 2 Miclems te bestellen.
Heb 2 fjorden, 1 daarvan heeft een gigantisch groot hoofd dus heb de extra full voor haar besteld, bij alle hoofdstellen die ik heb in maat full zit de frontriem altijd krap aan. Voor de ander fjord een full besteld, lijkt me heerlijk een hoofdstel waarmee je alles kunt... zou eigenlijk nog een extra ringetje onder de kin moeten zitten (halster) haha maar das wel gelijk weer heel veel willen natuurlijk!
ik heb gigantisch getwijfeld over een hackamore maar hoop met het kingekruisde systeem eigenlijk iets verder te komen.
Ik heb niet alle 176 paginas doorgelezen maar is er iemand die bitloos kingekruist rijd met dit hoofdstel?