Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siilke

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:42

@bluem: oke het is misschien wel appelen met peren vergelijken, maar als het met goede lijm gebeurd?! zou het dan niet houden ??

verder ga ik niet meer reageren voor de eneofanderepartij totdat ik een kieffer of stubben of zoo uiteengehaald heb gezien Clown Vork

wie durft ?? Vork Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:42

Is al eens gebeurd, Kieffer dan, alleen de foto;s in dat topic doen het niet meer.

Siilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:43

damn!! en dat heb ik dan weer net gemist Verdrietig

gr

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:12

kheb t ook gemist... jammer

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:07

Moderatoropmerking:
Ik zou iedereen nog eens willen wijzen op de titel van dit topic en vraag jullie dringend ontopic te blijven. Dit topic is al oud, het blijft open omdat er wellicht nuttige toevoegingen bij komen, blijft men offtopic gaan dan volgt hier toch echt een slotje. Over flair, cair enz. wat zeer zeker een interessant onderwerp is, bestaat wellicht een ander topic en zo niet kan die altijd gestart worden.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:14

sorry
kende de regels nog niet zo goed
ben inmiddels op de hoogte gebracht

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:26

Bitch schreef:
Is al eens gebeurd, Kieffer dan, alleen de foto;s in dat topic doen het niet meer.

Dat topic ik nooit gezien.
Ik heb nog een Hopfner ahlerich dressuur liggen, als iemand 200 euro over heeft om dit zadel uit elkaar te halen, dan mag 'ie het komen halen. Zadel is kortgeleden nog gebruikt terwijl het al behoorlijk oud is, maar het zadel is nog in perfecte staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:59

jammer, foto's doen het niet meer.. dus echt veel bijdrage heeft het dan niet...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:40

Ten eerste: dit is geen uncle tom zadel Lachen ik heb deze namelijk ook gehad.. daarbij heeft een uncle tom zadel wel een merkje erop staan ( die van mij toen wel ) mijn zadel had ook niet dat soort wol erin zitten want is nog opgevult geweest.. daarbij heb ik hem 1,5 / 2 jaar gehad en het zadel ziet er nog prima uit voor 5 keer per week rijden.. singelstoten perfect en niks versleten..

Ik wil niet zeggen dat dit onzin is wat hier neer gezet is, zeker niet geloof het allemaal wel..
Maar zadelmarkt wordt wel steeds beter in hun zadels en krijgt dus ook een betere kwaliteit.. het heeft alleen zijn tijd nodig zoals vele ander " merk " zadels.. en wat is een merkje nou het belangrijkste vind ik toch nog altijd dat het zadel JUIST op het paard ligt..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:39

BE_GENTLE schreef:
Maar zadelmarkt wordt wel steeds beter in hun zadels en krijgt dus ook een betere kwaliteit.. het heeft alleen zijn tijd nodig zoals vele ander " merk " zadels.. en wat is een merkje nou het belangrijkste vind ik toch nog altijd dat het zadel JUIST op het paard ligt..

Keep on dreaming Lachen
Het is niet alleen dat een zadel 'juist' op een paard moet liggen. Het zadel moet ook nog veilig in het gebruik zijn.
Als er bij jou zadel in galop tijdens een buitenrit ineens de singelaanhechting breekt of een beugelriem, wordt je daar op zijn minst 'niet vrolijk' van Cool

Zolang er gewerkt wordt met inferieure materialen (afvalleer en goedkope 'hardware') kun je niet spreken over een veilig zadel.
Zolang ze zadels aanbieden met een nieuwwaarde van 1700 euro en die verkopen voor 300 euro (westernmodellen) moet elk weldenkend mens zich toch kunnen bedenken dat er iets niet klopt.

Een merkje mag jij dan niet belangrijk vinden. Er staat wel een hele historie achter én je hebt een beduidend betere rechtspositie als je een fabrikant ergens op kunt aanspreken.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:44

is dit niet een redelijk oud topic Verward ?
dit topic is al een jaar oud Nagelbijten / Gniffelen !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:46

Maar nog steeds o zo aktueel (helaas zou ik haast zeggen).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:50

fleurkelover schreef:
is dit niet een redelijk oud topic Verward ?
dit topic is al een jaar oud Nagelbijten / Gniffelen !

Het is idd een oud topic maar om te voorkomen dat er nog -tig ZM topics bijkomen houden we alles liever in 1 topic. Een topic hoeft trouwens niet altijd gesloten te worden omdat het oud is als er ook nuttige reacties op komen en dit topic is interessant genoeg om open te laten (zie mijn eerdere mod opmerking)

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:50

oke !
sorry voor de tem dan Knipoog !

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:53

Voor een TEM hoef je je nooit te verontschuldigen hoor, we zijn erg blij dat iedereen oplet en TEMt, beter te veel geTEMt dan niet Knipoog

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:57

bespaart jullie veel werk waarschijnlijk want anders moeten jullie alles zelf zoeken Knipoog !

nu weer ontopic Clown !

Labje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:07

nou jullie hebben gistere denk ik wel mijn paard gered van een zadel van zadelmarkt! ik had geen idee dat er daar zulke slechte zadels te koop waren! nu laat ik gewoon iemand langs komen die er verstand van heeft, het is dan wel een tweedehands zadel maar dan ligt ie wel goed op me paard Lachen Bedankt!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:57

Woow, had dit toppic nog nooit gezien! Maar jeetje wat goed dat je dit gedaan hebt! Toen ik mijn paard kreeg wou ik ook eerst een zadel kopen bij zadelmarkt! Gelukkig heb ik dat niet gedaan! Heb nu een 2e hands KN zadel gekocht die er nog als nieuw uitzag! Dan leg je misschien wel wat meer geld neer maar je hebt wel kwaliteit!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:19

Haha, dit zadel heb ik ook ooit eens gehad Bloos
Is al heeel wat jaren geleden op een C-pony.. Het zadel bleef maar naar voren glijden!! En zat (vond ik) niet erg fijn.. Hij is ook niet zolang meegegaan Tong uitsteken
Wel vet dat je hem uit elkaar hebt gehaalt!! Cool

tunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:16

Dat wol achtige spul is zeker geen wol. Het zijn blauwe watten, ik ken ze uit de tijd dat ik nog meubels stoffeerde. Ze worden gemaakt van vezels uit lompen, de kleding die we voor het goede doel in zamelen zeg maar en resten uit de industrie, dat wordt helemaal uitelkaar getrokken en daarna als een soort vellen geperst. In de stffeerderij gebruik je dit direkt onder je stof voor een mooi zacht boven laagje. Het is dus niet de bedoeling dat dit materiaal als hooft vulling wordt gebruikt, meer als omhulsel daarvan.
Hoort dus niet thuis in een zadel , en als het er al in zou gaan zou het onder het leer van de zitting nog wel kunnen, polyheter ( dat schuimachtige spul lijkt op foam of schuimrubber) verliest zijn verende kracht in 5 jaar. De lucht bolletjes gaan lek iedere keer als je er op gaat zitten. Het resultaat is zo'n zitkuil die je in zadels maar ook op banken ziet. Het leer veert niet meer terug.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:20

Ben ik benieuwd hoe een duur Passier zadel er eigenlijk van binnen uitziet! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:06

Ik ook... Tong uitsteken

Maar er heeft nog niemand een Passier opengemaakt.
Zou ik ook niet doen trouwens... zonde van het zadel.

gwnashleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:31

ik had weleens gehoord dat de zadels van de zadelmarkt slecht waren,
maar dit had ik niet verwacht.
belachelijk gewoon!
ben ik blij dat ik daar nog nooit wat heb gekocht

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:28

Sence schreef:
Ben ik benieuwd hoe een duur Passier zadel er eigenlijk van binnen uitziet! Tong uitsteken

Bij het opvullen zie je toch redelijk hoe de conditie is, als ik me niet vergis. Dan kun je best zien welke wol er gebruikt is en een deel van de boom bekijken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:53

Yamcha schreef:
Ik ook... Tong uitsteken

Maar er heeft nog niemand een Passier opengemaakt.
Zou ik ook niet doen trouwens... zonde van het zadel.

Kan natuurlijk wel als het zadel echt stuk is..