[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:03

Safiera schreef:
Kitty_ schreef:
Wat een mooie foto van een knappe pown met Kifra-pad! <3

:D

Wit had 'm ook goed gestaan, denk je niet?
Oh, en als je deze foto zou willen gebruiken voor op je site, dat mag, als je alleen de ruiter onherkenbaar wilt maken? Of bijsnijden rond de pony of zo :)
De kleur van de pad komt op deze foto wel aardig overeen met hoe het echt is :j

+:)+ Dankjewel. Ik snij de foto netjes bij voordat ik 'm plaats :j

Azmay

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:14

Ik heb net een Christ Iberica gekocht, iemand advies over de pad eronder? Die dingen zijn nieuw behoorlijk aan de prijs en tweedehands eigenlijk niet te krijgen -O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:26

jomaro schreef:
Nu zijn we allemaal jaloers op de kat :j

LOL :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:27

Azmay schreef:
Ik heb net een Christ Iberica gekocht, iemand advies over de pad eronder? Die dingen zijn nieuw behoorlijk aan de prijs en tweedehands eigenlijk niet te krijgen -O-

Er zitten inlagen in de iberica, of wil je er nog iets onder?
Christ maakt pads welke mooi onder de iberica passen

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:27

Safiera schreef:
Ik heb een van de 'oude' wrong-seatsavers van BF, die van kunststof. Ook vrij slap. Je houd eigenlijk met je been de seatsaver op z'n plek, en als het klittenband dan sterk genoeg is blijft de wrong ook op z'n plek. Haha, uitleg is niet m'n sterkste punt 's avonds :+

Je woont niet in de buurt of wel? Haha zo'n heavy duty naaimachine is idd gaaf!

Ik snap wat je bedoelt. Maar ik ben bang dat het me niet gaat lukken met deze machine....... Deze ene maken kostte al meer bloed, zweet en machinenaalden dan me lief was. Maar mocht er ooit een goeie machine staan, zal ik me weer bij je melden.

En ik woon behoorlijk aan de andere kant van het land.... hihi

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:30

Buitenzinnig schreef:
Azmay schreef:

Christ maakt pads welke mooi onder de iberica passen

Ik weet niet of het nodig is er wat onder te doen met inlages, maar vind een pad ter bescherming van het zadel op zich al wel fijn. De pad van Christ is bijna net zo duur als het zadel zelf volgens mij :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:43

Azmay: iets als een katoenen dekje? Dat is lekker simpel te wassen. Bijvoorbeeld de HKM protectorpad, daar kunnen ook nog inlages in en ik geloof dat ze lang genoeg zijn :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:06

Azmay : ik heb er een grandeur onder.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:30

Azmay schreef:

Christ maakt pads welke mooi onder de iberica passen.

Ik weet niet of het nodig is er wat onder te doen met inlages, maar vind een pad ter bescherming van het zadel op zich al wel fijn. De pad van Christ is bijna net zo duur als het zadel zelf volgens mij :')

Die pads speciaal van christ zijn heel mooi maar erg duur idd. Als je niet perse inlages wilt, heeft de klassieke ruiter ook een simpel katoenen dekje in academisch model.
Ik heb sinds dinsdag een christ basic plus in mijn bezit. Even zien of paardlief deze inlages voldoende vindt, en anders ga ik idd ook een pad met inlages nog kopen voor eronder. Hij heeft een nogal gevoelige rug. Had eerder de barebackpad van ooteman (vantaggio), en daaronder dan een barefoot pad met inlages, maar paardlief vond dat duidelijk niet prettig op zijn rug...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:53

tjaakje schreef:
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik ben bang dat het me niet gaat lukken met deze machine....... Deze ene maken kostte al meer bloed, zweet en machinenaalden dan me lief was. Maar mocht er ooit een goeie machine staan, zal ik me weer bij je melden.

Als je wil kan ik ook even informeren bij mijn oom die een oudere leernaaimachine heeft staan en er niks mee doe. Als ik het goed begrepen heb kan je zelfs hoofdstellen ermee naaien en geschikt voor zwaar/dik leer. :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:58

Ze zijn inderdaad duur. Maar je kunt, als geen inlagen wilt, gewoon een dun katoenen dekje er onder doen hoor.
Een pad voor onder de Iberica kost €139
Ik zie dat Christ een nieuw model heeft ontwikkeld;

"
Der Fellsattel CLOUD Spezial hat auf der Unterseite komplett Lammfell. Wie bei den Satteldecken Spezial ist die Wollhöhe im Kissenbereich 30mm und an den Seiten 15mm. Der CLOUD Spezial hat ein Sattelblatt und ein Schweißblatt was die Verwendung der klettbaren Lederpauschen ermöglicht. Diese geben zusätzlichen Halt und ermöglichen auch gymnastische Sprünge. Das Hinterzwiesel erhält seine Passform durch einen speziellen Verbundschaumkern, der bereits als Sitz vorgeformt ist. Wie bei allen CHRIST Fellsätteln können Steigbügel angebracht werden. Verbundschaumeinlagen sind serienmäßig enthalten.
"
Afbeelding
http://www.shop-lanzanliker.ch/images/default-source/christ/6330_462_fellsattel-cloud-spezial_pony_detail.jpg?sfvrsn=0

Advies verkoop prijs €549
(Advies verkoop prijs Iberica is €449, deze staan bij mij en collega's voor €378)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:58

Dit dekje lijkt me wel wat, kan alleen geen lengte vinden:
http://www.ollashop.nl/pe-katoenen-sjabrak/
Wil wel een beetje dat het de rug van het paard volgt natuurlijk.

Had ik nou maar een klassiek model gekocht, die pads zijn veel betaalbaarder :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:17

Kramer heeft mooie katoenen dekjes in de aanbieding zie ik :)
Welke maat singel hebben jullie voor je warmbloed bij een christ pad of iets vergelijkbaars?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:27

ik heb een grandeur bbpad en daarvoor heb ik bij mijn lusitano een 55 cm leren banaansingel maar die is eigenlijk nog te lang. Maar de christ (heb ik ook ooit gehad) is iets korter in mijn beleving. Daar gebruikte ik bij de paarden (fries en hafflinger) een 70 en 60 cm singel.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 15:32

Ik had destijds een 80 cm singel aan mijn Christ Iberica (en die was zelfs nog iets te kort eigenlijk :') ), dus ik denk dat je met een warmbloed wel met een 70 cm toe kan, afhankelijk van het formaat natuurlijk :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:36

Kirsha schreef:
Ik had destijds een 80 cm singel aan mijn Christ Iberica (en die was zelfs nog iets te kort eigenlijk :') ), dus ik denk dat je met een warmbloed wel met een 70 cm toe kan, afhankelijk van het formaat natuurlijk :P

Gaat een PRE worden met behoorlijk wat front (en een buikje :') ) dus ik denk dat 80 wel een goede zal zijn.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:01

Weet je het zeker?
70 cm is al vrij lang. Mijn buikige KWPNer van 175 had vroeger 75 cm nodig.
Mijn PRE merrie van 1.66 met buik(je) past deze singel ook, al moet ik overstappen naar een kortere als ze af gaat vallen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:17

lovelance schreef:
Weet je het zeker?
70 cm is al vrij lang. Mijn buikige KWPNer van 175 had vroeger 75 cm nodig.
Mijn PRE merrie van 1.66 met buik(je) past deze singel ook, al moet ik overstappen naar een kortere als ze af gaat vallen.

Nee, maar heb nu al besteld :')

Ach, zal uiteindelijk allemaal wel goed komen :Y)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:10

Marcella schreef:
tjaakje schreef:

Als je wil kan ik ook even informeren bij mijn oom die een oudere leernaaimachine heeft staan en er niks mee doe. Als ik het goed begrepen heb kan je zelfs hoofdstellen ermee naaien en geschikt voor zwaar/dik leer. :j

Heel graag!!! Zeg hem maar dat ik heel erg goed voor hem zal zorgen en zal zorgen dat hij niet eenzaam en stoffig wordt :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:44

Zocht iemand hier nou ng een barrydale maat 2? Staat er 1 op Duitse eBay nu! ?subject=eBay%20Kleinanzeigen%3A%20Barefoot%20Barrydale%20Gr.%202%20mit%20Zubeh%C3%B6r&body=Schau%20mal%2C%20ich%20habe%20diese%20Anzeige%20auf%20eBay%20Kleinanzeigen%20entdeckt.%20%20http%3A%2F%2Fkleinanzeigen.ebay.de%2Fanzeigen%2Fs-anzeige%2Fbarefoot-barrydale-gr-2-mit-prutsmuts%2F332081750-139-6550%20575%20%E2%82%AC

Ik heb vandaag mijn 'nieuwe' barebackpad meteen maar getest, zat heerlijk en voor paardlief was het ook voldoende met gewoon sjabrak eronder, ik ben helemaal happy!!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:54

Heeft er iemand interesse in de bbp van Libra? Ik kan er zelf niet fijn op zitten.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:20

Jaaa ikkkk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:43

Nog even terugkomend op de stuiterende ghost...

Gisteren heb ik de kussens aan de voorkant toch maar ff iets dichter op elkaar gezet. Daar zit nu 2 vingers breed ruimte tussen maar door het aansingelen wordt het wat ruimer en houdt het de schoft/ruggengraat precies vrij, en heb ik de ring van de singel nu naar achteren getrokken aan beide kanten en lag hij al wat beter en klapperde hij minder.

Nog steeds ligt hij niet mooi, maar ik heb er nu een beter gevoel bij dat wanneer mijn fjordje wat gaat aankomen het zadel wel goed ligt en niet meer zo alle kanten op gaat als op dit moment.

Weer een opluchting. Nu nog op zoek naar een geschikte pad met dunne(re) inlages...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:15

Je kunt andere inlagen bestellen bij de Ghost pad... (of vond je de pad van Ghost ook niet fijn???)