voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:26

Uudje: Ja die nootbruine London was van nubuckleder. In Softleder hebben ze die kleur niet helaas. Ik zou graag een aantal modellen in zwart-nootbruin laten maken...en dan in Softleder omdat dat meteen lekker soepel aanvoelt :)

Ik voel er eigenlijk meer voor om eerst een keer de London ook eens in zwart-nootbruin te laten maken net als deze Barrydale.

Minikatje: in principe moet ik denk ik nog wel een Arizona maat 0 kunnen regelen als je hem echt wilt bestellen hoor :)

Trijn: ja zo is het, we laten regelmatig een Special maken en dan is het gewoon een kwestie van in de gaten houden...en toeslaan als er iets voor je bij zit :)

Zoek: ik vind hem met geheel zwarte rand ook mooier....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:51

Hier even een plaatje van de zwart-grijze (slecht verkleind , beetje pixelig geworden :o ) en deze zwart-bruine :

Afbeelding

En een foto van de zwart-bruine met bruin randje die met 100 euro korting weg mag omdat de kniewrong niet zo netjes is bovenin:

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:00

O da's ook stomtoevallig, ik hoor net van Karin Kromhout (wederverkoopster) dat zij nog een nootbruine London op voorraad heeft liggen :) Maar is wel een maat 2....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:53

Om mijn Trailzadel ( Nevada met gewone pommel) meer western te maken, wil ik er een fork in plaatsen, nu zit er een pommel in. Er zit nu de normale bijgeleverde pommel in en dat past heel netjes, maar ik twijfel...moet er nu een M in of een L ? Ik begrijp dat er iets met de rits moet gebeuren, maar denk zelf na over een creatievere ( en mooiere) sluiting met leren veter. Wie heeft er nog meer zijn Barefoot gepersonaliseerd/gepimpt?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:29

pmarena schreef:
O da's ook stomtoevallig, ik hoor net van Karin Kromhout (wederverkoopster) dat zij nog een nootbruine London op voorraad heeft liggen :) Maar is wel een maat 2....

sh*t, zoek een maat 1 jammer.
Vond trouwens juist dat nubuck leer bij de london zo mooi, denk even na pmarena dan hoor ik het wel over 2 jaar hahaha.Lijkt me wel mooi trouwens een notenbruin met zwarte nubuck leren london.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:42

Ik vind zelf het Softleder juist zo fijn....is zo lekker zacht en soepel meteen al , niet dat getrut met nubuck dat toch een stuk stugger is nog in het begin. Maarja zachter leer beschadigt ook wel sneller natuurlijk...

Maar het zit zo lekker :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:53

heb eigenlijk nooit met een london gereden, dat soft leer lijkt me inderdaad wel lekker rijden, maar vind dat nubuck zo mooi :D
misschien een zitting van softleer en de rest van het zadel nubuck :P

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:56

Intressant topic................ik als beginnende boomloos fan ga even een poosje stiekum mee lezen..... :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:58

Hoeft niet stiekem hoor :P
Als je eens wat wil weten kun je het gewoon vragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:03

Hmm ik weet niet hoe dat er uit zou zien eigenlijk...misschien wel een optie , een gewone zwart softlederen London maar dan met nootbruine nubuck wrongen en achterrandje....en dan ook een zwarte bies rondom :)

Ben alleen bang dat dat nubuck dan weer vrij lomp staat zo naast dat Softleder :P

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:09

Ik breek even in hier.. Weet iemand wel merk/type zadel dit is? (let niet op mijn hoofd :') ) en wat het erge schuiven verhindert?

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:23

pmarena schreef:
Hmm ik weet niet hoe dat er uit zou zien eigenlijk...misschien wel een optie , een gewone zwart softlederen London maar dan met nootbruine nubuck wrongen en achterrandje....en dan ook een zwarte bies rondom :)

Ben alleen bang dat dat nubuck dan weer vrij lomp staat zo naast dat Softleder :P

daarom moet je ook alleen de zitting doen met soft leer, lekker zacht voor je billen,en die doe dan zwart.
de cantle en pommel ook zwart[wel nubuck] wrongen noten bruin, en zweetblad noten bruin[nubuck] en achter randje zwart[nubuck] biesje mag jij kiezen :D :P 8-)
Is het wat?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:26

@ nativa, wat voor merk durf ik niet ze zeggen, weet wel dat het geen barefoot is.
Je zadel ligt veel te ver naar voren, en misschien is het juist niet handig om dat borts tuigje er aan te doen, kijk dan maar eens of je zadel nog schuift, maar kijk even lekker rond op dit topic, want er is al veel vraag en antwoord geweest op dezelfde vraag die jij stelt.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:37

uudje schreef:
@ nativa, wat voor merk durf ik niet ze zeggen, weet wel dat het geen barefoot is.
Je zadel ligt veel te ver naar voren, en misschien is het juist niet handig om dat borts tuigje er aan te doen, kijk dan maar eens of je zadel nog schuift, maar kijk even lekker rond op dit topic, want er is al veel vraag en antwoord geweest op dezelfde vraag die jij stelt.

Het is niet mijn paard, dus over het borsttuig ga ik helaas niet... Zal de volgende keer letten op het te ver naar voren leggen en zal het topic eens doorlezen (Nouja, niet helemaal, 172 pagina's zijn een beetje veel :') )
Tnx :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:40

Oke, maar misschien kun je het wel uitleggen dat het borst tuig het zadel naar voren trekt.
172 blz is wel wat veel ja, maar een paar blz terug staat volgens mij al wat over het schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:42

Je kan links onderin bij zoek naar: in tikken waar je naar zoekt in het topic ;)
Wat voor een singel heb je? die lijkt het zadel ook erg naarvoren te trekken.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:48

pmarena schreef:

Hmmz... Ze moet toch nog even langskomen voor te masseren, maar ik weet niet of dat mag nu, de rhino is zo dichtbij voor ons dus we mogen ook het terrein niet af en niet naar andere stallen met dezelfde kleding enz... Is het met verplaatsbare beugelophanging of dat nog niet?

Ik twijfel nog altijd enorm tussen maat 1 en maat 2 london... M'n kont zwemt zo in een maat twee, maar die stelten, die moeten er ook bij passen...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:48

Ik ga er woensdag weer heen, zal nog wat foto's proberen te maken, want ik weer zo snel niet waar voor singel eronder zit :=

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:59

pmarena schreef:

Ik heb hem.
Let op he :P
Heb de kleuren even uitgeprobeerd op de cherokee[met een beetje fantasie een london hihi]
-seatsaver, zwart[soft leer]
-cantle en pommel, zwart[nubuck]
-wrongen en zweetblad, notenbruin[nubuck]
-achterrandje, notenbruin[nubuck]
-biesje, zwart
-singel stoten, zwart.
-veertje, zwart[maar als het kan lijkt bruin me ook erg leuk]
en dan nog beugelriemen in notenbruin.
Lijkt me kei gaaf. *\o/*
Maar nog wel een jaartje, misschien 2 wachten, want dat komt me beter uit hihi :D
En heb ik fantasie of niet :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:11

Waarom vinden jullie het zadel bij Nativa te ver naar voren liggen???
Zo te zien ligt de achterkant al bijna op zijn derrière (dat stuk mist helaas op de foto) en de singel kruipt naar voren...dus hij ligt ten opzichte van de singelplaats al naar achteren.
Probeer het volgende - kijk eerst hoeveel ruimte je nog achter het zadel (en met name de zitplek) overhebt. Leg het zadel daar neer waar het volgens jou zou moeten liggen - doe de voorste singelstoot 1 gaatje korter dan de achterste. En gebruik een langere singel die voorbij de elleboog ligt ipv er vlak achter...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:34

Hmmmja ik weet niet hoor , zwart softleder en nubcuk combineren....dan wordt het weer zo'n allegaartje ben ik bang , dat het zwarte Softleder net anders zwart is dan het nubuck , weet je wel :P

Nativa: de golfjes op het zweetblad i.c.m. met de paarse (?) kleur zeggen me zo gauw even niks :)

Hoe schuift het zadel ? Zijwaarts ? Voorwaarts ? Meer foto's en info zijn wel een goed idee :j

Een wat langere maat en een banaanmodel singel lijken me sowieso geen overbodige luxe :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:11

Buitenzinnig schreef:
Waarom vinden jullie het zadel bij Nativa te ver naar voren liggen???
Zo te zien ligt de achterkant al bijna op zijn derrière (dat stuk mist helaas op de foto) en de singel kruipt naar voren...dus hij ligt ten opzichte van de singelplaats al naar achteren.
Probeer het volgende - kijk eerst hoeveel ruimte je nog achter het zadel (en met name de zitplek) overhebt. Leg het zadel daar neer waar het volgens jou zou moeten liggen - doe de voorste singelstoot 1 gaatje korter dan de achterste. En gebruik een langere singel die voorbij de elleboog ligt ipv er vlak achter...

omdat ie zo te zien niet achter, maar op de schouder ligt. En inderdaad zie ik nu ook dat de cantle al bijna op zijn achterwerk ligt, dus zadel lijkt me sowieso te groot en daardoor kan hij ook weer gaan schuiven.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:12

@ pmarena, ja met die andere kleur heb je wel gelijk ja, oke dan helemaal nubuck? hihi.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:13

Ik heb nog wel een rijfoto waarop het hele paard staat en dus de ligging wat beter te zien is, maar dan zit ik er wel op, is dat erg?

Afbeelding

Het zadel schuift opzij, dus naar links en rechts.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:18

nee hoor misschien is het ook wel handig als je erop zit, kun je misschien ook een beetje zien of het misschien daar aan ligt.