Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xyzutu2 schreef:Geen van beide?
Ik weet niet wat voor vorm de pony heeft, maar ik zou dan liever het hoesje waar de pommel in zit helemaal volfrotten met vaatdoekjes of iets dergelijks zodat je een flexibele pommel krijgt. Dan krijgt de Fjord ook tenminste de ruimte om in een bredere pommel maat te groeien. Zet je er een te kleine pommel op dan krijgt hij geen ruimte voor spierontwikkeling en kun je zelfs spieratrofie krijgen.
Het enige nadeel van flexibele pommels is dat ze niet goed werken als je paard een hoge schoft heeft, dus dat zul je moeten testen.
xyzutu2 schreef:Wel een goede tip, dat van het smokkelen door meer manen naar de voorpluk te kammen!![]()
Misschien dat ik mijn droomhoofdstel dan toch ook nog eens een keer zou kunnen laten maken...![]()
Maar goed, eerst maar eens een filzsattel proberen.
Cambiar schreef:xyzutu2 schreef:Wel een goede tip, dat van het smokkelen door meer manen naar de voorpluk te kammen!![]()
Misschien dat ik mijn droomhoofdstel dan toch ook nog eens een keer zou kunnen laten maken...![]()
Maar goed, eerst maar eens een filzsattel proberen.
Ik heb deze al ongeveer 10 jaar geleden ontwikkeld, het criollo hoofdstel principe maar verwerkt naar sidepull maar niemand die er interesse in had en nu plots wel....beetje teleurgesteld kun je wel begrijpen.
MarliesV schreef:Duhelo, al op kramer.nl gekeken? Veel dingen die ik net niet kan vinden in NL hebben zij wel in het assortiment.
Weet iemand of er een los onderdeeltje van een Trekker zadel te bestellen is.
Heb al een hele tijd het boutje en ringetje die over het rokje heen zitten aan de voorkant er af.
Door een schoenmaker daar wat anders op laten zetten (zeer slecht gedaan trouwens, om te janken zo beschadigd mijn zadel daardoor) maar nu is dat ding er ook weer uit.
Zoek dus een los ringetje met boutje....