Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:49

dresjoepie schreef:
Bamsey hij komt woensdag ook bij mij om mijn Icon Coda af te leveren! Ik heb alleen een wit randje achterop verder geen toeters en bellen! Wel heb ik een pony panel met hybrid panel en extra korte zweetbladen Alles is aan te passen bij Custom zo fijn :)

Dan ben jij de reden dat hij woensdag komt bij mij! Hij zei normaal is woensdag mijn vrije dag maar ik moet een zadel afleveren in boz dus dan ben ik toch in de buurt.

Ik zie zoveel mooie dingen dat ik echt niet weet wat ik moet gaan nemen :?

Eerst maar eens kunnen of er iets passends tussen zit :=

dresjoepie

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:41

Wat fijn dat die voor ons zijn vrije dag verzet :D

Iets passends is wel het belangrijkste idd ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:39

Een geinteresseerde. Ik ben best geinteresseerd in deze zadels, maar ik schrik er enkel van hoeveel er eigenlijk binnen het jaar al als niet passend weer afgedaan worden. Hoor toch vaak scheve bomen, anders afgeleverd dan besteld, niet passend te krijgen (was toch opgemeten en aanpasbaar)?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:44

@Bulck: ik herken dat ik dat ook om me heen hoor, ik heb echter die ervaring zelf helemaal niet. Als driejarige heeft mijn paard een Customzadel aangemeten gekregen en hij wordt elk half jaar nagekeken en waar nodig een beetje aangepast. Paard is nu 6 en ben nog steeds erg blij en tevreden met mijn zadel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:02

Ik heb nu mijn derde Custom en mijn vijfde zadel voor nu negenjarige merrie. Mijn paard als drie jarige onbeleerd gekocht en ze is gewoon ontzettend veranderd. Daarnaast ben ik zelf ook veranderd. Qua gewicht en qua wensen.
Ik denk dat dit zadel wel een blijvertje is. Mijn eerste zadel van custom was super maar bleef op mijn paard niet recht liggen mijn tweede zadel was een tweedehands en gewoon ongeschikt voor ons allebei - achteraf. Derde zadel en mijn huidige zadel is perfect. Erg blij dat voor mijn derde zadel een andere fitter is geweest dat wel.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:42

Yadano78 schreef:
Bij mijn weten komt Marc overal naartoe hoor

Dat wel maar ik ben zijn enige klant in deze hoek dus liever komt hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:52

Kelly_Taco schreef:
Onder je leenzadel ligt een ponypanel :j

Handig dat ze me dat niet hebben laten weten ;)

Ik ben nog niet helemaal blij met mijn zadel.

Het ligt geweldig goed op mijn paard. In stap en galop zit het heerlijk maar in draf kan ik er nog niet veel mee.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:40

Vonneke ik had dat ook. Had de advantage r besteld en de icon star als leenzadel. Toen mijn zadel kwam kon ik er helemaal niet zo lekker mee overweg als de icon star en heb na 8 dagen besloten met de zadelmaker een icon star te bestellen zonder problemen. Echt top service. (Moet binnen 2 weken geloof ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:51

KletsKoekje schreef:
[naam] ik had dat ook. Had de advantage r besteld en de icon star als leenzadel. Toen mijn zadel kwam kon ik er helemaal niet zo lekker mee overweg als de icon star en heb na 8 dagen besloten met de zadelmaker een icon star te bestellen zonder problemen. Echt top service. (Moet binnen 2 weken geloof ik)

Ik heb ook een advantage als leenzadel gehad. Maar dat was een heel klein zadeltje. Heb nu een 1/2 inch groter. Dit past in principe prima maar het zit niet zo in draf. Alsof ik er uit moet klimmen.

Maar het ligt er zo mooi op... moeilijk.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:17

Ik moest ook wennen aan de extra ruimte maar was er vrij snel aan gewend. Kan steeds meer plaatsnemen in het zadel.
Ik had Wolfgangsolo 17,5" te leen en nu 18"

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:52

Ik heb vandaag Maaike Rispens op bezoek gehad om mijn zadel aan te passen en ben erg over haar te spreken.

Contact verliep snel en soepel en ze legde alles goed uit tijdens de afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:57

Alice13 schreef:
Ik moest ook wennen aan de extra ruimte maar was er vrij snel aan gewend. Kan steeds meer plaatsnemen in het zadel.
Ik had Wolfgangsolo 17,5" te leen en nu 18"

Dat klopt idd ook wel.
Maar in de 17" kreeg ik het enorm in mijn rug en dat is bij de 17.5" helaas ook.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:15

Vanochtend is Marc bij me geweest.

Helaas zat het weer niet echt mee -O-

Had weinig keus met den bouwvak mijn paard en kwam uit op de advantage r, Marc adviseerde me het hybride panel te nemen omdat mijn paard een arm bespierde rug heeft en er dan een betere drukverdeling zou zijn.

Helaas had hij voor mij geen leenzadel dus ik zal nog 4 maanden met mijn huidige zadel moeten doen waarvan ik twijfel of ik daar nog zo lang mee kan rijden. Ik kan dus ook niet testen of ik dit zadel op langer termijn ook fijn vind en heb er maar kleine 10 min mee kunnen rijden vandaag (was ook 17,5 inch en ik heb 18 nodig)

Dus nu heel erg aan het twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb :n

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:16

Ik heb zo nu en dan een beetje mee gelezen omdat ik mij aan het orienteren ben voor een nieuw zadel. zit nu met 3 merken in mijn hoofd die mij wel interessant lijken waar onder custom. Maar wat doen de prijzen van de customs zadels op de website zie ik er wel een prijs bij staan maar is dit dan als je hem helemaal standaard neemt? weten jullie mischien ook of je oude zadel kan inruilen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:55

Prijzen oo de site zijn standaard inderdaad, wel kan je daarbij een kleur welt kiezen.

Zover ik weet (niet die ik benaderd had maar wellicht zit er wel een bij) nemen ze geen 2dehands zadels in. Misschien van Custom zelf maar niet van andere merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:11

bamsy schreef:

Had weinig keus met den bouwvak mijn paard en kwam uit op de advantage r, Marc adviseerde me het hybride panel te nemen omdat mijn paard een arm bespierde rug heeft en er dan een betere drukverdeling zou zijn.

Helaas had hij voor mij geen leenzadel dus ik zal nog 4 maanden met mijn huidige zadel moeten doen waarvan ik twijfel of ik daar nog zo lang mee kan rijden. Ik kan dus ook niet testen of ik dit zadel op langer termijn ook fijn vind en heb er maar kleine 10 min mee kunnen rijden vandaag (was ook 17,5 inch en ik heb 18 nodig)

Dat is inderdaad moeilijk...

Hybride panels zijn super fijn. Zadel ligt er bij mij zo mooi op daardoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:12

Ik heb vandaag nog een zitlesje en morgen een les bij mijn instructrice. Hopelijk maakt dat wat verschil.

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:44

@kletskoekje heb jij momenteel een customs zadel?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:51

De icon star

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:25

Ik heb na ruim een jaar custom ellende, vrijwel alle types geprobeerd, keurig mijn geld teruggekregen. Zadel voor mij als ruiter zat als gegoten, maar custom zadels lagen echter echt niet goed op m'n merrie. Alles klapperde en schoof weg, ze kreeg op den duur ook echt nijd richting het zadel. Nu rustig op zoek naar een passend alternatief.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:06

vonneke schreef:
bamsy schreef:

Had weinig keus met den bouw van mijn paard en kwam uit op de advantage r, Marc adviseerde me het hybride panel te nemen omdat mijn paard een arm bespierde rug heeft en er dan een betere drukverdeling zou zijn.

Dat is inderdaad moeilijk...

Hybride panels zijn super fijn. Zadel ligt er bij mij zo mooi op daardoor.

Ja vind het nogal een bedrag bovenop de toch al niet zo lage prijzen van de zadels := maarja ik hou ook niet van bontjes en dat soort dingen onder mn zadel omdat ik vind dat ik dan teveel tussen het paard en mijzelf heb dus zon ingebouwde "pad" is dan wel een uitkomst.

Heb verder geen poespas genomen, had graag lak en steentjes op de lepel gewild maar gezien het hybride panel er al bij kwam heb ik bij een zilveren bies en zilver stiksels gehouden.
Desnoods ga ik zelf aan de plak met Swarovski := de stardust was zoiezo veel te duur en hij legde ook uit waarom, al zag ik van de week op Facebook een bericht van iemand die zadels en caps verfde en dat was aanzienlijk goedkoper dus wellicht is dat nog een optie.

Nu dus 4 maanden wachten :O

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:37

Bamsy mooi dan gaan we voor hetzelfde zadel! Mijn zadel is vandaag afgeleverd ik ben meer dan tevreden! Echt een klein zadeltje met een pony panel en verkorte zweet bladen hihi

ik zag gister iets voorbij komen die bespoot caps en je kon ook je zadel lepel laten spuiten met stardust Was 100e geloof ik

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:01

dresjoepie schreef:
Bamsy mooi dan gaan we voor hetzelfde zadel! Mijn zadel is vandaag afgeleverd ik ben meer dan tevreden! Echt een klein zadeltje met een pony panel en verkorte zweet bladen hihi

ik zag gister iets voorbij komen die bespoot caps en je kon ook je zadel lepel laten spuiten met stardust Was 100e geloof ik

Volgens mij heb ik dan paar keer naar die van jou gekeken voor het zilveren biesje haha. Ik heb je dus eigenlijk nageaapt :')

Ja die bedoelde ik, lepels van zadels en kep caps Marc noemende vandaag een prijs dat ik dacht nah laat maar }:0 maar hij vertelde ook de reden van de prijs en dat is dus omdat ze stuk of 11 naalden nodig hebben om de stardust te kunnen naaien omdat ze steeds stukgaan op dat "schuurpapier" zei hij

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:18

Mag ik mij hier ook melden. Ik ben ook van sella over gegaan naar custom heb nu de wolfgang omni tot nu toe erg tevreden.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:17

Eind juli zit ik op 4 maand wachttijd, ik hoop dat ik tegen dan iets hoor en dat het niet nog langer wordt :)