[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:23

Afbeelding
Dit is de cherokee maat 2 op een grote D kleine E pony. Let niet op m'n benen...
ittheclown schreef:
Hier is het mischien wat beter te zien en ik denk dat een bbp maatje full ongeveer hetzelfde is als een maatje 2 van cherokee ? Dan gaat dat zoiezo veeel ste groot zijn denk ik deze bbp paste netjes hoor gleed alleen dus naar voren probleem dat we altijd hebben, maar denk dat cherokee 2 dan echt te veel zadel gaat zijn, maar we gaan het zien. Een stalgenootje had geloof ik een lexington maat 1 op haar IJslander dat stond echt prachtig.. maar die zijn er niet in het bruin .. hahaha ik ben zoo lastig.
[ [url=m/ifLMp1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:23

Dankjewel! Ik vind haar ook heel leuk :D Zij is wel echt breed ja :j Beide zadels zijn maar 2, heb nooit een maat 1 erop gehad dus kan je aan zo'n foto helaas niet helpen!

ittheclown

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:45

Ook een mooi paard otti <3 en omgawd.. ik ben o verliefd op de cherokee >< bah we gaan het meemaken stiekem hoop ik dat maat 1 mooi bij hem staat en dat mijn vlees erin past. En anders kijken we wat er mogelijk is maar zou ik wel jammer vinden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:00

Afbeelding
Lilianne (Teteltee) kwam vandaag bij bokker Sjintoo dus daar moest ik toch echt van profiteren om de Arizona Fur uit te testen op Falke van Sjintoo.
En genadeloos vliegles gekregen. :D (en ik zei nog wel enthousiast, na de eerste bokrondjes, dat ik zo goed bleef zitten. :D En toen deed ze haar hoofd tussen haar benen. _O- ) Het eigenwijs mormel leek enigszins verbaasd dat ik onmiddellijk terug opgestapt ben en besloot zich na nog een paar halfslachtige protesten toch maar te gaan gedragen.
Zadel zit heel erg zacht maar kantelde bij dit bokkende dikzakje helemaal naar voren, het lanceert je haast, met mijn ghostje zou ik er niet afgevlogen zijn. Daarbij moet wel gezegd worden dat het nog niet heel erg soepel is ingereden. Een v-systeem voor de singel had de achterkant van het zadel misschien meer op z'n plek gehouden.
Mijn houding is ook niet ideaal, vermoedelijk omdat het toch wel vrij breed zit, ondanks de zitversmaller, wat met ghost veel minder is.
Maar dat kussentje onder je kont is heerlijk. :D

Ik vind het nog steeds een heel gaaf zadel en mocht ik een smal, A-model paard met veel front hebben dan zou ik het zeker durven kopen. Voor een ronde koudbloed zonder front vind ik het helaas niet interessant.
Laatst bijgewerkt door jokari op 31-10-16 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:19

Hij lijkt wel iets verder naar achter te mogen, of komt deze ligging ook door het bokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:25

Het zadel lijkt inderdaad helemaal naar voren te liggen met de pommel bovenop de shoft, terwijl de ruiter door de achteroverkiepende cantle juist helemaal naar achteren gegleden lijkt te zijn. Als ik zo dicht boven de achterrand van mijn zadel zou zitten dan zou mijn paard ook acuut staken. Qua looks past het zadel wel precies bij het paardje, maar ik snap waarom die er niet blij van wordt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:28

Hihi ja dat was na het bokken (ze heeft nog gebokt nadat ik er was afgevlogen maar niet meer zo fel). Het bleef helaas gewoon niet liggen waar het moest blijven liggen. Jammer want het zit gewoon zalig, dat zadel.
Maar goed, na een kwartier waren mijn heupen al dusdanig in protest dat het wel duidelijk was dat ik hiermee geen uur, laat staan langer, kan rijden.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:42

Wat een gave pony heb je Jokari!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:51

tennan schreef:
Wat een gave pony heb je Jokari!

hihi niet van mij, maar dank je. :) Het is idd een erg gave pony.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:54

Wat een gave pony heb je niet :D :7

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:55

_O- dat klopt ja. _O-

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:03

tennan schreef:

Dat is de mijne :D.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:05

Sjintoo schreef:
tennan schreef:

Dat is de mijne :D.

Wat een gave pony heb je :))

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:14

Dank je :) Is kruising tinker x fjord :).

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:34

Duhelo schreef:
kan iemand mij meer vertellen over de startrekk shorty? is die boomloos of flexibel? hoe bevalt de zit?

Ik heb deze gehad,vond het een fijn zadel..Een veel fijnere zit dan de trekker en lekker stevig maar toch flexibel.Ik had er een met pommel 4 en vond deze al vrij breed..Normaal is alles snel te smal voor mijn paardjes,maar deze was ruim genoeg..Je kan zelfs nog een maat breder krijgen en je hebt ook nog een met verstelbare pommel..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:56

Ik ben super blij met de Barefoot Cherokee, gister de Autumn Desert Trail gereden en het zadel bleef super goed liggen ondanks dat mijn paard nogal overenthousiast was :j Ook blij met de extra steun die ik heb die ik bij de Cheyenne miste. Ben wel benieuwd hoe jullie hem vinden liggen? :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:00

Gave foto's Jets !

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:03

Dankje! Ben er ook blij mee :j En ook handig om te zien hoe hij ligt tijdens het rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:19

Net zadel en ook een mooie kleur bij je wel errug enthousiast kijkende Fjord. :D
Ik vind hem netjes liggen. Om de een of andere reden oogt hij bij jullie ook niet zo enorm groot, wat ik meestal wel vind bij Barefoots.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:27

Ik vind m juist Huge! Maar ik heb ook een Ghost.

Heb trouwens de inlages van mijn ene (gewone) pad omgewisseld met die met de zadeltasjes. Die liet toch wel afdrukken achter. Deed die andere pad (zonder tasjes dus) niet. Zat inderdaad een verschil in dikte. Maar ook in vorm (wat me dan weer verbaasde. Maar ook de lamsvacht lijkt meer een ribbel te vormen dan die ribbelige onderkant van de gewone pad. Afijn, morgen ga ik m testen zo.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:14

Sjintoo schreef:
Dank je :) Is kruising tinker x fjord :).

Ik vind het ook een prachtig dier...en wel een tikje uitdagend, deze combi... :D _/-\o_

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:56

Wow prachtige cherokee ook hierboven <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:13

Dat zadel komt bij jou paard echt zoveel mooier uit dan bij de mijne <3

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:28

Grappig dat het voor de een groot lijkt en voor de ander minder haha. Ik vind het zadel zelf altijd erg groot ogen als ik opzadel, maar als ik deze rijfoto's bekijk vind ik dat ontzettend meevallen :j Ik kan me voorstellen dat hij bij een minder breed paard nog massaler is ja, wel jammer!

Ik had nog een vraagje! Gebruikt iemand hier beugeldraaiers voor westernbeugels? Ik heb ze tweedehands van iemand overgenomen, weet niet wel merk, geen barefoot in ieder geval. Ik had ze goed aangedraaid omdat ik bang was dat kleine moertje te verliezen, maar daardoor stak er een stuk van de bout uit precies in mijn been dus heb nu een hele mooie blauwe plek :') Ik heb dus twee opties, of ze de andere kant op naar voren uit laten steken of minder ver aandraaien. Hoe doen jullie dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:29

@jets: al eens aan een kortere bout gedacht ??