mijn H singel deftig opgezadeld na het rijden:

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tiwi1969 schreef:Handig en netjes opgelost met de positie van de singelstoten en het plaatje waarmee de stoten bevestigd zijn.
Mijn zadel heeft al het nieuwe plaatje met neopreen en ik heb niet het idee dat mijn paard daar last van heeft met de pad ertussen, maar helaas ik wel. Voel ze door de zweetbladen heen in mijn dijen als ik langer dan een half uur rijd.
Heb jij geen last van de gesp van je beugelriemen? Ik heb ze liever onderaan, maar doe ook alles om zo min mogelijk onder mijn zweetblad te hebben.
Ik ben nog steeds een beetje zoekende wat nou de beste oplossing is voor het breed zitten, de zitting opvullen is nog niet naar wens.
Runa schreef:Ja, maar ik heb al een westernbontje die ook wel op een ghost past, maar die kan niet over wrongen heen. Het liefste bespaar ik dus de extra kosten van nog een schaap kopen en bestel ik liever een eenvoudige florac waar ik dan dat oude bontje op doe. Dat zit prima en ziet er ook prima uit
Vandaar dat ik me afvroeg of mensen ervaringen hebben met zandhappen met een florac
Runa schreef:Heeft iemand ervaring met de ghost zonder wrongen? Hoe veel steun biedt bijvoorbeeld de florac als je paard plots remt oid??
Ik maak zo rustig aan de overstap naar western, dus eigenlijk moet het zadel dan ook mee, haha. Maar ik rijd nu met een Roma en vind het idee van de wrong wel prettig eigenlijk. (Hoe is de handel in losse zittingen eigenlijk?)
Runa schreef:hmmm ja maar op zich zit ik nu niet zo tegen die wrongen aan als ik gewoon zit, tenzij ik niet goed heb opgezadeld
Jij had ook met iets met wrongen gereden toch? Had je toen wel veel aan die wrongen?
Femke,
Oei, dan heb je een flinke vlucht gemaakt of niet. Gelukkig is het wel goed afgelopen! Maar inderdaad, volgens mij zou ik ook niet blijven zitten op mijn roma bij zo'n bok...
Bliksem schreef:Jij hebt dat plaatje waarop de singelstoten bevestigt zijn gewoon doorgeknipt of gesneden toch Duhelo? Ziet er wel netjes uit. Hoe zit het nu bij jou met de druk op die plaatjes?