Ik ga denk ik toch op zoek naar neopreen. Daar heeft'ie altijd goed mee gelopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElinaSK schreef:Ik heb wat fotos gemaakt van de geprobeerd singels ze zijn allemaal 75 cm
De schockemöhle singel vonden zowel paard als ik het fijnst. Voor het rijden.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Na het rijden, en een gaatje strakker in de tussen tijd. Zadel is echt heel minimaal naar achteren gegaan. Maar voor mijn gevoel zat hij voor het rijden iets teveel op de schouder.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En dan nog de rossner easy go. Daar liep ze heel raar mee dus alleen een foto van voor het rijden. En het zadel voelde heel instabiel met opstappen ondanks goed aansingelen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
ElinaSK schreef:Ik heb al een poos geen vraag meer gesteld hier maar aangezien je hier vaak fijne antwoorden krijgt wil ik graag weer jullie mening. Mijn paard is erg afgevallen, had voorheen een crescent singel, nu neemt deze mijn zadel mee naar achteren en zoek ik iets anders. Mijn zadelmaker vertelde mij tevens dat de singel nu te lang is waardoor die het zadel sowieso niet op zijn plek kan houden. Mijn paard is rondgeribt dus het schuift makkelijk als een singel of zadel niet past. Huidige singel is 85 cm. Ik heb een wintec cair te leen, 55 cm (geen foto van nog). Maar die is te kort.
Wat voor singels lijken er wat op de cair qua vorm? Hoeft niet perse met lucht. Wel graag met elastiek aan beide zijden. Ik had zelf de harrys horse freefit of de horka in gedachten. Maar wat is er nog meer? En zou ik dan voor 65 cm of 70 moeten gaan? Onderstaand wat fotos van huidige singel(zadel ligt daar beroerd is inmiddels dus weer passend).
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
lies schreef:Zacht als in, echt goede padding/demping. Ik merk dat mijn paard boos wordt van harde randen/hard leer. Vandaar de voorkeur voor heel zacht leer, maar misschien is bont ook een optie. Enige nadeel vind ik de lange droogtijd, het is niet echt warm en erg vochtig in mijn zadelhok.. Kan eventueel wel het bont meenemen naar binnen, denk ik?
Ik ga even duiken in de Mattes, klinkt wel goed idd.
Edit; heb een stoffen singel, Kavalkade klimatex, dat vindt ze prima, maar mijn zadel gaat van links naar rechts.. Ik wil niet snoeihard hoeven aansingelen.
xMyrth schreef:Ligt je zadel verder wel goed? Een goed passend zadel zou je niet hard moeten aansingelen?
Geen enkel zadel dus
SandraWierda schreef:lies schreef:Hmm, ja daar had ik ook nog niet aan gedacht. Zal me daar ook in verdiepen!
Die koordsingel heb ik ook gehad, mijn pony liep zich erop open. Bij de gespen zit een stukje nylon welke is afgebrand en dus scherp is helaas.
lies schreef:Zacht als in, echt goede padding/demping. Ik merk dat mijn paard boos wordt van harde randen/hard leer. Vandaar de voorkeur voor heel zacht leer, maar misschien is bont ook een optie. Enige nadeel vind ik de lange droogtijd, het is niet echt warm en erg vochtig in mijn zadelhok.. Kan eventueel wel het bont meenemen naar binnen, denk ik?
Ik ga even duiken in de Mattes, klinkt wel goed idd.
Edit; heb een stoffen singel, Kavalkade klimatex, dat vindt ze prima, maar mijn zadel gaat van links naar rechts.. Ik wil niet snoeihard hoeven aansingelen.
xMyrth schreef:Iemand nog tips?
Ik had vorige week ook al een berichtje geplaatst![]()
Paard heeft altijd goed op een rechte neopreen singel gelopen. Zadelpasser is langsgeweest en bij haar heb ik een nieuwe singel gekocht, omdat de huidige neopreensingel wel aan z'n einde was...
Helaas liep het paard zich kapot op de nieuwe singel, dus die is teruggenomen.
Dit was de singel:
[ Afbeelding ]
Paard liep zich stuk op het leertje in het midden. Huid plooit en kwam daar op het leertje terecht, dat schuurde...
[ Afbeelding ]
Nu dus weer op zoek naar een singel, ik denk gewoon neopreen. Dat ging altijd goed. Veel andere singels hebben namelijk ook gespjes en leertjes bovenop de singel en ik wil niet dat het paard meer wondjes krijgt... Echter, ik (over)denk graag![]()
Zal ik gewoon een rechte singel kopen zoals voorheen? Is altijd prima geweest...
Of zal ik voor zoiets gaan? Omdat dat wellicht meer druk verdeelt?
[ Afbeelding ]
Deze is van QHP en heeft elastiek, maar ik wil zonder elastiek omdat ik bang ben voor uitrekken... die van QHP heeft niets waar hij zich op stuk zou kunnen lopen, dat is dan weer een voordeel.
Gewoon simpel / zacht... Ook prima, maar vaak dus bij de volledig rechte singels.
[ Afbeelding ]
Recht was overigens qua schouderruimte prima volgens de zadelpasser. Geen vereiste voor aparte vormen, dus dat durf ik ook niet zomaar. Wil niet dat het zadel gaat schuiven...