Dus een stuk lager dat de ring nog net op de wang komt en dan het riempje onder de wang? Zo zit mijn soortgelijke hoofdstel.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janntjuh schreef:Als je hem zo hoog op de wang doet krijg je de keelriem niet dicht nee, wat nou als je het op deze mooi getekende manier probeert?
[ [url=m/D1SUJe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus een stuk lager dat de ring nog net op de wang komt en dan het riempje onder de wang? Zo zit mijn soortgelijke hoofdstel.
xSCWx schreef:Ik heb een nieuw bit (maatje groter ook) en nu past hij prima![]()
[ [url=m/gsZa4q.jpg]Afbeelding[/url] ]
xSCWx schreef:Nee die bestel ik bij (mag reclame hier? Even in spoiler)Spoiler:
Monique designs punt nl
hmetwn schreef:Ik had al een eigen topic gemaakt maar ik werd even hierheen verwezen.
Ik heb voor paard al een tijdje het horsegear cygnus hoofdstel. Het hele hoofdstel zit prima behalve het sperriempje die vast zit aan het hoofdstel. Die heeft de neiging om op het bit te gaan zitten. Ik heb een aantal keer gehoord dat ik de neusriem moet proberen een gaatje lager te doen maar ook dat de pasvorm niet voor mijn paard is. Jullie zijn de experts als het gaat om anatomische hoofdstellen dus weet iemand er iets over te zeggen?[ [url=m/87V7oo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: als het trouwens aan het pasvorm ligt en niet ons hoofdstel is, welk hoofdstel raden jullie aan? Ze heeft een best wel lang maar fijn hoofd. Ik zat zelf te denken aan de rambo micklem, want dat lijkt gewoon een top hoofdstel. Ik wil het sowieso anatomisch
Lukasje schreef:hmetwn schreef:Ik had al een eigen topic gemaakt maar ik werd even hierheen verwezen.
Ik heb voor paard al een tijdje het horsegear cygnus hoofdstel. Het hele hoofdstel zit prima behalve het sperriempje die vast zit aan het hoofdstel. Die heeft de neiging om op het bit te gaan zitten. Ik heb een aantal keer gehoord dat ik de neusriem moet proberen een gaatje lager te doen maar ook dat de pasvorm niet voor mijn paard is. Jullie zijn de experts als het gaat om anatomische hoofdstellen dus weet iemand er iets over te zeggen?[ [url=m/87V7oo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: als het trouwens aan het pasvorm ligt en niet ons hoofdstel is, welk hoofdstel raden jullie aan? Ze heeft een best wel lang maar fijn hoofd. Ik zat zelf te denken aan de rambo micklem, want dat lijkt gewoon een top hoofdstel. Ik wil het sowieso anatomisch
Das een lastige. Je neusriem lager maakt dat je waarschijnlijk ook daar de bitringen tegen komt.
Kan je de sperriem niet wat ombuigen? Is hij niet zo gemaakt dat hij ploobaar is?
Ander hoofdstel ? Zelf ben ik erg tevreden van mijn Presteq hoofdstel. Erg fijn leer en - natuurlijk persoonlijke smaak - ik vind het apart èn praktisch.
hmetwn schreef:Ik had al een eigen topic gemaakt maar ik werd even hierheen verwezen.
Heb ook al naar de presteq gekeken maar die prijzen zijn me een beetje te duur, ik ben een student en heb niet een geldboom in de tuin helaas. Ik heb hem al geprobeerd om hem te forceren maar hij is niet echt gemaakt van soepel leer en wil niet zo blijven zitten. Zit nu te kijken naar die QHP rambo lookalike.
Vanillia schreef:Ik heb zelf een Hooks Chester gehad, fijn hoofdstel! Heb nu de Horsegear Quasar, zelfde idee, maar ringetje op de wang is wat groter en gespen zijn zilver ipv goud.
Gevoelsmatig komt bij haar paard de neusriem van die hoofdstellen ook te laag als je de sperriem goed wil laten vallen.
Lukasje schreef:xSCWx schreef:Nee die bestel ik bij (mag reclame hier? Even in spoiler)Spoiler:
Monique designs punt nl
Haha, daar heb ik er nu ook 2 in de maak: eentje voor bij mijn bruine Presteq, de andere voor bij de zwarte.
De eerste keer dat ik daar bestel dus wel benieuwd naar de kwaliteit!
Indien jij er al besteld hebt, mag ik mss een foto?
hmetwn schreef:Hier even een foto van haar chagrijnige hoofd, lang en smal hoofdje
[ [url=m/ffKozS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen betere foto sorry. Ze heeft qua alles maat cob. Misschien helpt dit met tips voor hoofdstellen? QHP sedna, QHP Devi, Hooks chester, Rambo Micklem (heeft mijn hart gestolen), HH Anatomic is waar ik naar aan het kijken ben maar veel verstand heb ik niet over pasvorm enzo dus als iemand mij de juiste weg kan wijzen
Floran schreef:hmetwn schreef:Hier even een foto van haar chagrijnige hoofd, lang en smal hoofdje
[ [url=m/ffKozS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen betere foto sorry. Ze heeft qua alles maat cob. Misschien helpt dit met tips voor hoofdstellen? QHP sedna, QHP Devi, Hooks chester, Rambo Micklem (heeft mijn hart gestolen), HH Anatomic is waar ik naar aan het kijken ben maar veel verstand heb ik niet over pasvorm enzo dus als iemand mij de juiste weg kan wijzen
Als ik jou was zou ik kijken naar een hoofdstel waar de sperriem alleen midden op de neus vast zit. Ik zou bang zijn dat je met de HH Anatomic hetzelfde probleem krijgt als wat je nu hebt. Al zou je natuurlijk altijd kunnen passen en weer terug sturen als het niet wat is.
Een echt goed advies verder is moeilijk te geven, je zou vooral moeten passen. Heb je niet stalgenootjes/kennissen waarvan je wat modellen kan passen?