Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:52

Van gesp tot gesp meten. Gewoon je meetlint op de ene gesp en dan naar de andere.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:23

tot aan het begin van de gesp of echt met het 'ijzeren' gedeelte erbij? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:38

Ik zou meten van pinnetje naar pinnetje.
Het is wel zo dat dat idd per singel nog wel eens anders uitvalt vanuit de producent, dus ook zij worstelen met die vraag haha. De ene 80 is de andere 80 niet, heel irritant.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:22

Jolynne schreef:

En te koop zetten met de foto met meetlint er naast, kunnen mensen altijd zelf nog even kijken. Ik vraag altijd of ze willen nameten van uiteinde gesp tot uiteinde gesp _/-\o_

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:30

Ik heb gezocht net de zoekfunctie maar kom deze niet tegen zo,

Heeft iemand ervaring met deze waldhausen singel tegenover de echte (cresent)van edix?

Afbeelding

Merk dat mijn huidige singel nu in de winter net te kort is en heb geen zin om voor 150 euro nog een singel aan te schaffen als deze waldhausen net zo goed is.

Heb nu de cresent maar paard is niet mega bol dus iets minder gevormd kan ze denk ik wel hebben ook

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:30

Iemand ervaring met deze singel?
Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:03

Niemand?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 08:19

Jolynne schreef:

Van einde gesp tot einde gesp.

Afbeelding

De tip van de rolmaat op de foto laten liggen is altijd fijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 15:46

Hoi, ik kom ook even binnenvallen.

Ik heb een rond, jong overbouwd paard met weinig schouder en weinig plek voor de singel.
Net een ander zadel met veel langere stoten en langere zweetbladen en mijn 65cm singel is best lang en daardoor moeilijk aan te singelen voor mij.

Ik houd van anatomisch, maar niet te breed, want dan zit het al snel teveel bij haar oksels.
Iemand suggesties?

Afbeelding

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:02

Harry's horse e-motion
Mooi smal en gevormd, gespen dicht bij het uiteinde.

ibbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:28

Hoi,
Ik ben volledig nieuw op bokt, ik lees vaak recensies en andere (soms) nuttige informatie.

Nu heb ik dit topic echt helemaal doorgespit ( alle pagina's ) , Tja het is kerst en toch niks beters te doen , behalve mijn zadels gepoetst.

Ik zou heel graag wat meer informatie en plaatjes willen zien van paarden die een atletico singel hebben. Er zijn een paar mensen geweest die hier over begonnen maar niemand die echt ervaringen hierover deelt.

Ik denk namelijk dat mijn merrie van 1.78 een atletico singel nodig heeft, we hebben diverse gepast recht, anatomisch/ prolite/neopreen/de nieuwe Schockemöhle Dressuursingel Pittsburgh/ met en zonder elastiek/ mijn zadel is door twee verschillende zadelmakers nagekeken en ligt super goed / probleem is dat ze in beweging het zadel naar achter duwt ( eigenlijk op de goede plek) , ze heeft geen singelgroef, is dun wigvormig en buik loopt op/ als ik rijdt ligt in principe het zadel best mooi achter de schouder maar lijkt te ver naar achteren omdat de singel echt halverwege der buik ligt. Ze lijkt er juist minder last van te hebben als hij juist verder naar achteren ligt , dit komt namelijk doordat ze dan juist veel schoudervrijheid krijgt, maar singel ligt niet mooi en het geheel is neit echt stabiel.

ibbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:44

Hierbij een foto, niet geheel duidelijk, misschien kan ik later nog eens een wat betere maken .
Het schuiven is in de winter wat erger dan zomers ( ze staat op grasweide en daar staat zomers toch wat meer op en heeft ze iets meer buik) .
Extra info: ze is nu 5 jaar en is erg gegroeid de laatste 2 jaar en wordt nog wat gespierder en breder de komende 2 jaar .

Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:02

little_birdy schreef:

Heeft iemand ervaring met deze waldhausen singel tegenover de echte (cresent)van edix?

[ Afbeelding ]

Merk dat mijn huidige singel nu in de winter net te kort is en heb geen zin om voor 150 euro nog een singel aan te schaffen als deze waldhausen net zo goed is.

Heb nu de cresent maar paard is niet mega bol dus iets minder gevormd kan ze denk ik wel hebben ook

Oh die waldhausen ziet er best goed uit, denk dat ik die eens ga proberen voor mijn pony!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:44

ibbus schreef:
Hierbij een foto, niet geheel duidelijk, misschien kan ik later nog eens een wat betere maken .
Het schuiven is in de winter wat erger dan zomers ( ze staat op grasweide en daar staat zomers toch wat meer op en heeft ze iets meer buik) .
Extra info: ze is nu 5 jaar en is erg gegroeid de laatste 2 jaar en wordt nog wat gespierder en breder de komende 2 jaar .

[ Afbeelding ]

Ziet er zeker uit alsof zij een Atletico singel kan gebruiken. Volgens mij kan je bij Epplejeck voor een klein bedrag een singel proberen, misschien een idee om te proberen zodat je niet direct ergens aan vast zit?

ibbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:35

xSCWx schreef:
ibbus schreef:

[ Afbeelding ]

Ziet er zeker uit alsof zij een Atletico singel kan gebruiken. Volgens mij kan je bij Epplejeck voor een klein bedrag een singel proberen, misschien een idee om te proberen zodat je niet direct ergens aan vast zit?

Dank je dat ga ik eens even uitzoeken.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 00:29

Je zou ook bij Gooische Paarden kunnen kijken. Zij heeft in ieder geval het overzicht van Mattes singels waaronder de athletico, en daar kun je ook een singel kosteloos terugsturen als het niet werkt. Ze kan ook goed adviseren imo.

ibbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:09

Hoi allemaal aangezien ze best groot is heb ik een atletico van 80 of 85 cm nodig, helaas kan ik nu alleen die van mattes vinden. Weet iemand ook nog een ander merk die de atletico singel verkoopt.
Heb bij epplejeck gekeken die hebben geen atletico in de webshop, helaas.

ibbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:50

Ik heb nog even een aanvulling op de hoogte waar de singel hoort te zitten.
Let er wel op de de gespen niet net tegen of net op de onderkant van de brede rugspier komt te liggen, dat hindert enorm.

RachelVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:43

Hannanas schreef:
Rachel, ik zou eigenlijk zeggen dat het zadel je singel meeneemt. Het geeft mij het idee dat de kussen van je zadel te recht zijn, en juist de vorm van de twee uiteinden van je kussens achter door de lendenen/rug naar voren worden geduwd. Het zadel ligt fijner in balans op z’n nek vind ik. Achterdeel kussen ligt dan “mooi” op z’n diepste punt van z’n rug en daar blijft hij dan liggen. Op de juiste plaats vind ik hem voorover geduwd worden.

Heeft even geduurd, maar ik heb foto's, haha! Als ik het zo zie denk ik dat je gelijk hebt. Dat wordt helaas een andere zadelmaker...Mocht iemand suggesties hebben voor zadelmakers met een goed assortiment voor korte, niet al te smalle pony's, hoor ik het graag!
Afbeelding

Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:04

RachelVos schreef:
Hannanas schreef:
Rachel, ik zou eigenlijk zeggen dat het zadel je singel meeneemt. Het geeft mij het idee dat de kussen van je zadel te recht zijn, en juist de vorm van de twee uiteinden van je kussens achter door de lendenen/rug naar voren worden geduwd. Het zadel ligt fijner in balans op z’n nek vind ik. Achterdeel kussen ligt dan “mooi” op z’n diepste punt van z’n rug en daar blijft hij dan liggen. Op de juiste plaats vind ik hem voorover geduwd worden.

Heeft even geduurd, maar ik heb foto's, haha! Als ik het zo zie denk ik dat je gelijk hebt. Dat wordt helaas een andere zadelmaker...Mocht iemand suggesties hebben voor zadelmakers met een goed assortiment voor korte, niet al te smalle pony's, hoor ik het graag!
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gezien de flexibele boom van de Edix kan het niet zo zijn dat de kussens ergens drukken waar ze niet horen haha. Mits goed afgestemd uiteraard. Maar wel de vraag heb je de pad met inlages er niet onder? Grote kans dat je zadel daar een heel stuk stabieler mee ligt! De mijne ging op 2 verschillende paarden zonder pad ook aan de wandel, met en dan zat er geen extra shim inlages in behalve die over de hele lengte en ging zadel echt nergens naartoe!

Wbt singel neig ik nu om te zeggen zelfs een H van wow met zo’n singelgroef. Of een mooie dunne, blijf zelf fan van FRA

Zo lag de Edix bij mij met een FRA singel op beide paarden, nogmaals zonder pad lagen die binnen no time voorover, met bleven ze perfect liggen

Op de fjord een Tariq
Afbeelding

Op de anglo arab (met de fijne arab buik en snel oplopende lende) een Tudor
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 02-01-25 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RachelVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:15

dieseltje09 schreef:
RachelVos schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gezien de flexibele boom van de Edix kan het niet zo zijn dat de kussens ergens drukken waar ze niet horen haha. Mits goed afgestemd uiteraard. Maar wel de vraag heb je de pad met inlages er niet onder? Grote kans dat je zadel daar een heel stuk stabieler mee ligt! De mijne ging op 2 verschillende paarden zonder pad ook aan de wandel, met en dan zat er geen extra shim inlages in behalve die over de hele lengte en ging zadel echt nergens naartoe!

Wbt singel neig ik nu om te zeggen zelfs een H van wow met zo’n singelgroef. Of een mooie dunne, blijf zelf fan van FRA

Zo lag de Edix bij mij met een FRA singel op beide paarden, nogmaals zonder pad lagen die binnen no time voorover, met bleven ze perfect liggen

Op de fjord een Tariq
[ Afbeelding ]

Op de anglo arab (met de fijne arab buik en snel oplopende lende) een Tudor
[ Afbeelding ]

Bedankt voor je reactie!!
Ik zal hem er vanavond eens onder gooien en kijken wat dat doet

En interessant! Zoiets heb ik nog niet geprobeerd

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:44

little_birdy schreef:

[ Afbeelding ]

Heeft iemand deze singel nog geprobeerd? Ik ben er ook wel heel erg benieuwd naar :D

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:57

Monody schreef:
little_birdy schreef:

[ Afbeelding ]

Heeft iemand deze singel nog geprobeerd? Ik ben er ook wel heel erg benieuwd naar :D

Ik had hem besteld en vandaag binnen gekregen !helaas nog niet kunnen testen

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:42

Mocht je je ervaring willen delen, graag!

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:28

Ik had even een vraag over singels met elastiek. Hoe soepel/stug zou dit elastiek ongeveer moeten zijn? Ik heb best wat variaties voorbij zien komen. Van bijna niet uitrekbaar tot redelijk makkelijk uitrekbaar. Of is dat een kwestie van uitproberen wat wel en niet werkt per paard?