Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_birdy schreef:Ik heb gezocht net de zoekfunctie maar kom deze niet tegen zo,
Heeft iemand ervaring met deze waldhausen singel tegenover de echte (cresent)van edix?
[ Afbeelding ]
Merk dat mijn huidige singel nu in de winter net te kort is en heb geen zin om voor 150 euro nog een singel aan te schaffen als deze waldhausen net zo goed is.
Heb nu de cresent maar paard is niet mega bol dus iets minder gevormd kan ze denk ik wel hebben ook
ibbus schreef:Hierbij een foto, niet geheel duidelijk, misschien kan ik later nog eens een wat betere maken .
Het schuiven is in de winter wat erger dan zomers ( ze staat op grasweide en daar staat zomers toch wat meer op en heeft ze iets meer buik) .
Extra info: ze is nu 5 jaar en is erg gegroeid de laatste 2 jaar en wordt nog wat gespierder en breder de komende 2 jaar .
[ Afbeelding ]
xSCWx schreef:ibbus schreef:Hierbij een foto, niet geheel duidelijk, misschien kan ik later nog eens een wat betere maken .
Het schuiven is in de winter wat erger dan zomers ( ze staat op grasweide en daar staat zomers toch wat meer op en heeft ze iets meer buik) .
Extra info: ze is nu 5 jaar en is erg gegroeid de laatste 2 jaar en wordt nog wat gespierder en breder de komende 2 jaar .
[ Afbeelding ]
Ziet er zeker uit alsof zij een Atletico singel kan gebruiken. Volgens mij kan je bij Epplejeck voor een klein bedrag een singel proberen, misschien een idee om te proberen zodat je niet direct ergens aan vast zit?
Hannanas schreef:Rachel, ik zou eigenlijk zeggen dat het zadel je singel meeneemt. Het geeft mij het idee dat de kussen van je zadel te recht zijn, en juist de vorm van de twee uiteinden van je kussens achter door de lendenen/rug naar voren worden geduwd. Het zadel ligt fijner in balans op z’n nek vind ik. Achterdeel kussen ligt dan “mooi” op z’n diepste punt van z’n rug en daar blijft hij dan liggen. Op de juiste plaats vind ik hem voorover geduwd worden.
RachelVos schreef:Hannanas schreef:Rachel, ik zou eigenlijk zeggen dat het zadel je singel meeneemt. Het geeft mij het idee dat de kussen van je zadel te recht zijn, en juist de vorm van de twee uiteinden van je kussens achter door de lendenen/rug naar voren worden geduwd. Het zadel ligt fijner in balans op z’n nek vind ik. Achterdeel kussen ligt dan “mooi” op z’n diepste punt van z’n rug en daar blijft hij dan liggen. Op de juiste plaats vind ik hem voorover geduwd worden.
Heeft even geduurd, maar ik heb foto's, haha! Als ik het zo zie denk ik dat je gelijk hebt. Dat wordt helaas een andere zadelmaker...Mocht iemand suggesties hebben voor zadelmakers met een goed assortiment voor korte, niet al te smalle pony's, hoor ik het graag!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
dieseltje09 schreef:RachelVos schreef:
Heeft even geduurd, maar ik heb foto's, haha! Als ik het zo zie denk ik dat je gelijk hebt. Dat wordt helaas een andere zadelmaker...Mocht iemand suggesties hebben voor zadelmakers met een goed assortiment voor korte, niet al te smalle pony's, hoor ik het graag!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Gezien de flexibele boom van de Edix kan het niet zo zijn dat de kussens ergens drukken waar ze niet horen haha. Mits goed afgestemd uiteraard. Maar wel de vraag heb je de pad met inlages er niet onder? Grote kans dat je zadel daar een heel stuk stabieler mee ligt! De mijne ging op 2 verschillende paarden zonder pad ook aan de wandel, met en dan zat er geen extra shim inlages in behalve die over de hele lengte en ging zadel echt nergens naartoe!
Wbt singel neig ik nu om te zeggen zelfs een H van wow met zo’n singelgroef. Of een mooie dunne, blijf zelf fan van FRA
Zo lag de Edix bij mij met een FRA singel op beide paarden, nogmaals zonder pad lagen die binnen no time voorover, met bleven ze perfect liggen
Op de fjord een Tariq
[ Afbeelding ]
Op de anglo arab (met de fijne arab buik en snel oplopende lende) een Tudor
[ Afbeelding ]
little_birdy schreef:Heeft iemand deze singel nog geprobeerd? Ik ben er ook wel heel erg benieuwd naarIk heb gezocht net de zoekfunctie maar kom deze niet tegen zo,
Heeft iemand ervaring met deze waldhausen singel tegenover de echte (cresent)van edix?
[ Afbeelding ]
Merk dat mijn huidige singel nu in de winter net te kort is en heb geen zin om voor 150 euro nog een singel aan te schaffen als deze waldhausen net zo goed is.
Heb nu de cresent maar paard is niet mega bol dus iets minder gevormd kan ze denk ik wel hebben ook
Monody schreef:little_birdy schreef:Heeft iemand deze singel nog geprobeerd? Ik ben er ook wel heel erg benieuwd naarIk heb gezocht net de zoekfunctie maar kom deze niet tegen zo,
[ Afbeelding ]