Vind nieuw echt te duur maar tweede hands zijn ze vaak in de verkeerde kleur, verkeerde inch of te duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xritt schreef:Hoihoi, ik lees al een tijdje mee. Ik heb een tijdje een paard gereden met een Custom zadel. Ik was gelijk verkocht. Wat een fijne zadels.
Nu heb ik best een lastig paard. Ze is 1,68 een vrij korte rug met veel schouder. Ik loop altijd tegen het probleem aan dat een zadel te veel over de schouder heen valt waardoor je schoudervrijheid mist. Of het zadel schuift naar achteren. Mijn paard is erg gevoelig, als een zadel niet fijn ligt dan laat ze dit ook gelijk merken. Ze zet haar rug vast en daardoor ontstaan weer andere problemen. Ik heb al met veel verschillende zadels gereden Thorrowgood, Barnsby, Kieffer, Kingsley, Anatomica. Die kaatste 2 vond ik fijn maar schoof naar achteren. Ik heb ook een Custom op mijn paard gehad maar die was van een stalgenoot dus die lag natuurlijk niet optimaal.
Zijn Custom zadels makkelijk aan te passen, blijven ze stabiel liggen en wat is jullie ervaring op lange termijn. Ik heb de site gelezen maar daar klinkt alles zo perfect. Ik hoor graag ervaringen van jullie. Ik heb al zoveel zadels geprobeerd en ook al meerdere zadelmakers erbij gehad. Tot nu toe is het niemand gelukt om een goed zadel aan te meten. Echt frustrerend.... Wat is volgens jullie een goede zadelfitter van Custom. Iemand die veel ervaring heeft en een "lastig" project niet uit de weg gaat?
stijntilla schreef:Ik heb een grote fout begaan. Mijn Instructeur bood aan zijn zadel er eens op te leggen (een custom) omdat mijn zadel toch wat te krap wordt. En mijn god wat zit dat heerlijk. Zadel lag ook gelijk goed en paard liep er duidelijk fijner onder. Maar wat zijn die zadels duur.. ik ben nu dus op zoek naar een tweedehands.
Voor nu laat ik de boom van mijn zad el aanpassen, is een prestige, dus met infrarood aan te passen, maar ik ben helemaal verkocht. Ik kan op de custom mijn benen zoveel losser laten, ik kan niet eens meer klemmen...
Mijn vraag is net als iemand hierboven al vroeg, heeft custom zelf ook tweedehands zadels? Ik zit in de omgeving van Apeldoorn.
*nu mn instructeur heel lief aankijken of hij iedere keer t zadel mee wil nemen*