voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:43

Kan iemand enigzins van deze foto beoordelen hoe deze ligt.

Let wel; dit was de eerste keer dat wij een BF pasten,dus hij ligt wel iets te ver naar voren.
Het is een maat 2,deze hadden we een dagje te leen van iemand.
Ik heb nu een maat 1,maar zit sterk te twijfelen of ik toch naar maat 2 moet.
Alleen moet het natuurlijk wel passen op mijn mooi kort gerugd ,ronde fjordje :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:32

Vind hem wel netjes liggen, misschien ietsie naar achter, maar kan ook zo lijken op de foto.
Ze kan best een maat 2 hebben hoor, Heb bij Udo een cheyenne maat 2 gehad, maar die had hem nog net niet op zijn kont liggen hihi.
Voor mij was 2 ook te groot en heb toen een 1 gekocht.
Zadel was hier nog nieuw, vandaar de kaartjes die er aan hangen en hij ligt nog niet echt lekker, zadel ligt ook iets te ver naar voren.
Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:36

kreeg net een berichtje van die kennis van de advertentie, zadel is niet boomloos duuuuus 8-)
foutje.

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:42

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:43

uudje schreef:
kreeg net een berichtje van die kennis van de advertentie, zadel is niet boomloos duuuuus 8-)
foutje.

vond al zo raar dat het niet vermeld stond :+
maar het blijft een apart zadel, daar heb je gelijk in.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:47

Hij had ook best voor boomloos door kunnen gaan vind ik, lijkt er wel op.[of zie ik nu spoken :D ]

minikatje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:50

neehoor, dat deed ik ook :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:13

Oei, dat zadel op MP vind ik echt afschuwelijk :o

Ik heb heel suf een zwarte Cheyenne besteld :D :D Never change a winning team. En ik vind bruin niet zo mooi op mijn roodbruine Tinkerknul.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:59

ik zit lekker te neuzen bij de barefoot zadels, en ik vraag me nou toch iets af. :o

Ik zit eraan te denken om de overstap naar western te gaan maken. Ik ben buitenrijder eerste klas, en het western spreekt me wel aan.

Nu ben ik zeker gecharmeerd van de barefoot arizona. Maar de atlanta is ook erg intressant. Ook qua prijs. Wat zijn nou de voordelen van de ene tegenover de andere? is een pommel met knop nodig? (ik was niet van plan om koeien }:0 te gaan vangen) wat is het voordeel van een engelse singel? enz, enz,,,

dus eigenlijk: waarom zou ik 100 euro meer uitgeven voor een western uitvoering ipv. de endurance uitvoering?

:roll:

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 07:51

BF fan meldt zich.

Ik heb sinds een jaar de BF Cherokee.
Hier was ook de twijfel over een westernuitvoering, endurance of de Cherokee maar eigenlijk heb je op buitenritten die knop helemaal niet nodig en ik dacht dat die eerder in de weg zou zitten.

Uiteindelijk na lang twijfelen gekozen voor de Cherokee, schuift voor geen meter (daar had ik bij de endurance meer mijn twijfels over) en zit als een zeteltje, het is best een stoer zadeltje (het oog wil ook wat).

Moraal van het verhaal: hier is een tevreden ruiter!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:02

Het hangt er vanaf of je ook daadwerkelijk wil gaan starten in de wedstrijdsport. Zo ja, dan heb je bij mijn weten een zadel met knop nodig. Mag een BF zijn, maar er moet wel een knop op zitten. Behalve in de Hunterklasse natuurlijk :P Maar ja, dan heb je weer een gewoon Engels zadel nodig :))

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:25

Hier is met enkel voor buitenritten, keuze genoeg dus ;)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:49

Ik rijd recreatief western en had eerst ook een boom westernzadel maar dat pastte niet meer. Ik heb voor de cheyenne gekozen met fenders voor de westernlook. Zit ook heerlijk, ben er helemaal blij mee. Heb nu ook pas gewone beugels en riemen gekocht want ik vind het ook leuk om af en toe dressuur te doen, dus ik kan twee kanten op met 1 zadel!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:53

Bwuh, gisteren heb ik een buitenrit gemaakt met aardig wat galop en draf, en ik kwam gisteravond bij mn paard en toen was ze heel gevoelig op de rug.. Zat aan een kant ook een hele kleine verdikking.. Ik vind het zo raar..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:59

Ik ben ook een buitenrijder (ben nu een jong paard aan het inrijden..) en heb interesse in western en ook wel in klassieke dressuur. Ik heb al jaren een BF trailzadel, een Nevada zonder knop. Ik ga hem ' ombouwen', ik wil wel een knop nu. Ik wil straks met mijn jomkie westernles. Een knop zit mij niet gauw in de weg, is de ervaring.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:00

Sodeletuut schreef:
Bwuh, gisteren heb ik een buitenrit gemaakt met aardig wat galop en draf, en ik kwam gisteravond bij mn paard en toen was ze heel gevoelig op de rug.. Zat aan een kant ook een hele kleine verdikking.. Ik vind het zo raar..

Oh! Das effe niet fijn! Heeft er iets niet goed gezeten onder je zadel/pad? Of lagen de haren niet vlak....

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:01

Goedemorgen ;-]
Sinds een mnd 0f 4 rijden wij met een BF cherokee op onze Tinker.
Dat is een veelzijdigheids zadel maar aangezien mijn man een westernzadel wou en ik liever niet hebben we een compromis gesloten.
Er is een westernvork in gezet door de zadelmaker van BF en er hangen western fenders aan, de dressuur beugels hebben we ook nog...
Er zaten ook losse knie wrongen bij, een sprongetje maken is daar door ook mogelijk...
Wereld zadel, iedereen stapt er zo op weg , onze dochter van 13, onze bijrijdster, mijn man en ik allemaal op het zelfde zadel...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:08

Heerlijk hè? Hier ook op de BF: dochter, bijrijdster, ik. Laatst legde ik het zadel op een paard van een stalgenoot, waarvan het eigen zadel aan vervanging toe was, zij vond het ook leuk om eens op een BF te rijden. Gezien haar lichamelijke klachten kan zij er echter niet de ritten in maken die zij wil....haar spieren werken niet mee. Ze was wel onder de indruk van de zachte zit en het gevoel met het paard.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:15

Jetta schreef:
Sodeletuut schreef:

Oh! Das effe niet fijn! Heeft er iets niet goed gezeten onder je zadel/pad? Of lagen de haren niet vlak....

Hmm nee alles zat volgens mij gewoon goed. Ik baal echt, want vorig jaar hadden we net zoiets, en dat kwam door de beugelriemen, die heb ik vervangen en toen was het over, en nou is het dus weer zo.. :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:24

Nientje: gaat wel zo toch met dat zadel ? :)

Bruine Marktplaats zadel : ik vond hem niet boomloos lijken dus mij verbaast het niet :P

Gekleurde zadeltjes: mja kopie van kopie van kopie....en het origineel was al heel lastig om er een passend paard bij te vinden := Ik krijg deze zadeltjes al jaren regelmatig aangeboden en heb nooit enige behoefte gevoeld om ze in te kopen..... neemt niet weg dat er heus wel een markt voor zal zijn ;)

njiloj schreef:
ik zit lekker te neuzen bij de barefoot zadels, en ik vraag me nou toch iets af. :o

Ik zit eraan te denken om de overstap naar western te gaan maken. Ik ben buitenrijder eerste klas, en het western spreekt me wel aan.

Nu ben ik zeker gecharmeerd van de barefoot arizona. Maar de atlanta is ook erg intressant. Ook qua prijs. Wat zijn nou de voordelen van de ene tegenover de andere? is een pommel met knop nodig? (ik was niet van plan om koeien }:0 te gaan vangen) wat is het voordeel van een engelse singel? enz, enz,,,

dus eigenlijk: waarom zou ik 100 euro meer uitgeven voor een western uitvoering ipv. de endurance uitvoering?

:roll:

Nu je het zegt is dat prijsverschil eigenlijk wel groot inderdaad :P

Maar de Atlanta verkopen we echt HEEL weinig... de Arizona loopt vele malen harder :)

Simpelweg denk ik omdat de meeste mensen toch wel graag een westernmodel willen, omdat ze zichzelf zien als western-ruiters en ook die looks willen , idd. willen kunnen starten, of gewoon zoals ik omdat ik de knop wel fijn vind :P Je kunt er zo lekker je teugels achter hangen en eventueel nog een hand op laten rusten , tasjes e.d. aan hangen...het is gewon wel praktisch zo'n knop :)

Ik heb zelf ook liever het western-aansingelsysteem. Ten eerste omdat ik een geweldig fijne westernsingel heb, maar ten tweede ook omdat ik het fijner vind om 1 dikke singelstoot te hebben dan 2 van die stomme dunne stootjes. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Of wie weet vinden veel mensen dat paardenkopje op de Atlanta wel gewoon kinderachtig :P

Maarja de Cherokee met kopje loopt wel weer heel goed.... dus dan wellicht is het dan toch gewoon dat de meeste mensen toch het nut van een knop wel in zien :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:31

Sodeletuut schreef:

Argh , balen !!!! :(:)

Is het weer dezelfde plek ?

Je deed wel heel veel in de beugelriemen staan toch, zou het daar niet toch van komen ?

Welke inlages had je ook alweer :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:36

Oke...het kan dus wel een maat 2....
Beilen ziet me alweer aankomen :')

Maar goed,toch maar weer even een mailtje sturen.
Wil dan toch de london maat 2 proberen en dan ook de lexington maat 2.
Vond die laatste al wel een mooi zadel,maar in maat 1 paste ik niet,dus 2 wss wel.
Ben benieuwd.....word wss pas volgende week dat ik ze kan testen,heb dit weekend alleen maar verjaardagen.

Dus als iemand zin heeft in een ruil of nog wat heeft liggen hoor ik het graag :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:36

Als er een bruine barefoot dressuur terug komt wil wel kijken of ik die kan kopen voor mijn andere paardje :j
BF blijft mij toch wel enorm trekken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:09

NRPS97 schreef:
Iemand hier al ervaring mee!
http://www.equitotaal.nl/boomloos-zadel

Hier het zadel getest,paard liep er niet fijn onder dus terug gestuurd.
Zadel zat voor ons (ruiters) wel erg lekker.Zag er ook goed uit alleen paard reageerde door te gaan rennen en rug weg te drukken.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:54

Berdien schreef:
Oei, dat zadel op MP vind ik echt afschuwelijk :o

Ik heb heel suf een zwarte Cheyenne besteld :D :D Never change a winning team. En ik vind bruin niet zo mooi op mijn roodbruine Tinkerknul.

vond het zadel ook niet echt mooi, maar wel apart en vind de kleur wel heel mooi.
he bah suf zwart hihi, heb ik ook, maar er komt een keer een my cherokee, of er moet een hele mooi london in de aanbieding komen :D