Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mmvs

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:29

Weet iemand of de fitters ook tweede hands custom zadels hebben? (fitters uit het oosten)
Vind nieuw echt te duur maar tweede hands zijn ze vaak in de verkeerde kleur, verkeerde inch of te duur :')

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:22

Ik heb de polyflex boom besteld. Mijn merrie liep er nog zoveel losser en fijner door. Blijkbaar is dat wel heel afhankelijk van paard tot paard of ze er al dan niet fijn mee lopen. Uittesten dus :)

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:30

Ik heb een polyflex boom in de coda. Ik vind het super. Paard geeft zelf aan wat hij prettig vind. En! Ik heb Mn zadel binnen. Mn tweede zadel. De icon flight. Nu inrijden! :)

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 06:24

Is de huidige levertijd ook 5 maanden voor een nieuw zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:42

sorbetje schreef:
Is de huidige levertijd ook 5 maanden voor een nieuw zadel?

Volgens mij 14 tot 16 weken momenteel. Ik zit nu op 10 weken en verwacht dat het nog wel een tijdje duurt...

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:40

Dan ga ik maar eens een afspraak maken. Ik heb nu ook een custom wolfgang erop liggen maar deze heb ik overgenomen, nu ze uitgegroeid is wil ik er eentje op maat.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:43

Mijn nieuwe zadel. Wolfgang solo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:56

Heel mooi!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:37

Was wel weer ff wennen na pees blessure, nu weer opbouwen en een ander zadel, meer ruimte enzo. Maar na twee keer voel ik me al zekerder en zit ik echt lekker op m'n paardje

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:03

mooi zadel hoor!

lysanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:08

vonneke schreef:
Dat is wel heel lang. Wat zeggen ze als je belt?

'Als je ze al te pakken krijgt' kunnen ze nooit vertellen waar het aan ligt.. Ze hebben mij wel een datum gegeven; 21 mei. En nog altijd geen zadel hier :')

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:14

Xritt schreef:
Hoihoi, ik lees al een tijdje mee. Ik heb een tijdje een paard gereden met een Custom zadel. Ik was gelijk verkocht. Wat een fijne zadels.
Nu heb ik best een lastig paard. Ze is 1,68 een vrij korte rug met veel schouder. Ik loop altijd tegen het probleem aan dat een zadel te veel over de schouder heen valt waardoor je schoudervrijheid mist. Of het zadel schuift naar achteren. Mijn paard is erg gevoelig, als een zadel niet fijn ligt dan laat ze dit ook gelijk merken. Ze zet haar rug vast en daardoor ontstaan weer andere problemen. Ik heb al met veel verschillende zadels gereden Thorrowgood, Barnsby, Kieffer, Kingsley, Anatomica. Die kaatste 2 vond ik fijn maar schoof naar achteren. Ik heb ook een Custom op mijn paard gehad maar die was van een stalgenoot dus die lag natuurlijk niet optimaal.

Zijn Custom zadels makkelijk aan te passen, blijven ze stabiel liggen en wat is jullie ervaring op lange termijn. Ik heb de site gelezen maar daar klinkt alles zo perfect. Ik hoor graag ervaringen van jullie. Ik heb al zoveel zadels geprobeerd en ook al meerdere zadelmakers erbij gehad. Tot nu toe is het niemand gelukt om een goed zadel aan te meten. Echt frustrerend.... Wat is volgens jullie een goede zadelfitter van Custom. Iemand die veel ervaring heeft en een "lastig" project niet uit de weg gaat?

Zo'n type paard hed ik ook. Een icon code gehad en daar altijd twijfel over gehad. in maart begon mijn paard echt te staken, zo erg dat ik niet eens meer kon rijden. Uiteindelijk fysio, dierenarts, kraker enz gehad en een onafhankelijke zadelpasser. wat bleek nu, veel te smalle twist voor mijn paard, zweetblad te recht en druk achter op de rug waardoor ze is gaan compenseren en helemaal vast is gelopen. Zadel gleed ook strak tegen de schouder aan waardoor ze totaal haar been niet meer weg kon zetten. Nu een ader zadel met terug gesneden zweetbladen, bredere zit (helaas voor mij) en een breed weglopend kussenkanaal. Heel langzaam begint mijn paard weer te ontspannen en losser te worden. Voor mij geen custom meer

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:33

Ik heb een grote fout begaan. Mijn Instructeur bood aan zijn zadel er eens op te leggen (een custom) omdat mijn zadel toch wat te krap wordt. En mijn god wat zit dat heerlijk. Zadel lag ook gelijk goed en paard liep er duidelijk fijner onder. Maar wat zijn die zadels duur.. ik ben nu dus op zoek naar een tweedehands.

Voor nu laat ik de boom van mijn zad el aanpassen, is een prestige, dus met infrarood aan te passen, maar ik ben helemaal verkocht. Ik kan op de custom mijn benen zoveel losser laten, ik kan niet eens meer klemmen...

Mijn vraag is net als iemand hierboven al vroeg, heeft custom zelf ook tweedehands zadels? Ik zit in de omgeving van Apeldoorn.

*nu mn instructeur heel lief aankijken of hij iedere keer t zadel mee wil nemen *\o/* *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:42

Mijn zadel is klaar! Volgende week wordt hij geleverd.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:00

Eindelijk vonneke, hoop dat de mijne dan ook zo binnen is. Ik heb ongeveer rond de zelfde tijd besteld.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:08

Ik ben helemaal gelukkig met de mijne!! Hopelijk jullie ook snel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:02

nicky_rilana schreef:
Eindelijk [naam], hoop dat de mijne dan ook zo binnen is. Ik heb ongeveer rond de zelfde tijd besteld.

Heb niet zo heel lang gewacht vind ik. Kon zomaar veel langer zijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:29

stijntilla schreef:
Ik heb een grote fout begaan. Mijn Instructeur bood aan zijn zadel er eens op te leggen (een custom) omdat mijn zadel toch wat te krap wordt. En mijn god wat zit dat heerlijk. Zadel lag ook gelijk goed en paard liep er duidelijk fijner onder. Maar wat zijn die zadels duur.. ik ben nu dus op zoek naar een tweedehands.

Voor nu laat ik de boom van mijn zad el aanpassen, is een prestige, dus met infrarood aan te passen, maar ik ben helemaal verkocht. Ik kan op de custom mijn benen zoveel losser laten, ik kan niet eens meer klemmen...

Mijn vraag is net als iemand hierboven al vroeg, heeft custom zelf ook tweedehands zadels? Ik zit in de omgeving van Apeldoorn.

*nu mn instructeur heel lief aankijken of hij iedere keer t zadel mee wil nemen *\o/* *

Jup die fout heb ik dus ook gemaakt destijds. Maar dan van mijn zadelmaker. "Ga nou maar gewoon eens zitten!!"
Oooooh verkocht! Echt hemels :D

Custom heeft wel wat tweedehands zadels, maar niet heel veel. De kans dat er 1 bij zit die precies bij jou past is niet zo groot...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:59

Aangezien hier veel ervaringsdeskundigen zitten, welke model(len) liggen goed op rond geribte paarden?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:10

Icon Star heb ik die goed past op rondgeribt (met hoge schoft)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:23

xx_Irisje schreef:
Aangezien hier veel ervaringsdeskundigen zitten, welke model(len) liggen goed op rond geribte paarden?

Ik heb de Flight op Syb liggen.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:28

Hier ook een flight op een war ronde kwpn. Is een bruine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:33

xx_Irisje schreef:

Ik heb er een flight en coda op gehad.

Morgen komt mijn advantage R. Speciaal voor zijn hoge schoft.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:34

Hoge schoft heeft deze niet maar wel flink rond, zeker voor een kwpner. Ben rustig aan het rondkijken

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:35

KletsKoekje schreef:
Icon Star heb ik die goed past op rondgeribt (met hoge schoft)

Maar niet met veel schouder want mijn paard kwam daar niet mee weg.
Ik heb de Wolfgangs solo nu en die blijft perfect liggen de flight en star was bij ons drama helaas