[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:10

Nou bij Hidalgo is de corona crisis wel toegeslagen...
Een gedeelte van de zadels worden in India gemaakt en vanuit daar verzonden en gezien India in een complete lockdown zit, ligt daar dus alles stil...en laat nou net mijn zadel dus niet verzonden kunnen worden...dus nog langer wachten...

Afgelopen donderdag dit te horen gekregen en vervolgens met collega nog een rit gereden met de paarden (van het werk) van 3 uur en toen leek de pijn die ik van de barefoot cheyenne heb 3 x zo hard binnen te komen (waarschijnlijk combi van mn emoties/frustraties en de langer dan normaal gereden rit). Kon na de rit amper van paard af komen en slik nu nog veel paracetamol en ibuprofen om te kunnen functioneren.
Echter na deze rit kreeg ik een appje van mn schoonzus met het aanbod om zolang een zadel van haar te lenen (hidalgo trieste). Deze is voor schoonzus aan de ruime kant, maar lag perfect op de Fries, die nu met pensioen is. Zelf heeft zij voor haar andere paard een ander zadel en daardoor kan ik nu de hidalgo trieste lenen met een grandeurpad.
Dus nu dit zadel maar zolang op Bo proberen...

viola

Berichten: 2032
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:07

*\o/* *\o/*
Mijn zadel is binnen!
Afbeelding

Foto is gemaakt na de eerste keer rijden voor een klein half uurtje. Ik ben er super blij mee. Is wel heel erg wennen en een heel verschil met mijn oude ghost. Maar na een paar rondjes draf en galop voelde het al best vertrouwd.

Sterrenpony

Berichten: 563
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:33

viola schreef:
*\o/* *\o/*
Mijn zadel is binnen!
[ [url=m/CKDKz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is gemaakt na de eerste keer rijden voor een klein half uurtje. Ik ben er super blij mee. Is wel heel erg wennen en een heel verschil met mijn oude ghost. Maar na een paar rondjes draf en galop voelde het al best vertrouwd.


Mooi :D
En wat een leuke pony heb je <3

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:35

Mooie combinatie Viola <3

Jana, dit treft iedereen - ook Ghost heeft nu problemen om zadels te versturen. Want in Italie mogen alle - niet essentiƫle - bedrijven niet meer werken. Zadels zijn niet direct een eerste levensbehoefte ;) Maar dat wil zeggen dat, zelfs wanneer hij doorwerkt, hij toch niet kan versturen, want dan maak je de beroemde slapende honden wakker.... ;( Het bedrijf staat op eigen terrein, personeel mag niet meer komen...enfin - op dit moment allemaal erg vervelend. We duimen dat dit op een of andere manier kan worden opgelost. En hopen dat iedereen er begrip voor heeft.

Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:48

Kwetal schreef:
Mooie combinatie Viola <3

Jana, dit treft iedereen - ook Ghost heeft nu problemen om zadels te versturen. Want in Italie mogen alle - niet essentiƫle - bedrijven niet meer werken. Zadels zijn niet direct een eerste levensbehoefte ;) Maar dat wil zeggen dat, zelfs wanneer hij doorwerkt, hij toch niet kan versturen, want dan maak je de beroemde slapende honden wakker.... ;( Het bedrijf staat op eigen terrein, personeel mag niet meer komen...enfin - op dit moment allemaal erg vervelend. We duimen dat dit op een of andere manier kan worden opgelost. En hopen dat iedereen er begrip voor heeft.

Weet dat dit iedereen treft en het geen eerste levensbehoefte is, maar toch baalde ik wel even...tuurlijk heb ik er begrip voor.
Ik ben in ieder geval blij met de tussenoplossing van mn schoonzus

uudje

Berichten: 2022
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:49

viola schreef:
*\o/* *\o/*
Mijn zadel is binnen!
[ [url=m/CKDKz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is gemaakt na de eerste keer rijden voor een klein half uurtje. Ik ben er super blij mee. Is wel heel erg wennen en een heel verschil met mijn oude ghost. Maar na een paar rondjes draf en galop voelde het al best vertrouwd.

Ziet er super uit!!
Heel veel plezier er mee. Hoop zelf binnenkort ook eindelijk mijn nieuwe zadel uit te kunnen proberen na 2 maanden niet kunnen rijden.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:00

viola schreef:
*\o/* *\o/*
Mijn zadel is binnen!
[ [url=m/CKDKz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is gemaakt na de eerste keer rijden voor een klein half uurtje. Ik ben er super blij mee. Is wel heel erg wennen en een heel verschil met mijn oude ghost. Maar na een paar rondjes draf en galop voelde het al best vertrouwd.


Ziet er goed uit! Ik geloof dat dat een picollo is? Hoe lang is jouw pony?

pmarena

Berichten: 48495
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:48

Dat enthousiaste koppie erbij ook :+:

Wellicht hebben jullie wel nog een paar modellen op voorraad Don...?
Barefoot heeft gelukkig een ruime voorraad liggen en op dit moment is de aanvoer nog geen probleem, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk of er wereldwijd / hier / in Duitsland nog meer op slot gaat....

viola

Berichten: 2032
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:05

Klopt het is een picollo. Pony is 1,32 hoog, hoe lang zijn zadel draagvlak is weet ik niet precies, kort in elk geval. Ik heb nooit gezocht voor een boomzadel en bij boomloos is dat wat minder belangrijk. Centimeters zeggen dan niet zoveel.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:54

pmarena schreef:
Dat enthousiaste koppie erbij ook :+:

Wellicht hebben jullie wel nog een paar modellen op voorraad Don...?
Barefoot heeft gelukkig een ruime voorraad liggen en op dit moment is de aanvoer nog geen probleem, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk of er wereldwijd / hier / in Duitsland nog meer op slot gaat....

Ik heb nog een aantal liggen ja..

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:56

pmarena schreef:
Dat enthousiaste koppie erbij ook :+:

Wellicht hebben jullie wel nog een paar modellen op voorraad Don...?
Barefoot heeft gelukkig een ruime voorraad liggen en op dit moment is de aanvoer nog geen probleem, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk of er wereldwijd / hier / in Duitsland nog meer op slot gaat....


Hier wordt echt op vraag gemaakt - sommige dealers hebben wel voorraad (zoals Suzanne) maar anderen bestellen per klant. We hebben "iets" te veel keus om dingen voorradig te houden :P

Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:03

Kwetal schreef:
pmarena schreef:
Dat enthousiaste koppie erbij ook :+:

Wellicht hebben jullie wel nog een paar modellen op voorraad Don...?
Barefoot heeft gelukkig een ruime voorraad liggen en op dit moment is de aanvoer nog geen probleem, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk of er wereldwijd / hier / in Duitsland nog meer op slot gaat....


Hier wordt echt op vraag gemaakt - sommige dealers hebben wel voorraad (zoals Suzanne) maar anderen bestellen per klant. We hebben "iets" te veel keus om dingen voorradig te houden :P

Dat is bij flexible zadels dus ook het geval, omdat ze veel verschillende merken, types etc aanbieden. Daarom moet ik dus ook geduldig blijven wachten en zolang met de tussenoplossing rijden.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:25

Bij Hidalgo hebben ze ook een aantal op voorraad. Kreeg vorige week (zo uit mn hoofd) een mail daarover

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:10

Heb je toevallig nog zadelkussens no3 piccolo liggen? :o

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:26

Maartje1990 schreef:
Heb je toevallig nog zadelkussens no3 piccolo liggen? :o

Moet ik even nakijken, weet ik niet zeker! Zal morgen even kijken!

pmarena

Berichten: 48495
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:09

Ik kom ook niet uit een ei hoor :P

Maar ook al heb je heel veel keuze, dan is het nog altijd een handig en goed gebruik om wat basis dingen op voorraad te hebben liggen... wat populaire modellen en bruin en zwart dat loopt natuurlijk altijd wel :)

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:54

Oh enne... hd inlages van barefoot kunnen die onder een ghost piccolo gebruikt worden? Iemand die dat weet of die er goed onder passen?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:55

pmarena schreef:
Ik kom ook niet uit een ei hoor :P

Maar ook al heb je heel veel keuze, dan is het nog altijd een handig en goed gebruik om wat basis dingen op voorraad te hebben liggen... wat populaire modellen en bruin en zwart dat loopt natuurlijk altijd wel :)


Theoretisch wel (dat ei :D ) maar er zijn uiteraard dealers die inderdaad een voorraad hebben...helaas zijn er overal ter wereld klanten die net een ander kleurtje of dingetje willen.... niet iedere dealer waagt zich daarom aan een grote voorraad...hooguit 1-2 zadels.

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:56

Kruip even uit meeleesmodus.
Heb een tweedehands Barefoot Arizona Nut gekocht onlangs, om boomloos rijden eens te proberen voor een overbruggingsperiode tussen 2 zadels. Ligt een dikke pad onder, behoorlijk 'bouncy', volgens het label van wol. Zadel is voorzien van een Barefoot singel. De pommel is de juiste maat (Barefoot L, ook kaal gepast).

Waar loop ik tegen aan: dat zadel glijdt enorm op mijn ietwat ronde Haflinger. Daardoor voel ik me niet helemaal veilig in het zadel, veel te bang dat ik over de zij van het dier eraf val. Zelfs erg strak aansingelen lost het niet goed op en bovendien trek je dan alleen maar de pommel erg strak op het paard.
Ik verdenk die bouncy pad. Heb nu verschillende website bestudeerd naar een pad waarvan je mag verwachten dat de boel wat minder kan rondglijden op de haflinger maar ik vind het erg moeilijk om te kiezen. Wat zouden jullie me kunnen adviseren?

Voor een foto van het geheel: https://myalbum.com/photo/2F9hmvt9HthP/360.jpg

Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:29

Dees schreef:
Kruip even uit meeleesmodus.
Heb een tweedehands Barefoot Arizona Nut gekocht onlangs, om boomloos rijden eens te proberen voor een overbruggingsperiode tussen 2 zadels. Ligt een dikke pad onder, behoorlijk 'bouncy', volgens het label van wol. Zadel is voorzien van een Barefoot singel. De pommel is de juiste maat (Barefoot L, ook kaal gepast).

Waar loop ik tegen aan: dat zadel glijdt enorm op mijn ietwat ronde Haflinger. Daardoor voel ik me niet helemaal veilig in het zadel, veel te bang dat ik over de zij van het dier eraf val. Zelfs erg strak aansingelen lost het niet goed op en bovendien trek je dan alleen maar de pommel erg strak op het paard.
Ik verdenk die bouncy pad. Heb nu verschillende website bestudeerd naar een pad waarvan je mag verwachten dat de boel wat minder kan rondglijden op de haflinger maar ik vind het erg moeilijk om te kiezen. Wat zouden jullie me kunnen adviseren?

Voor een foto van het geheel: https://myalbum.com/photo/2F9hmvt9HthP/360.jpg


Bij mij maakte een burioni pad met neopreen onderkant en een anatomische singel van Kifra het verschil. De barefoot singel deed het bij mij niet genoeg. Ik kan nu, als het echt nodig is, ook vanaf de grond opstappen. Schuift nergens meer heen.

Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:37

De neopreen burionipads zijn idd top tegen het schuiven, die gebruikte ik zelf ook.
Alles met katoen, nepwol of wol aan de onderkant hang ik met enige regelmaat onder de buik.

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:58

Dank Sure_lee en Duhelo!

Zo'n Burioni met neopreen - is dat Sympanova?

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:04


Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:05

Oh ja sympanova bedoel ik.... goede morgennnnn

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:00

Sterrenpony schreef:
Mocht er iemand toevallig interesse hebben in een ghost halfpad met Sympanova onderkant. Om je eigen dekjes te kunnen blijven gebruiken ik gebruik die van mij niet en is zgan


Ik heb in de tussentijd de Ghost Halfpad van Sterrenpony overgenomen en die is afgelopen week binnen gekomen. Vandaag voor het eerst geprobeerd onder mijn Ghost Roma. Ben er meeeega blij mee <3

Op de eerste foto zat de lus van mijn dekje niet goed, vandaar dat mijn zweetblad een beetje omhoog wipt. :)

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk een volledig matchende outfit aangetrokken _O- Kon het niet laten.
Afbeelding