[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:27

thirzanaomi schreef:
pmarena schreef:
Nouja, ze zien er sowieso niet uit maar bruin op een zwart zadel is natuurlijk nog wat afwijkender :P

Nu kan het soms juist wel leuk zijn natuurlijk, een beetje contrast :)

De kwaliteit is zeker niet zo denderend..... Kan ik hem ergens nog in zwart krijgen? Ik heb een pony die zo af en toe nog wel es een flinke rodeo wil geven en met de cheyenne heb ik niet heel veel steun. dijwrongen leken me dan wel handig. Ook bij het springen klap je dan niet zo achterover.

Je kunt 'm misschien zwart maken met indringverf ?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:31

Shirley"
[quote="thirzanaomi schreef:
pmarena schreef:
Nouja, ze zien er sowieso niet uit maar bruin op een zwart zadel is natuurlijk nog wat afwijkender :P

Nu kan het soms juist wel leuk zijn natuurlijk, een beetje contrast :)

De kwaliteit is zeker niet zo denderend..... Kan ik hem ergens nog in zwart krijgen? Ik heb een pony die zo af en toe nog wel es een flinke rodeo wil geven en met de cheyenne heb ik niet heel veel steun. dijwrongen leken me dan wel handig. Ook bij het springen klap je dan niet zo achterover.

Je kunt 'm misschien zwart maken met indringverf ?[/quote]
denk niet dat dat werkt....

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:32

Waarom niet ?
't Is een suede-achtig iets ...

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:35

Misschien dat het kan? Ik weet niet. Bruin op zwart lijkt me ook niet ideaal...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:44

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:50

Ik heb vandaag voor weinig een physio pad voor mijn arizona kunnen overkopen. Ik heb nu een dukspad maar die vind ik niet fijn. Nou zitten er echt mega dikke inlages in, en de arizona heeft vps. Is het verstandiger om er andere inlages in te doen? Volgens mij word het wel heel erg hoog en breed met deze inlages.
Is er iemand die een arizona maat 2 heeft zonder vps en wil ruilen voor een arizona maat 2 met vps?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:56

Die goedkope wrong seatsaver is wel echt van heel erg nep leder kunststof spul hoor, dus geen idee of verven daarbij werkt :=

Dodootje: gewoon een kwestie van proberen :j

Ik heb wel een maat 1 zonder VPS maar dit is wel een heel oud model dus ruim vallend, echt een collectors-item zachtjes aan, zo'n heerlijke ouderwetse super soepele Barefoot die je gewoon op kunt rollen :')

De nieuwere en zeker die met VPS liggen hier toch wel heel erg veel vanaf hoor, oef.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:02

pmarena, die site in je onderschrift (van fijn-zadel.nl) is die van jou zelf of van de algemene Barefoot?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:02

Da's mijn eigen site :j

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:07

Okee, mooie site hoor! Ik kijk er regelmatig op.

Ik twijfel, nu je het zo over een maat 3 Arizona hebt of ik toch niet aan de maat 3 moet. Ik pas opzich wel aardig in de maat 2 (het is niet dat ik een of ander dik monster ben of zo) maar op foto's zie ik altijd dat mensen zo mooi ruim in hun BF zitten... Of moet ik het gewoon als motivatie gebruiken om af te vallen?

Afbeelding

Wat vinden jullie? Zou ik nog 7 cm kwijt kunnen? Of staat het wel? Ik heb geen last van de pommel oid..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:12

De maat 3 is er ook niet alleen voor enorm dikke konten hoor :P

Maar ook gewoon voor mensen met lange bovenbenen en daarbij een laagje spek op de billen.
Net zoals sommige mensen met een maatje 36-38 regelmatig voor een maat 2 kiezen omdat ze daar ruimer in zitten en dat fijner vinden.

Dat kan natuurlijk ook van een maat 2 naar een maat 3.

Maar inderdaad is dat zadel natuurlijk weer een stukje langer dan een maat 2 en dan moet je wel een fatsoenlijk paard hebben om dat er op kwijt te kunnen.

En dat is meestal het probleem want er hebben steeds zat mensen interesse in het zadel, maar als je dan een ponymaat koudbloedje met een korte rug hebt dan wordt het hem niet :P

Het zadel dat je nu hebt lijkt me prima toch :j
Als je er gewoon lekker in zit dan zou ik hem lekker zo houden als ik jou was :)

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:30

Pmarena valt die maat 1 hetzelfde als een maat 2 met vps? Ook mijn kontje is niet echt klein :o
Ik kan echt niet wennen aan dat vps en merk dat ik steeds mijn cheyenne zonder vps pak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:37

Ik heb hem toevallig net een uurtje of wat geleden opgeborgen nadat hij hier al een week in huis slingerde -O-

Zal hem morgen wel weer even tevoorschijn halen en meten :)

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:34

Dank je wel!

Over die seatsaver met kniewrongen. Dat ding ziet er ook niet uit op een bruin zadel :+ hij is echt lelijk, maar je zit er toch op dus zie je er niks van.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:22

Over de kniewrongen gesproken, heb ik nu zo'n gek korte pootjes dat ik daar helemaal niet bij kom? Of zit ik zo raar? Ik had speciaal voor een Stella gekozen ivm de kniewrong (ben ook erg blij met die keuze, want vind hem fijner zitten als de cheyenne) maar aan de kniewrong heb ik niet veel ookal is deze verplaatsbaar.

(heb inmiddels een ander dekje, en het zadel een pietsie meer naar achter liggen, dit zijn de eerste foto's)
Afbeelding
https://lh3.googleusercontent.com/-Vgpy ... zadel5.jpg
Ik heb zelfs de beugelophanging inmiddels iets meer naar het midden gedaan (zat eerst helemaal zo ver mogelijk naar voren) omdat ik wel heel erg een stoelzit had. Maar die ligt mijn knie nog verder van de wrong af :+

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:51

Draaakje als ik naar de foto kijk zou ik het zadel meer naar achter willen plaatsen. Het ligt naar mijn gevoel achterover.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:05

Hoe groot ben je? :)

Op deze foto valt vooral op dat het zadel achterover ligt en je zelf erg achterin het zadel zit, dan moet je been ook wel van heel ver naar achteren vandaan komen om eens bij de wrong te komen.

Maar je bent ook niet lang volgens mij :P

Ik ben zelf 1m60 en heb niets aan Barefoots met wrongen.
Maarja dat had ik ook niet met andere zadels eigenlijk....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:07

Citaat:
(heb inmiddels een ander dekje, en het zadel een pietsie meer naar achter liggen, dit zijn de eerste foto's)

Dat zegt ze toch ook ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:26

Pmarena, omdat er hier zoveel discussie is over singels en hoe dat de ligging en stabiliteit van je zadel beïnvloedt, zou een singeltestpakket misschien ook handig zijn. Ik zie dat je niet veel modellen op je site hebt staan....uitbreiding?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:36

Ja dat is ook door mijn hoofd gegaan inderdaad :j

Maarja, gezien er dus inderdaad weinig modellen zijn in de Barefoot-collectie is het niet zo spannend.
En om nu allerlei singels van andere merken aan te gaan schaffen....

Op zich spreekt het idee me wel aan om mensen verschillende singels te laten testen, maar het mag natuurlijk niks kosten voor een klant en dan ben ik wel weer zo 1000 euro kwijt om een beetje een fatsoenlijke collectie soorten en maten aan te leggen :=

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:12

Ja dat begrijp ik...een singelbank.... :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:54

draaakje schreef:
Over de kniewrongen gesproken, heb ik nu zo'n gek korte pootjes dat ik daar helemaal niet bij kom? Of zit ik zo raar? Ik had speciaal voor een Stella gekozen ivm de kniewrong (ben ook erg blij met die keuze, want vind hem fijner zitten als de cheyenne) maar aan de kniewrong heb ik niet veel ookal is deze verplaatsbaar.

[ Afbeelding ]
https://lh3.googleusercontent.com/-Vgpy ... zadel5.jpg
Ik heb zelfs de beugelophanging inmiddels iets meer naar het midden gedaan (zat eerst helemaal zo ver mogelijk naar voren) omdat ik wel heel erg een stoelzit had. Maar die ligt mijn knie nog verder van de wrong af :+

Ik heb ook een stella, ook gekocht voor de kniewrongen maar ik heb er ook niets aan. Ik heb ze er nu zelfs gewoon afgehaald, maakte niet uit waar ik ze hing, kwam er nooit id buurt. Ik rij nu ook wel met hele lange beugels, maar ik denk dat je ze echt al kort moet doen om bij die kniewrongen te komen :+

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:25

Ik heb eindelijk vandaag het zadel van Tjelley (cheyenne) kunnen passen en uit proberen. Ik ben he-le-maal om... het was opstappen en wegrijden, het ging van een leien dakje. Niks geen wennen aan de zit oid. Alleen...1 dingetje, het zadel ligt voorover, ik heb de pommel er uit gehad en deze ligt perfect op maat en sluit naadloos aan. Touwtest gedaan voor de rugvrijheid, dit ging niet echt soepel, maar ook niet dat ik met drang het touw aan moest trekken. De pad lag wel voor op de schoft. Zou je toch in de eerste instantie aan een te ruime pommel denken...toch?
Tot mijn grote verbazing zag ik bij het afhalen van het zadel dat de afdruk meer dan perfect op haar rug afgebeeld stond. Dat kon niet beter, ook de afdruk langs de ruggengraad lag er heel mooi bij.

Maar hoe los ik nu dat vooroverkiepen op? Toch een kleinere maat pommel? Of een extra inlage voorin mss? Tijdens het rijden niks van gemerkt trouwens dat het zadel voorover lag.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:36

Laat even een foto zien Icrack! Dat is wat makkelijker! :j

Wel hartstikke leuk dat je om bent! Fijn dat het zo goed bevalt! :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:45

Een foto van een vooroverkiepend zadel?? :-)
Ik lees liever eerst de optie's wat het kan zijn, zodat ik weg kan strepen wat het zowiezo niet is en wat in aanmerking kan komen wat het wel is, zodat ik morgen alvast wat kan proberen eventueel.