Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siobhaun

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:29

Bedankt voor de reacties! Denk dat ik dan gewoon de full bestel, als t niet goed is kan ik het altijd nog ruilen voor een maatje groter

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:15

Siobhaun schreef:
Bedankt voor de reacties! Denk dat ik dan gewoon de full bestel, als t niet goed is kan ik het altijd nog ruilen voor een maatje groter

Heb ook een tinker en mijn zus ook beide hebben full. Als je onder mijn naam zoekt in dit topic zie je wel foto's.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:59

Zal eens snuffelen :-). De full zal dan wel goed zijn denk ik.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:08

De bitclips heb ik eigenlijk niet in gebruik. Maar mijn jonge merrie reageert nogal gestressed op wat druk
Welke minimaal is. Weet nu niet of ik voor een zacht rubber bit zal gaan of eerst de bitclips eraan zal doen. Heb nl een bitje geschikt voor jonge paarden. Een Neue schole starter ;-).
Graag wat advies van mensen die.de Micklem gebruiken met clips

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:19

Ik heb de clips op meerdere paarden geprobeerd, maar ik vond er niet 1 echt heel fijn op lopen, dus alles loopt bij mij zonder clips.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:20

Bij mij loopt hij juist fijner met clips.. Ligt toch stabieler in de mond denk ik.. Maar je kunt uitproberen wat het fijnste werkt toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:31

Yep, dat lijkt me de enige oplossing. Maar zelf heb ik een raar gevoel bij die clips. Maar misschien voor mevrouw Hyper is het een idee.
Ze gaat echt zo met die kop smijten nu aan de dubbel longe en lange teugel dat ze geheel uit balans raakt.. Tot bijna vallen aan toe.
Ze moet nog veel leren dat weet ik. Maar liefst met zo min mogelijk drama. Werken mag best leuk zijn

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:48

Mijn paard vond de bitclips ook niets. Maar die werd ook gespannen vd sperriem. Met bit rijd ik nu op gewoon hoofdstel zonder sperriem. Hij houd gewoon niet van poespas bij zn mond. Zal dus idd per paard verschillen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:06

Sperriem houdt moeder van jonge merrie ook niet van. Maar die waardeert de Micklem verder wel ;-)
Ik ga eens voor een ander bitje.
Rubber. Dacht aan een Beris.
Agradi heeft ze.
Zgn springbit ( soft) met tongboog of bus of D trens uitvoering, zijn alle ongebroken.
Wat is wijsheid?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:37

Suelza schreef:
Ik heb de clips op meerdere paarden geprobeerd, maar ik vond er niet 1 echt heel fijn op lopen, dus alles loopt bij mij zonder clips.

' Zonder clips' als in 'met riempjes'?

Wel knap om zelf een mooie versie te maken, voor eigen gebruik. Kan je 'm precies zo maken als je wilt.
Maar mensen die kopies (laten) maken voor verkoop in hun winkel.... -O- :( nee dat vind ik ook niet kunnen.

Hier moet de neusriem ook vrij strak (gebruik 'm als sidepull), omdat anders de hele neusriem schuift als ik de bocht om wil. In het begin deed ik 'm te los. De plek waar het ringetje heeft gezeten, daar voel je aan de binnenkant nog steeds een ieniemienie verhoging. Toen had hij een keer een schaafplekje op z'n neus. Toen dat geheeld was heb ik 'm strakker gedaan en er voor de zekerheid een lamsbontje omheen gedaan.
Nu nooit meer een probleem. Maar ik zal daar (neusbontje) niet mee mogen starten...(mocht ik dat ooit willen :-) ).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:14

Ik heb een onderlegger onder de neusriem, misschien is dat een optie?
volgens mij zou dat wel toegestaan moeten worden, zat mensen hebben er eentje aan de onderkant onder de neusriem...

Afbeelding

verder gebruik ik 'm met rijden gewoon met teugels aan het bit zonder bitclips, ook nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd...
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:28

Tja, vwb de kopieen theorie.... alles is gekopieerd, van peeskap tot zadel, dus waarom de rambo niet? Ik vergelijk graag spullen qua kwaliteit, pasvorm etc en als rambo zich niet thuis geeft op het gebied van klachten, neem de veelgenoemde klacht betreffende de kaakriem) dan ben ik blij als een ander dat wel doet. Triggert rambo ook om zijn product door te ontwikkelen en stelt jou als consument in staat om vergelijkend waren onderzoek te doen.

Simple as that.. als rambo slim is, dan zorgen ze dat ze wat gaan doen om door te ontwikkelen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:50

Op zich vind ik dat Rambo wel flink aan ontwikkeling van producten doet. Alleen als je een op of aanmerking / klacht over een product hebt, dan zijn ze niet thuis. Ze zullen zeggen dat je het product verkeerd gebruikt hebt. Ontzettend jammer. Verder vind ik het nog steeds een heel fijn hoofdstel.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:33

Suelza schreef:
Tja, vwb de kopieen theorie.... alles is gekopieerd, van peeskap tot zadel, dus waarom de rambo niet?
Het gaat wel om een innovatie. Het heeft Micklem ook tijd en energie gekost om dit concept te ontwikkelen. Daar moet je respect voor hebben vind ik. Daarop snel en goedkoop meeliften door sommigen, dat vind ik not done. Bedenk zelf eens iets nieuws in plaats van af te kijken en het innovatieve werk door een ander te laten doen.

@Nouvel,dat is ook een optie idd. Hoe zit dat vast bij jou, of leg je het los eronder (lijkt een beetje scheef te zitten op de foto)?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:48

Je ziet aan de foto van nouvel dat het dingetje vastzit met elastiek ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:01

klittenband!
ik had er eentje met elastiek maar die verschoof

deze is gemaakt door dabo hier op bokt, ik heb de maten doorgegeven en zelf het klittenband op maat geknipt, 1x vastmaken en klaar! :D

hij schuift misschien ietsje doordat ik voor het rijden nog even een paar rondjes longeer, en dat doe ik aan de ring op de neusriem, daardoor trekt 't nog wel eens iets scheef

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:09

Ik had even een vraag. Mijn pony is nogal lastig met longeren, ze trekt heel veel naar buiten dus als ik het ringetje voorop zou gebruiken zou hier af en toe best veel druk op komen te staan. Kan het hoofdstel hier tegen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:25

Daar is het ringetje voor bedacht. Dus zou moeten kunnen...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:35

Vandaag een cross gereden in Moordrecht, daar kreeg ik ook opmerkingen over het hoofdstel. Dat het een fijn hoofdstel was die stabiel was!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:15

Ik gebruik de bitklips juist graag bij mijn jonge pony. Heb je niet veel druk op het bit, maar deels op de neusriem.
En voor mijn merrie deed ik dat ook. Die staat hier op de foto.
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:24

Dank voor de foto.
Als ik zo kijk is er eerst toch veel druk in de mond alvorens de bitclips iets gaan verdelen...
Of is dat gezicht bedrog?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:38

Dat is gezichtsberdrog. Bij minimale druk op het bit krijg je al steun van de clips.

hey dyonne, jij hebt clips van het bit naar het bovenste ringetje, daar heb ik gewoon een riempje zitten.
Is dat omdat jij een kleinere maat hoofdstel hebt? Of had je dat bewust gedaan bij Maybel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:42

Silver_Bolly schreef:
Ik had even een vraag. Mijn pony is nogal lastig met longeren, ze trekt heel veel naar buiten dus als ik het ringetje voorop zou gebruiken zou hier af en toe best veel druk op komen te staan. Kan het hoofdstel hier tegen?

ik ben hiermee met longeren van mijn jonge paard begonnen en mijn hoofdstel leeft nog steeds... :D
Ik heb wel het idee dat het leer van de neusriem misschien ietsje is uitgerekt, maar het hele hoofdstel lijkt wel ietsje uitgerekt, dus ik kan ook weer niet helemaal met zekerheid zeggen dat dat door het longeren komt.

Maar hij heeft 't bij mij nog steeds gehouden en ik heb ook wel momenten gehad in het begin dat er best even wat druk op kwam te staan.
Ik heb de ringen aan de zijkanten ook gebruikt om met dubbele longe te longeren toen mijn paard nog geen bit gewend was, dat werkte ook prima!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:59

itsmi schreef:
Dat is gezichtsberdrog. Bij minimale druk op het bit krijg je al steun van de clips.

hey dyonne, jij hebt clips van het bit naar het bovenste ringetje, daar heb ik gewoon een riempje zitten.
Is dat omdat jij een kleinere maat hoofdstel hebt? Of had je dat bewust gedaan bij Maybel?

Dat was gemakzucht omdat het precies pastte. :D Ik heb wel gewoon de leren riempjes ook gebruikt. Maar ook vaak alleen de clips.
En het is inderdaad gezichtsbedrog, gaat echt wel snel over op de neusriem. Zonder dit systeem doet mijn jonge pony direct zijn mond open met aannemen van een teugel, hiermee niet. (Zal wel minder worden als hij bit meer gewend is).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:08

Oké, duidelijk..
Lijkt nl wel zo op foto.
Ga morgen eens proberen met bit clips