Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:37

Oh, sorry :') Ik ging door de kniewrongen van je knieen uit!

Hopelijk werkt het en kan het!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 23-01-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PartoutZ

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:39

Ik snapte je verwarring haha :D

Kun je helemaal nooit meer wat met je paard doen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:40

Mogen licht recreatief rijden, maar galop vindt hij niet tof en draven ene dag wel, andere dag niet. Maar het zal alleen nog maar verslechteren.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:51

Wat erg Merel.. je boft niet met je paarden :(:)

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:25

Sorry dat ik even kom binnenvallen :o 22 februari komt Arno bij mijn pony langs om mijn zadel na te kijken. Op advies van Yvonne Sidorak van multisouplesse. Ik heb nu een massimo dressuur 2 op mijn welsh nwr.
Ik heb 3 kwartjaar terug een nieuwe Massimo voor haar aan laten meten vanwege haar korte rug. Nu is mijn vraag, vallen de zadels van Arno ook langer dan Massimo. Hij gaf al meteen aan verder niets aan de massimo te willen doen. Dus als ik met Arno verder ga wordt het dus een nieuw zadel. Graag advies gevraagd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:31

Waarom zou je nu dan alwéér een ander zadel moeten?
Mijn Brandt lag ook op een paard met een korte rug.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:39

Ja dat vroeg ik mij ook eigenlijk af, volgens de fysiotherapeut is mijn paard voller geworden en paste dit nog maar net. Volgens mij valt het wel mee, maar ik ben dan ook geen zadelmaker/fysioterapeut.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:42

Dat kan je ook even laten checken door degene die je zadel heeft aangemeten.
Maar goed, op deze manier helpen ze elkaar wel mooi aan werk/klanten...

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:02

Ja daar heb je gelijk in! Ga ik ook idd eerst doen! Dan zie ik wel weer. Is ook wat vriendelijker voor mijn portomonnee ;)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:25

Lesly1987 schreef:
Sorry dat ik even kom binnenvallen :o 22 februari komt Arno bij mijn pony langs om mijn zadel na te kijken. Op advies van Yvonne Sidorak van multisouplesse. Ik heb nu een massimo dressuur 2 op mijn welsh nwr.
Ik heb 3 kwartjaar terug een nieuwe Massimo voor haar aan laten meten vanwege haar korte rug. Nu is mijn vraag, vallen de zadels van Arno ook langer dan Massimo. Hij gaf al meteen aan verder niets aan de massimo te willen doen. Dus als ik met Arno verder ga wordt het dus een nieuw zadel. Graag advies gevraagd.

Ik heb een Fries met een korte rug, voor haar heeft Arno ook een zadel aangepast gemaakt. Ligt prima en ben 100% tevreden.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:11

ik heb ook een fijn compact paardje en daar is ook een zadel voor

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:21

Veel tevreden klanten zoals ik dat lees, ik laat arno gewoon komen en zie dan wel, van hoe of wat.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:48

Ik wil toch nog even een minpuntje aanhalen. Na de eerste keer dat ik met mijn zadel reed (ondertussen 1,5 jaar geleden) waren er onmiddellijk strepen op van mijn beugels. Daar was ik niet tevreden mee, dat heb ik hier verteld en iemand zei dat dat normaal is. 'Want wrijf maar eens met een beugelriem over een lederen schoen.' Nuja, verder niks mee gedaan. Ondertussen ben ik echter wel overtuigd dat het leer niet van de beste kwaliteit is. Ik moet echt enorm opletten met mijn zadel om geen beschadigingen te hebben. Heb eenmalig een vliegendeken gebruikt tijdens het rijden, leer beschadigd. Ik bots een keer met mijn gsm die in m'n zak zit tegen de lepel, streep erop. En dit zijn dingen die iedereen een keer overkomen.
Uiteraard verwacht ik geen volmaakt zadel voor de prijs die ik betaald heb, maar dit vind ik toch wel jammer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:51

Apart Katyatje, ik heb daar helemaal geen last van. Heb nu na anderhalf jaar lichte plekken bij beugelriemen en een dikke kras op zadel, maar dat laatste kwam van een uitstekend haakje op poetsplaats. Na anderhalf jaar lichte plekken vind ik acceptabel, dat hadden mijn prestiges al na een paar maanden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:04

Is het een bruin zadel?
Want dat beschadigd nu eenmaal sneller.
Ik heb normale gebruikssporen,het is zacht leer dus slijt nu eenmaal wat harder.
Mijn Bates Isabell kwam nooit een krasje op maar was dan ook keihard en glad leer.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:32

Nee, het is een zwart zadel. Nu ja, voortaan ben ik er extra voorzichtig mee want ik wil uiteraard dat het nog een eind mee gaat. Verder ben ik wel tevreden! :)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:49

Het kan ook nog aan de leersoort liggen. Bepaalde soorten leer of het nou zwart of bruin is beschadigen nu eenmaal sneller.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:31

Wat vervelend Katyatje, hier gelukkig geen last van. Hebben wel zachte stijgbeugelriemen van Prestige erbij. Maar ook met andere dingen is hij niet zo gevoelig.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:39

Is er hier toevallig iemand die eind vorig jaar een nieuw zadel heeft besteld?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:30

Mchll__ schreef:
Is er hier toevallig iemand die eind vorig jaar een nieuw zadel heeft besteld?

ja ik in november. waarom?

bbrritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:33

ja dat doet hij

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:32

Katyatje schreef:
Ik wil toch nog even een minpuntje aanhalen. Na de eerste keer dat ik met mijn zadel reed (ondertussen 1,5 jaar geleden) waren er onmiddellijk strepen op van mijn beugels. Daar was ik niet tevreden mee, dat heb ik hier verteld en iemand zei dat dat normaal is. 'Want wrijf maar eens met een beugelriem over een lederen schoen.' Nuja, verder niks mee gedaan. Ondertussen ben ik echter wel overtuigd dat het leer niet van de beste kwaliteit is. Ik moet echt enorm opletten met mijn zadel om geen beschadigingen te hebben. Heb eenmalig een vliegendeken gebruikt tijdens het rijden, leer beschadigd. Ik bots een keer met mijn gsm die in m'n zak zit tegen de lepel, streep erop. En dit zijn dingen die iedereen een keer overkomen.
Uiteraard verwacht ik geen volmaakt zadel voor de prijs die ik betaald heb, maar dit vind ik toch wel jammer.

Die ervaring heb ik ook. Zadel is binnen enkele maanden al 2x teruggeweest naar Engeland voor nieuwe zweetbladen, maar nu beschadigen ze nog steeds erg snel, terwijl ik nu dus al met het 3e paar nieuwe zweetbladen rij. Ik heb nu de beugelriemen maar onder de zweetbladen en het verder maar opgegeven.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:41

Even vluchtig topic doorgescand en niet gevonden, toch maar vragen. Heeft iemand ervaring met het monoflap zadel vn AB?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:47

Ik heb een monoflap zadel. Het eerste exemplaar was speciaal voor mij gemaakt :D Wel grappig dat het uiteindelijk een standaard model is geworden. Ben er nog steeds erg blij mee!
Heb het even terug gezocht, foto's staan op pagina 129.

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:37

ik heb ook een monoblad zadel besteld!