Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 10:39

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 11:22

Ik met de stofzuiger

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 21:13

Maartje_M schreef:
Texas02 schreef:
Ik dacht ook aan groen bij de Jungle, maar vind het een hele mooie kleur. Wat voor materiaal is hij bovenop van dan, op de ruggengraat (de Essence)? Dat is niet meer het gewone dekjes materiaal, of wel?

Mesh

Daar was ik al bang voor. Hebben alle Lemieux dekjes dat? De Suede ook (bijvoorbeeld Lilac of Bluebell)? Ik heb 3 Eskadron dekjes met dat mesh, en met de bareback pad zijn ze daardoor niet stevig genoeg en gaan ze op de schoft liggen. Volgens mij doet de ES Modern Luxe dat niet trouwens, dus misschien dat het bij Lemieux ook wel goed is. Maar ben er niet zo'n fan van tot nu toe.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 21:16

Texas02 schreef:
Daar was ik al bang voor. Hebben alle Lemieux dekjes dat? De Suede ook (bijvoorbeeld Lilac of Bluebell)? Ik heb 3 Eskadron dekjes met dat mesh, en met de bareback pad zijn ze daardoor niet stevig genoeg en gaan ze op de schoft liggen. Volgens mij doet de ES Modern Luxe dat niet trouwens, dus misschien dat het bij Lemieux ook wel goed is. Maar ben er niet zo'n fan van tot nu toe.

Nee, de suède en loire dekjes hebben dat niet. Die zijn gewoon helemaal van dezelfde stof gemaakt :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 21:27

Alleen de essence idd

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 22:27

Ah super, dankjewel! Dan blijft dat wel een optie voor mij!

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:48

Gebruikt iemand anders ook de kleine lussen van de Essence dressuur dekjes? Als ik de singelstoten daar doorheen doe, komen ze eerst tegen de bies aan en daar moet ik ze dan langs trekken. Er komt best wat stress op die stof en naden dan. Ben een beetje bang dat het dekje daar snel kapot zal gaan.
Ik vind de Essence dekjes echt heel mooi maar hierdoor ging ik twijfelen of ik ze wel moet willen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:58

Volgens mij zijn die lusjes ook niet bedoeld om je singelstoot doorheen te halen. Mijn zadel(s) heeft/hadden altijd ringetjes voor op de zadels en daar maak ik ze aan vast

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 10:12

Die lusjes kunnen helpen om de singel wat beter op zijn plek te houden of het dekje beter te fixeren. Heb ze een tijdje gebruikt op aanraden van de zadelpasser omdat de singel van mijn ronde pony dan automatisch nog iets beter naar achter bleef zitten tijdens het rijden. Het heeft bij mij nooit schade gegeven. Ik heb de suède en carbon mesh dekjes.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:07

Ik bedoel inderdaad niet de lusjes van de D-ring. Maar die 3 kleine die onder de grote singellus verstopt zitten.
Nee, bij de suedes is er ook geen randje waar de singelstoten achter blijven hangen bij het doorsteken. Ik heb nu 1x met de essence gereden, dus ik kwam er toen pas achter dat de singelstoten tegen die bies aan komen en ik ze er overheen moet trekken. Die bies komt ook hoger dan die singellussen. Het kunstleer bij de essence is allemaal wat stugger dan bij de suedes, dus dat gaat met best wat frictie. Dat beschadigt niet bij een paar keer gebruiken, maar hoe houdt zich dat na de 50ste of 100ste keer? Zie foto van wat ik bedoel.

Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:46

Contemplate schreef:
Ik bedoel inderdaad niet de lusjes van de D-ring. Maar die 3 kleine die onder de grote singellus verstopt zitten.
Nee, bij de suedes is er ook geen randje waar de singelstoten achter blijven hangen bij het doorsteken. Ik heb nu 1x met de essence gereden, dus ik kwam er toen pas achter dat de singelstoten tegen die bies aan komen en ik ze er overheen moet trekken. Die bies komt ook hoger dan die singellussen. Het kunstleer bij de essence is allemaal wat stugger dan bij de suedes, dus dat gaat met best wat frictie. Dat beschadigt niet bij een paar keer gebruiken, maar hoe houdt zich dat na de 50ste of 100ste keer? Zie foto van wat ik bedoel.

[ Afbeelding ]

Ik gebruik ze wel gewoon en tot nu toe geen slijtage, maar goed mijn collectie is zo groot dat als mijn oudste Essence de dawson nu 10x gebruikt is is het veel :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:47

Terugkomend op de caps van Lemieux. Iemand al wat gehoord via een Spoga/dealer/Jrs??

Becky Moody rijd er met een paar verschillende en die zien er echt heel gaaf uit. Dus wacht in smart :j
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 16:07

Volgens mij heeft een van mijn dekjes dat randje ook ja. De Rhone dacht ik. Maar nooit last van gehad van dat randje eigenlijk. Niet opgevallen dat dat in de weg zit. Maar inderdaad ook niet vaak genoeg gebruikt om misschien echt schade te maken. Wissel mijn dekjes veel af en die gebruik ik toevallig ook nog eens beduidend minder.