Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:32

Fanny_1988 schreef:
Ik ben ook nog steeds wachtende, volgende week 5 maanden...

Pff en dan de bedenken dat Patrick tegen mij zij dat de levertijd korter is geworden

Alice13

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:51

Heeft er iemand de Wolfgang solo besteld? Hoorde dat deze uit de collectie is/gaat en niet meer besteld kon worden!!!

Mijn zadel is binnen (zoals in al zei) 25 nov besteld dus ook 5 maand gewacht!

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:22

Ik heb mijn custom icon coda te koop staan. Het is een 17,5 inch met medium wijde boom. Zie advertentie op bokt

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:55

nicky_rilana schreef:
Fanny_1988 schreef:
Ik ben ook nog steeds wachtende, volgende week 5 maanden...

Pff en dan de bedenken dat Patrick tegen mij zij dat de levertijd korter is geworden

Ja Patrick zei tegen mij ook dat de levertijd 8 tot 10 weken was :o , nu vond ik het geen probleem, aangezien ik in die tijd een leenzadel heb mee gehad, en het betreffende paard ook verkocht was, maar nu is gisteren mijn nieuwe paardje aangekomen en heb ik heel toevallig ook een mailtje gehad dat het zadel binnen was! Ben zó benieuwd *\o/* .

Ik heb 6 januari besteld en 7 mei binnen, dus eigenlijk precies ook 5 maanden. Maar niks dan lof over de service en de kundigheid, helemaal super, en ik heb onbewust weinig last gehad van de lange wachttijd :o ! En natuurlijk over de zadels zelf, ik heb -uit mijn hoofd- een wolfgang omni model te leen, dat leg ik op werkelijk ieder paard, en dat ligt overal goed op, daar lopen de paarden fijn onder en daar zit ik zelf heerlijk in :). Ik ben uiteindelijk gegaan voor een Icon Star, met het meest grof generfde buffelleer, vienna zitting en een witte weltlijn/zwarte stikels, die lag op mijn eerdere paard toen het allerbeste, maar ik verwacht dat het op mijn nieuwe paard net zo zal zijn :) .

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:50

Mijn zadel heb ik nu bijna een jaar. Mijn paard is zo enorm ontwikkeld in spieren dat de zadelmaker mijn zadel wil leeg halen en opnieuw wil vullen. Kost helaas ook behoorlijk wat. Maar als het zadel daarna weer perfect ligt is dat het wel waard.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:56

Klinkt een beetje onzinnig. De vorm van je zadel (de boom) is toch bepalend?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:46

Alice13 ook de kussens bepalen hoe het zadel ligt denk ik. Eerst was mijn paard amper bespierd op der rug en nu is die rugspier behoorlijk ontwikkeld.

Zipperdydooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:38

Heb mijn zadel een paar weken terug binnen gekregen. Het leenzadel was geen succes helaas. De service was in 1 woord geweldig. Maar we kregen het niet zo dat het zadel fijn pas was op het oog wel. Ook was de zit niet helemaal goed ik reed teveel op mijn voorkant. Toen kwam mijn op maat gemaakte zadel ik hield mijn hart vast. Maar helaas precies hetzelfde verhaal en het gekke is op het andere paard kan ik er wel perfect op zitten. Maar bij beide paarden zakt het zadel scheef en iets naar achter. Gevolg mijn paard vind zelfs borstelen niet leuk en trapt bij het aansingelen. Verschillende singels geprobeert nu een mattes maar ook dit hielp niet. Vind het zo jammer want qua zit, wrong etc vond ik dit het perfecte zadel... maar helaas niet voor mij... vind ik zoo jammer. Moet wel zeggen dat mijn fitter het nooit teveel vond als ik belde en altijd weer kwam opdraven, service krijgt een dikke 10. Maar na een half jaar nu nog zonder zadel ben ik het wel een beetje zat.

Weten jullie misschien een soortgelijke zit als de Flight maar dan ander merk, misschien dat dit dan wat is?

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:03

Zipperdydooh schreef:
Heb mijn zadel een paar weken terug binnen gekregen. Het leenzadel was geen succes helaas. De service was in 1 woord geweldig. Maar we kregen het niet zo dat het zadel fijn pas was op het oog wel. Ook was de zit niet helemaal goed ik reed teveel op mijn voorkant. Toen kwam mijn op maat gemaakte zadel ik hield mijn hart vast. Maar helaas precies hetzelfde verhaal en het gekke is op het andere paard kan ik er wel perfect op zitten. Maar bij beide paarden zakt het zadel scheef en iets naar achter. Gevolg mijn paard vind zelfs borstelen niet leuk en trapt bij het aansingelen. Verschillende singels geprobeert nu een mattes maar ook dit hielp niet. Vind het zo jammer want qua zit, wrong etc vond ik dit het perfecte zadel... maar helaas niet voor mij... vind ik zoo jammer. Moet wel zeggen dat mijn fitter het nooit teveel vond als ik belde en altijd weer kwam opdraven, service krijgt een dikke 10. Maar na een half jaar nu nog zonder zadel ben ik het wel een beetje zat.

Weten jullie misschien een soortgelijke zit als de Flight maar dan ander merk, misschien dat dit dan wat is?

Ik ben ook al meer dan een jaar bezig. Zadel zit heerlijk maar ligt echt niet goed helaas. Drie verschillende types geven zelfde probleem (klapt aam de achterkant en schuift weg over de schouder)

Wellicht is anatomica wat? Soortgelijke modellen.

Zipperdydooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:26

Ja inderdaad dat heb ik dus ook, denk gewoon niet geschikt voor mijn paard, hij heeft een wat breed lang doorlopende schoft, misschien dat dat het is. Bedankt voor de tip van Anatomica, zal mij er eens in verdiepen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:34

Erreplus...
Na veel ellende met Custom nu al een hele poos heel blij met Erreplus.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:48

Ik heb de fitter vrijdag een berichtje gestuurd. Hij gaat me morgen laten weten of het zadel bij de levering zit. Ik heb het zadel 12 december besteld. En nog steeds wachtende dus. Bij vorige zadel volgens mij 3 1/2 maand gewacht. Nu vind het het behoorlijk lang. Zeker als je een leenzadel hebt wat niet optimaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:47

Dat is wel heel lang...

Ik heb ook een leenzadel en dat ligt nu na 4 weken al niet meer goed. Vind echt dat ze daar om moeten komen. Vorige week berichtje gedaan. Morgen maar weer doen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:50

Ik heb altijd een goed leen zadel gehad en bij niet goed zelfs halverwege de wacht periode nog gewisseld. Mijn zadel was 25 nov besteld en is nu binnen Fanny. Ik heb de omni besteld, wat heb jij besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:57

Dat is goed om te horen Alice, bij mij is het denk ik een kwestie van opvullen. Het zadel is zo enorm zacht gevuld dat de vulling verschuifd.

Van 25 november besteld... Dat is wel heel erg lang.
Toen ik bestelde werd gezegd dat het ze beter op schema liggen omdat het tegenwoordig in 1 fabriek gemaakt wordt. Lijkt er niet op zo ik jullie hoor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:06

Nee ik heb denk ik net zolang gewacht als de vorige keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:32

Ik heb 2 maart besteld en 22 maart een aanpassing gedaan.

Ben nu dus 10 of 7 weken aan het wachten...

Ze moeten hem dus wel even komen maken anders zit ik op de almelose ruiterdagen met een niet goed liggend zadel...

mijn nieuwe zadel krijgt hybride pannels. dan hoeft er weinig opgevuld volgens mij?

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:00

Alice13 schreef:
Ik heb altijd een goed leen zadel gehad en bij niet goed zelfs halverwege de wacht periode nog gewisseld. Mijn zadel was 25 nov besteld en is nu binnen Fanny. Ik heb de omni besteld, wat heb jij besteld?

Ik heb een Icon Flight besteld.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:19

Krijg net een reactie dat het zadel binnen is. Dus nu wachten wanneer we een afspraak hebben! Eindelijk!! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:18

25e wordt de mijne geleverd ook met het Hybrid panel!!!

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:01

Hoihoi, ik lees al een tijdje mee. Ik heb een tijdje een paard gereden met een Custom zadel. Ik was gelijk verkocht. Wat een fijne zadels.
Nu heb ik best een lastig paard. Ze is 1,68 een vrij korte rug met veel schouder. Ik loop altijd tegen het probleem aan dat een zadel te veel over de schouder heen valt waardoor je schoudervrijheid mist. Of het zadel schuift naar achteren. Mijn paard is erg gevoelig, als een zadel niet fijn ligt dan laat ze dit ook gelijk merken. Ze zet haar rug vast en daardoor ontstaan weer andere problemen. Ik heb al met veel verschillende zadels gereden Thorrowgood, Barnsby, Kieffer, Kingsley, Anatomica. Die kaatste 2 vond ik fijn maar schoof naar achteren. Ik heb ook een Custom op mijn paard gehad maar die was van een stalgenoot dus die lag natuurlijk niet optimaal.

Zijn Custom zadels makkelijk aan te passen, blijven ze stabiel liggen en wat is jullie ervaring op lange termijn. Ik heb de site gelezen maar daar klinkt alles zo perfect. Ik hoor graag ervaringen van jullie. Ik heb al zoveel zadels geprobeerd en ook al meerdere zadelmakers erbij gehad. Tot nu toe is het niemand gelukt om een goed zadel aan te meten. Echt frustrerend.... Wat is volgens jullie een goede zadelfitter van Custom. Iemand die veel ervaring heeft en een "lastig" project niet uit de weg gaat?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:40

Ik heb een rondgeripte PRE met een korte rug, ik heb daar een Advantage met pony kussens erop liggen. Deze waren 2cm korter. Mijn PRE veranderd op het moment in een bulldozer met spieren en elke x kunnen ze het zadel aanpassen. Ik heb Marc Scholte er elke bij, vakman.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:07

Xritt ik heb een Advantage R voor mijn merrie met korte rug en brede schouders. Mijn paard is de laatste 12 maanden enorm veranderd. Boom is 2 keer aangepast en nu gaan ze mijn kussens helemaal leeg halen en opnieuw vullen omdat mijn paard amper ontwikkelde rugspieren had en nu wel heel sterk ontwikkelde rugspieren heeft. Ze passen het zadel elke keer super aan. Het zadel is duur en het elke keer aanpassen kost toch ook steeds geld. Maar het is het zeker waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:13

Heb ik net een bruine Advantage R besteld...

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:43

Wie heeft er een custom zadel met polyflex boom??
En wat vind je daar van :)