Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:03

@xSannee
Heel chique! En welk hoofdstel heb je daarbij? Kleurt erg mooi!

Ik denk dat ik ook voor dit zadel ga in dressuurvariant omdat ik een jonkie van 3,5 koop en deze eerst nog verder beleerd en ongetwijfeld zal veranderen in bespreking.
Iemand die een zadelpasser regio Utrecht kent die leverancier is van wintec zadels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:03

Raisa - zadel logisch

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:12

Dankjewel! Ben er ook blij mee *D
Hoofdstel is een Horsegear Quasar, en ik heb teugels van QHP erbij (ik wil maat pony voor de teugels maar een cob hoofdstel). Oh en beugelriemen van Harrys Horse.

Ik heb zelf Dana Scheepbouwer, komt ongetwijfeld ook in Utrecht.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:54

Dana komt zeker in Utrecht. Ze komt 11/2 naar Soest!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:29

Ga mijn isabelle verkopen nieuwe model .
Ben overgestapt naar een veelzijdigheid hart

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:25

Iemand ervaring met de wintec pro dressuur met contourblokken?

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:35

xDaphnexx schreef:
Iemand ervaring met de wintec pro dressuur met contourblokken?

Ja, heel fijn zadel! Blokken zitten bij mij precies goed <3

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:48

Hoi

Ik ben voor onze pony op zoek naar een Wintec zadel. We hebben de pony nog niet zo lang ( C pony, Welsh) We hadden zijn eigen zadel erbij gekocht. De verkopers seisden dat hij een paar weken terug nog na gekeken was. Nu blijkt het zadel niet te passen. Omdat mijn dochter nog jong is en de pony waarschijnlijk nog gaat veranderen. Raadt de zadelmaker een Wintec veelzijdigheidszadel aan. Omdat ik hier totaal niet bekend mee ven zou ik graag jullie advies willen.

Ik heb twee opties op een zadel.
Mag ik iemand foto’s sturen van de zadels. Ik zou graag jullie mening willen over de kwaliteit en of de prijs realistisch is. Beiden verkopers weten niet hoe oud het zadel is.

De een is een Wintec 2000 cair
De andere is een Wintec ? Een ouder model

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:55

Is er hier toevallig iemand die mij kan uitleggen waarom de spring modellen tot 17,5 inch te krijgen zijn en de VZH wel tm 18 inch?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:00

Xritt schreef:
Hoi

Ik ben voor onze pony op zoek naar een Wintec zadel. We hebben de pony nog niet zo lang ( C pony, Welsh) We hadden zijn eigen zadel erbij gekocht. De verkopers seisden dat hij een paar weken terug nog na gekeken was. Nu blijkt het zadel niet te passen. Omdat mijn dochter nog jong is en de pony waarschijnlijk nog gaat veranderen. Raadt de zadelmaker een Wintec veelzijdigheidszadel aan. Omdat ik hier totaal niet bekend mee ven zou ik graag jullie advies willen.

Ik heb twee opties op een zadel.
Mag ik iemand foto’s sturen van de zadels. Ik zou graag jullie mening willen over de kwaliteit en of de prijs realistisch is. Beiden verkopers weten niet hoe oud het zadel is.

De een is een Wintec 2000 cair
De andere is een Wintec ? Een ouder model

Je kunt ook hier de foto’s plaatsen? Hoe dan ook, op het onderste zweetblad staat een serienummer, daar kun je de leeftijd op herleiden (en als je dat nr naar Wintec mailt, ook het type).

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:16

Wat een verademing om zoveel positieve reacties te lezen over Wintec (en Bates), nadat ik er voornamelijk horror verhalen over hoor op stal. Ik vond het blog van de wintec roddels ook heel interessant. Ben nu wel zeker dat ik deze zadels in ieder geval een keer wil testrijden. Weet iemand zadelmakers/zadelpassers met deze merken (en eventueel andere merken) die in gemeeente Alphen a/d Rijn komen (ZH)?

Ik heb zelf het Isabell Werth Wintec zadel op het oog vanwege de verstelbare beugelhaken, maar zijn er andere modellen die dit ook hebben? En die van Bates?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:26

Endurance heeft verstelbare haken
Isabelle sowieso
Miss de hart pro ook.
En bates zal t wel hebben
Kun je wel allemaal vinden op site van wintec , arena en bates

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:54

Zinzi_jewel schreef:
Isabelle sowieso
Miss de hart pro ook.

Dank! De endurance spreekt me ook erg aan. Twijfel wat fijner is (Isabell Werth of de Endurance) voor een recreant die graag veel lange buitenritten gaat maken, maar ook dressuurmatig wat training in de bak wil doen tijdens de lessen. Sta buiten graag in verlichte zit tijdens het galopperen, maar ik heb toch ook graag wat extra steun tijdens het bokken in de bak (niet al te veel steun overigens, kan maximaal een halve wrong hebben geloof ik). Vind het zo lastig. Ga echt opzoek naar iemand die meerdere Wintec types heeft om test te rijden.

Ben overigens nog het meest benieuwd naar welke zitting het smalste valt (zonder dat de kamer er echt kleiner van wordt). Korte beentjes hier. :+

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:24

michenou schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Isabelle sowieso
Miss de hart pro ook.

Dank! De endurance spreekt me ook erg aan. Twijfel wat fijner is (Isabell Werth of de Endurance) voor een recreant die graag veel lange buitenritten gaat maken, maar ook dressuurmatig wat training in de bak wil doen tijdens de lessen. Sta buiten graag in verlichte zit tijdens het galopperen, maar ik heb toch ook graag wat extra steun tijdens het bokken in de bak (niet al te veel steun overigens, kan maximaal een halve wrong hebben geloof ik). Vind het zo lastig. Ga echt opzoek naar iemand die meerdere Wintec types heeft om test te rijden.

Ben overigens nog het meest benieuwd naar welke zitting het smalste valt (zonder dat de kamer er echt kleiner van wordt). Korte beentjes hier. :+

Ik heb de Isabel voor hetzelfde doeleinde (al kan ik inmiddels niet meer in de bak rijden). Maar kan er prima lekkere buitenritten op maken! En verlichte zit is ook geen probleem.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:43

Ik heb mijn isabelle vandaag verkocht
Omdat ik juist op een vsd veel makkelijker kon zitten.
Merkte al een paar keer als ik pony van dochter reed dat ik zo makkelijk kon rijden.
Dus een prachtig hart 500 bij kunnen scoren en de isabelle verkocht .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:10

Ik vind de Endurance pro heel erg fijn zitten. En met mij nog een heleboel enduranceruiters die hier enthousiast over zijn.
Het had ook weinig gescheeld of ik had er zo een nieuw gekocht, om lange bosritten mee te maken (klasse 2 endurance) en om mee te dressuren.
Uiteindelijk had mijn zadelmaker toen ik kwam testrijden ook nog een tweedehands Reactor Panel zadel en dat zat voor mij nog veel lekkerder en dat is dan ook het zadel dat ik uiteindelijk heb gekocht.

Heb hiervoor een Wintec 500 dressuur gehad, daarbij vergeleken zit de endurance wel echt fijner, vind ik.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:12

Heb je bij de endurance geen last van de blokjes aan de achterkant van je been .
Im was bang dat ik daar last van zou hebben
Vandaar isabelle gekozen.
En nu dus een vsd

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:14

Nee die heb ik echt totaal niet gevoeld.
Kreeg aanvankelijk een zadel in een halve zitmaat te klein, toen voelde ik met lichtrijden wel die blokken aan de bovenkant van m'n been.
Toen ik een halve inch groter had) 17,5 inch ipv 17 inch) was dat probleem verholpen.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:15

https://www.marktplaats.nl/messages/b9w ... :2fmzsgqts
Deze

En dezeAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze vragen er 350 voor. Volgens mij is het een ouder model Cair.
Ik heb van deze zadels echt geen verstand. Een vriendin van mij heeft vroeger gewerkt in een ruitersportzaak en ging nee op pas consults. Zij gaf aan dat de laatste een iets oudere versie was en niet in hele goede staat. Maar ze wist het niet zeker.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:21

Als ze niet de geperforeerde onderkant hebben zijn ze sowieso ouder
Die staan overigens voor minder ook te koop ( €250 )
Lijken me wel 2000 modellen
Zijn iets luxer als de 500 want hebben oa lederen singel stoten

Voor ongeveer 675 heb je nieuw 500 hart vsd
Voor een 4/500 jong gebruikt
Het is maar wat je wilt en kunt uitgeven

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:34

350 voor een ouder Wintec model klinkt in mijn oren als een beetje veel. Voor datzelfde geld kun je ook een tweedehands zadel kopen met een hogere nieuwwaarde.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:06

Het voor een Welsh C en een dochter van 10. Ik wil vooral dat het voor het paard fijn is. En dat mijn dochter er goed in kan zitten. Maar daar kom je pas achter als je het probeert. 400,- is ongeveer de Max
De onderkant is gewoon glad.

Ik heb dus geen verstand van die modellen. Ik heb gegoogled maar kom er nog niet uit.
Het zadel wordt over twee weken nagekeken door de zadelmaker. Ze hadden op dit moment geen pony of kleinere zadels in hun assortiment. Zij gaf aan dat de Wintec zadels goede zadels zijn voor kinderen. En goed aan te passen op een paard

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:42

Niet doen, even doorzoeken.
Dit zijn oude modellen te zien aan de onderkant, wanneer er van die gaatjes in zitten is het het nieuwere model. In de oude kunnen ook geen risers geplaatst worden, deze zijn dus eigenlijk helemaal niet goed aanpasbaar en veel te duur :))

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:07

Wat voor singel gebruiken jullie bij het dressuurzadel?
En iemand ervaring met de wintec cair dressuursingel?
Ik zoek een bruine dressuursingel.. Heb gewoon geen idee welke :?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:11

De wintec cair singels zijn super fijn .
Paard had ineens geen hekel meer aan singels
Wel vindt ik als je paardje hebt wat naar 50 cm nodig zou hebben de wintec te stug om fijn te vormen
Vanaf 65 cm wordt dat beter
Maar ben ook super tevreden van een goedkopere barefoot stretch and breath