voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:00

uudje schreef:
geef mij ook zo'n vriend haha, nee echt leuk voor je, al vast heel veel plezier er mee, en uh foto's he. :D

Hihi dank je!! Foto's komen zodra ik hem heb!!

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:47

Ik vind hem prima liggen hoor !

Nou, 1 doos van de maat 1 Barrydales in zwart-bruin hebben een bruin randje rondom de seatsaver , in plaats van zwart.... maar jij kunt er nog net 1 met een zwart randje krijgen hoor Zoek ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:03

ligt toch wel goed, teuben?

Ik moet mijn zusje overtuigen dat ze echt niet meer in een maat 0 past := Ze wil er niet aan, maat 1 kopen betekent toch dat ze groot is voor haar pony... Maargoed, ik heb een maat 1 nu en die kunnen we dan proberen, als pony er goed onder loopt komt die maat 1 er echt wel.

Een voor de ruiter te klein zadel kan de druk toch ook niet goed verdelen, toch?

Heb je ook een foto van die zadels met bruin randje pmarena? Foutje of gewoon nog een andere uitvoering? Zijn ze mooi?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:20

Ik vond hem wat te ver naar achter liggen, maar dat ligt blijkbaar aan mij!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:39

Citaat:
Een voor de ruiter te klein zadel kan de druk toch ook niet goed verdelen, toch?

Dat heeft daar niets mee te maken - wel met dat je achterwerk er dan niet in past en de kans bestaat dat op OP de cantle gaat zitten en die in de rug drukt, dàt kan wel schade opleveren.

Jolindaa, hij is wat aan de grote kant en ligt dus relatief ver naar voor en naar achteren, maar de ruiter zit nog in de veilige zone. Beter dan wanneer hij te klein is voor de ruiter (zie boven)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:42

Oke! Ik leg mijn boomloosje altijd bewust wat naar voren, maar hij schuift altijd naar achter. Dan ligt hij net zo als op dit paardje, maar ik baalde alweer als een stekker, omdat ik dacht dat hij dan te ver naar achter ligt... Belangrijker is dus de plek waar ik zit :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:10

Klopt - het gewicht van de ruiter mag niet voorbij de 18e wervel komen (de wervel die nog aan een rib zit)

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:34

yankeestar schreef:
de knierollen zijn wat korter dan bij de eerste serie. Het zijn hele warme kleuren geworden. Ben er ook zelf weg van.... ga de mijne ruilen hahaha (gemeen he, ik kan dat lekker zomaar doen!)

Hoe bedoel je dit? Ik kan het eigenlijk niet zo goed terugzien op de foto. Ik zie geen verschil met mijn zwart-grijze versie van de Barrydale, die ik overigens op mijn zwartbonte Irish Cob het mooiste vind.
Misschien over twee jaar voor haar zoon een zwart-bruine :j (als ze er dan nog zijn). Is misschien wel mooi......

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:38

zo mooi veulen zeg, gaat straks vast een mooi boomloosje op passen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:41

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:48

Bedankt uudje! Gaat vast helemaal goed komen, ben heel enthousiast over mijn boomloze zadel. Had ik niet verwacht na jaren fervent boomzadelruiter (leuk galgje-woord) te zijn geweest.
Ik vind het een mooi zadel, hou wel van wat 'gebruikt'. Heb zelf ook voor de Barrydale een Cherokee getest en het echt zwaar getwijfeld. Vind dit een mooie uitvoering met dat zwart en bruin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:48

Cherokee ziet er wel netjes uit !

Op het oog gok ik maat 1, maar als je dan weer kijkt hoe hij op de pad ligt zou je eerder denken een maat 2....maar wellicht valt deze Grandeur iets anders dan de huidige Barefoot pads voor de Cherokee.

Leuk veulen !

We hebben maar een paar Barrydales in zwart-bruin laten maken dus het moet wel erg raar lopen willen ze er over 2 jaar nog zijn, ik denk dat ze de zomer niet halen hoor :)

Ik heb nog maar 1x maat 2 beschikbaar , 1x maat 1 , en dan nog 5 stuks met een bruin randje langs de seatsaver in plaats van een zwart randje. Van die 5 is er 1 die met korting weg mag omdat de wrong niet helemaal netjes is, dus die zal ook wel snel weg zijn denk ik en dan zijn er nog 4 over :)

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:54

Hè.... kan je niet eentje achterhouden ;) ?

Ik heb het verschil in de wrongen al gezien idd. Maar vraag me wel af waarom de wrongen anders zijn dan van de vorige uitvoering

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:57

vind het zadel er ook wel netjes uitzien, als het een 1 is ga ik toch maar eens even nadenken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:00

Trijn: Kunnen wel...willen niet , 2 jaar vasthouden :P

Wèg ermee , het normale assortiment neemt al zat ruimte in en de Specials zijn echt voor de liefhebbers. Als die lekker snel toeslaan zijn zij blij.....en ik ben er weer vanaf en kan weer een nieuwe Special bestellen om weer wat andere mensen blij mee te maken :j

Maar voorlopig even niets, eerst moeten deze Barrydales allemaal weg zijn, en ook de Stella's. En er liggen nog 2 Budget Arizona's ook.... dat is een beetje te veel van het goede.

Dus eerst dit maar eens verkopen , al deze Specials de deur uit en dan kijken we weer eens verder :)

Je hebt best een goede kans dat we nog wel een keer zwart-bruine Barrydales laten maken hoor , als er maar genoeg vraag naar is dan komen de Specials nog wel een keer terug. Het gebeurt niet zo vaak maar bij de Stella's hebben we het ook gedaan :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:03

wanneer komt er een special cherokee? :P
Liefst een hele bruine, mag ook over twee jaar hihi.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:08

Met de Cheyenne en Cherokee heb ik geen "Special" plannen eerlijk gezegd...omdat die al als MyBarefoot besteld kunnen worden in een kleur naar keuze :)

Ik zit als volgende Special eigenlijk te denken aan weer een ander model in zwart-nootbruin.
Maar de centjes zijn een beetje op vanwege de grote voorraad en nu ook nog eens al die extra Barrydales en Stella's , die moeten gewoon eerst weg voordat er weer budget is voor een Special :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:13

die notenbruine londons waren ook keigaaf, dus dat mag dan ook, heb geen haast hoor :D heb nog zeker twee jaar de tijd, en heb anders ook mijn cheyenne nog.Wil ik mijn fjordje ook sowieso mee inrijden, pas als dat goed gaat komt er een ander zadel, maar die cherokee op MP vond ik er wel heel netjes uitzien, en voor een leuk prijsje wil ik daar ook nog wel over denken en dan leg ik hem weg voor Fimke.

Maar als ik weet dat er weer een keer een notenbruine london kan komen, dan weet ik zeker dat ik die cherokee van MP niet koop :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:19

Nootbruine London is best een kanshebber om nog een keer te komen hoor, was inderdaad erg mooi en ook lekker snel weer uit de voorraad weg :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:32

Ja vind je het gek, iedereen was er wild van.
Denk dat ik dan die cherokee maar niet koop, stel je voor zeg koop ik de cherokee, komt een tijdje later die mooie london, nee wacht wel even af. Die was volgens mij wel van nubuck leer he?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:39

als je ooit nog een arizona maat 0 binnenkrijgt hou ik me aanbevolen :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 11-03-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:47

Heb je een foto waar je de verschillen in kniewrong goed kunt zien tussen de standaard Barrydale en deze special?

Ik moet mijn cherokee laten repareren, en heb nog geen geld ontvangen. :( Hmm...

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:53

De hele 'flappen' van de kniewrongen lijken langer van de standaard Barrydale dan van de special

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:11

hè jammer pmarena ;)

Maar waarschijnlijk zijn er tegen die tijd wel weer andere leuke specials.

Even heel off topic..... maar heeft iemand misschien een Tinver hoofdstel liggen tegen gereduceerd tarief? Ik wil deze zo graag proberen, maar om nou € 149,- neer te leggen om iets te proberen...
Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:57

pmarena schreef:
Ik vind hem prima liggen hoor !

Nou, 1 doos van de maat 1 Barrydales in zwart-bruin hebben een bruin randje rondom de seatsaver , in plaats van zwart.... maar jij kunt er nog net 1 met een zwart randje krijgen hoor Zoek ;)

Ja ben heel blij want het zou een tegenvaller zijn als deze niet zwart zou zijn!!! Heb daarom speciaal z'n special edition besteld..... Wilde geen bruine rand :o ben blij *\o/*