[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:55

pmarena schreef:
Ik zie in die maat Barefoot echt heel weinig risico op problemen op die pony hoor :)

Yes! Het heeft lang geduurd voordat ik jou dat hoorde zeggen ha ha (vorige pony was ook klein en kort) *\o/*

Ik heb hem besteld....een bruine Cheyenne <3 (was testzadel en daardoor lekker betaalbaar) Moet ik er wel eerst met HD inlages mee gaan rijden, want voor de "zachte" pad moet ik nog even sparen :D

Zilfstar

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:56

Mijn instructrice is van de klassieke rijschool, rechtrichten, centered riding etc. Dus dat gaat helemaal goed komen. kan best zijn hoor dat ik iets fout doe, twijfel ik ook niet aan eigenlijk. Juist omdat Jippe nu van achteren veel krachtiger wordt.

Hmmm nee kan me voorstellen dat bij jou gewichtsverlies niet echt de bedoeling was idd.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:56

Op mijn verzorgpony (klinkt heel penny) reed ik ook met trekker. En ik kom ook wel tegen de Pommel aan met lichtrijken maar ik weet dat ik verkeerd zit. Hier werk ik wel aan. Maar op de jonge pony is het lastiger dan op mijn eigen die ik rij met barefoot.

Ik ben smal, en t zadel staat op bijna grootste maat dus daar licht het niet aan. Ik denk dat het vooral wijze van lichtrijden is.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:31

Jeuj! Mijn cheyenne is nu zo gevormd dat ik zonder kruk kan opstappen (mocht het nodig zijn) het schuiven is voorbij. Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe HD inlages gereden. Ik denk dat ik er nog een paar keer mee moet rijden om echt verschil te voelen.
Ik heb wel nog het idee dat het zadel naar voren helt... Maar paard loopt ook erg op de voorhand.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:17

Is je pommeltje niet te wijd dan misschien ?

En gefeliciteerd met je bestelling, Jenny !

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:25

Nee dat niet. Maatje kleiner prikt zeg maar aan de buiten kant in t velletje. Niet veel maar deze (maat L) zit "kaal" beter. Hij drukt ook niet op de schoft als ik aan het rijden ben.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:59

Zilfstar schreef:
Mijn instructrice is van de klassieke rijschool, rechtrichten, centered riding etc. Dus dat gaat helemaal goed komen. kan best zijn hoor dat ik iets fout doe, twijfel ik ook niet aan eigenlijk. Juist omdat Jippe nu van achteren veel krachtiger wordt.

Hmmm nee kan me voorstellen dat bij jou gewichtsverlies niet echt de bedoeling was idd.

Wie is jouw instructrice? Ik heb namelijk daar ook les in gehad en heb daarna gelesd bij de zakenpartner van mn schoonzus

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:59

Zilfstar, het zou heel goed kunnen dat door de verandering van Jippe je lichtrijden anders wordt. Als er dan niet iemand langs de bak staat om je te helpen is het extra lastig. Gelukkig komt je instructrice snel weer terug!
En wat ben je goed bezig, toppie!

Jenny, gefeliciteerd!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:27

En met de Ghost nu wrs goed passend op Kato heb ik wellicht tegen die tijd EN mijn Trekker EN de Trekker pony van dochter in te ruilen op een nieuw zadel := je mag me pb-en :P BZ/Soeske :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:10

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:12

Schandalig mooi :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:27

Wauw!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:28

Zo dan, dat wordt vast heel gaaf. Ik zie graag tzt weer foto's van je nieuwe zadel op je (niet meer zo) bollie ter inspiratie.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:31

Gaaf Marcella!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:45

Lijkt me mooi hoor :j

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:27

Goed gekozen. Hele mooie combinatie.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:28

Gewoon deftig mooi!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:33

Mag ik even jullie feedback vragen...? :)

Ik heb vandaag een nieuwe rubriek op de website aangemaakt, waar mensen test-pakketten aan kunnen vragen.
Ik weet niet in hoeverre hier behoefte aan is maar dat zal ik dan wel gaan merken :)

Hebben jullie nog suggesties voor pakketten waar mensen blij van zouden worden?

Er komen tegen de zomer nog diverse testzadels bij,
en de diverse bitloze hoofdstelletjes kunnen al via de NVBP getest worden dus die staan er verder niet bij.

Ik moet ook ergens een grens trekken natuurlijk want het kost nogal wat geld om testpakketten te bekostigen :=

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:36

Wauw, ben even aan het doornemen. Wat een super idee en goeie uitleg erbij!

Ik schrok alleen wel van die €250, maar dat is dus inclusief borg haha. Ik ga even verder lezen en zal even brainstormen!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:48

Seatsavers? Hoewel die dijbeenwrong-seatsaver niet van barefoot is... lijkt me die samen met de schaap fijn om te testen voor je ze aanschaft. Ik weet alleen zelf niet of alle seatsavers op de 'basis' modellen zoals london, lexington, cheyenne etc passen. Zo niet, dan lijkt het me niet zo handig anders heb je d'r wel een heleboel nodig :+

Edit: soorten kniewrongen? Ik heb laatst een setje aangeschaft, maar wellicht dat ik toch zonder ga rijden haha. Maar als ik het goed begrijp blijven die niet in het assortiment zo los te koop, dus misschien helemaal niet relevant dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:51

Ik schrok ook nogal van de prijzen, omdat je in eerste instantie die 65 ziet en later pas dat dat incl borg is :j

Super idee trouwens, dat pommel-pakket en inlage-pakket :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:56

Wat een goed idee! Zeker dat van die pommels, forken en inlagen, een mooie mogelijkheid als je niet weet welke maat/soort je moet hebben. Wat zou er nog bij moeten, tjee, geen idee. Veel dingen zijn volgens mij al wel te testen (al dan niet bij jou), behalve dan die seatsavers inderdaad...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:00

De dijwrong-seatsavers zijn bijna uitverkocht, kniewrongen waren ook maar een restje inderdaad en de schaapjes die kunnen best een keer gebruikt worden zonder dat daar direct gebruikssporen zichtbaar op zijn. En mensen die deze kopen zijn eigenlijk altijd wel erg zeker van hun zaak en hun aankoop dus die heb ik er daarom ook niet bij staan :)

Zit er wel nog aan te denken om misschien ook een Physio RoP met schaap-zitting er bij te doen, dat is nog wel een goed idee denk ik.

De prijs dat is een beetje lastig, in mijn systeem kon ik het eigenlijk niet handiger weergeven dan zo maar het staat wel een beetje raar inderdaad nu met die 65 en 250 euro :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:26

kunnen we niet eens met alle bokkers massaal vandaag beoordelingen schrijven op de barefoot site?
want niet iedereen heeft bokt, en ik vind het nogal moelijk als ik ervaringen zoek over een bepaald product.
wie doet er mee ? :D
ik vind het eigenlijk erg jammer dat er bijna geen beoordelingen worden geplaatst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:35

Nou dat kan ik alleen maar toejuichen...of het nu positief of negatief is :P

Inderdaad sturen maar heel weinig mensen een beoordeling, vind ik ook heel erg jammer want het is voor bezoekers altijd leuk om reacties van anderen te lezen :j