[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:10

Ik heb helaas geen ghost zadel meer |(

Kitty, heb gekeken op de site, en denk dat ik wel zo'n burioni pad ga bestellen. Nu nog een kleurtje kiezen, haha. Ik zat wat te klooien met betaalmogelijkheden en had daarvoor een willekeurig product genomen. Volgens mij heb ik nu een trapje besteld 8)7 Niet betaald, geen idee wat er dan achter de schermen gebeurd, maar was niet de bedoeling :+ Dacht maak vast een account aan dan hoef ik op mn telefoon niet zoveel gegevens in te vullen ^)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:24

Kitty, hoe lang zijn die burioni Fleece square?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 07:45

Kitty_ schreef:
Laurora schreef:
Vraagje: hoe zit het met westernpads onder boomloze westernzadels? Ik heb namelijk twee verschrikkelijk gave westernpads gezien, alleen zijn deze niet specifiek voor boomloze zadels.
Het zijn wollen pads met (volgens mij) zo'n schapenwolletje aan de onderkant. Zou ik deze met bijvoorbeeld een halfpad eronder kunnen gebruiken onder een boomloos (western) zadel? Of zou ik er bijvoorbeeld zelf inlages in kunnen maken? Of is het pas te beoordelen hoe ik dat het beste kan doen als ik daadwerkelijk een zadel heb? (nog geen tijd gehad, maar wel van plan zeer binnenkort een zadelpasconsult te boeken bij Ella)

[ [url=m/OikmTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1DZfJN.jpg]Afbeelding[/url] ]
(de tweede is te koop bij kifrahorse, misschien kan Kitty mij meer over deze pad vertellen?)

Typ een hele post, pas wat aan en weg is ie..
Om een lang verhaal kort te maken, de eerste is van mijn site dat is een Burioni. Hij is in het echt iets meer anatomisch gevormd. Toch ben ik meer fan van pads die anatomischer gevormd zijn. Je zult er nog wel zelf inlagenvakken onder moeten maken, wil je hem kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een Freemax of Silverado.

Het onderste type pad krijg ik wel eens toegestuurd. Mijn kat is daar wel erg tevreden mee :o

Maar onder een Silverado dien je - naar wat ik me herinner van de site - toch niet perse inlages te gebruiken ivm de kussens? Ik dacht dat vooral ruggengraatvrijheid een pré is. Ik gebruik namelijk niet altijd pads met inlagen :o

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 07:54

Ik kijk het voor je na, mochten jullie specifieke vragen hebben mail dan even, dan zie ik ze niet over het hoofd :-)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 08:37

Ella vertelde mij tijdens de passervice dat we in ons geval ook prima de duurdere goede merk westernpads konden gebruiken onder de freemax. Ik heb bijvoorbeeld een Classic equine. Daarnaast heb ik inlagevakken in een andere pad gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn vriendin heeft trouwens een erg toffe zadelhanger gemaakt die perfect matcht. Ik heb nog een hart vormige hondenpenning besteld met mijn telefoonnummer etc erop die er ook aan komt.

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:05

Jouw set is echt práchtig, Jetske :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:07

Supergave set Jets!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:17

Jets schreef:
Ella vertelde mij tijdens de passervice dat we in ons geval ook prima de duurdere goede merk westernpads konden gebruiken onder de freemax. Ik heb bijvoorbeeld een Classic equine. Daarnaast heb ik inlagevakken in een andere pad gemaakt.

[ [url=m/4RyOY0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1z7JMN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vriendin heeft trouwens een erg toffe zadelhanger gemaakt die perfect matcht. Ik heb nog een hart vormige hondenpenning besteld met mijn telefoonnummer etc erop die er ook aan komt.

[ [url=m/FTFxUg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave set Jets! Bij sommige paarden kan dat, maar dat ligt er wel aan of de rug van je paard geschikt is en combi ruiter het toe laat :-)

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:06

Heeft er iemand ervaring met een boomloos zadel van Norton op een rondgeribte pony met weinig schoft van ongeveer 1.40-1.42 ?

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:27

Ben ook heel benieuwd naar ervaringen met Edix Courville en de meningen over de kwaliteit van Edix tov Barefoot. Hoe de drukverdeling is voor het paard etc...

Ben voor mijn paardje opzoek naar een nieuw (of tweedehands ;) ) zadel maar het boomloze is nog allemaal zo onbekend... Enige wat ik weet is dat het me aanspreekt en ik een zadel wil dat absoluut goed is.. ;)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:15

Ik heb meermaals een FRA courville in handen gehad. Vond het niet veel soeps, barefoot vind ik zeker beter prijs/kwalitatief gezien. Maar dat is al wel denk ik een zadel van 2 jaar terug en weet niet of ze nu in de tussentijd nu het ook allemaal Edix heet of ht verbeterd/verandert is.

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:25

ellalover schreef:
Heeft er iemand ervaring met een boomloos zadel van Norton op een rondgeribte pony met weinig schoft van ongeveer 1.40-1.42 ?

welke bedoel je want ik zie alleen maar barebackpads met beugels... en een barebackpad met beugel kan ik je niet aan raden ;)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:51

Ik kan mij herinneren dat er gevraagd werd naar het springen met een boomloos zadel. Wij hebben van het weekend voor het eerst gesprongen met onze fjord, hij is aan 1 oog blind, dus voor hem is het nogal een uitdaging. Ik heb een Ghost Lipica (dressuurmodel) en ons sprongetje stelde niet veel voor, toch gaf het voldoende steun en was er prima mee te springen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:46

Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de Barefoot Merlyn? Ben hier erg benieuwd naar. Zou deze graag willen in het bruin.

Heeft iemand nog suggesties waar ik kan zoeken voor boomloos pad? Svp in vierkant met ruglengte tussen de 52 en max 60 cm en zijlengte 55 cm. Geen sympanova onderkant en bij de singel stoten met leer afgewerkt.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:05

Yep, hier worden ook gewoon sprongetjes gemaakt met een ghost roma door onze bijrijder. :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:26

Ik heb om de week springles op mijn Barefoot Barrydale. Springen dan parcourtjes tot 1meter. Gaat prima.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:39

lovelance schreef:
Ik kan mij herinneren dat er gevraagd werd naar het springen met een boomloos zadel. Wij hebben van het weekend voor het eerst gesprongen met onze fjord, hij is aan 1 oog blind, dus voor hem is het nogal een uitdaging. Ik heb een Ghost Lipica (dressuurmodel) en ons sprongetje stelde niet veel voor, toch gaf het voldoende steun en was er prima mee te springen.

[ [url=m/bQ48ik.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7k1Ndm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GIE59B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al gezien dat je het touwhalster heel strak om zijn hoofd trekt?
Een touwhalster is niet geschikt om met druk te rijden. Dat doet erg pijn, is heel scherp. Beter kan je dan een leren bitloos hoofdstel gebruiken.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:41

Wellicht kunnen de kenners me hier advies geven :)

Mijn verzorgpony heeft een Randoll boomloos zadel (zie foto) en ik ga er vanuit dat hier ook een boomloos pad onder hoort. Echter heb ik geen idee welke maat ik dan moet hebben en welke hier onder gaat passen. Weten jullie dat wellicht? In het zadel staat geen maat en ook op de dekjes niet. Mijn vorige verzorgpony had ook een boomloos zadel & een pad met inlages

Afbeelding

Een BF chayenne heeft toch ook maat 0, 1, 2? Dan weet ik alsnog niet welke ik moet hebben denk ik :D
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 03-09-18 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:45

Ik heb vroeger ook een randolls mijn toenmalig fjord gehad. Ik had er zeker een speciale pad onder. Een randolls is eigenlijk niets. Geen vps niets, doe je er niks onder heb je geen ruggegraat vrijheid.
Ik zou zelfs voor een beter merk gaan, maar dat is uiteraard eigen keuze.

Oja maat wat je aan pad er onder doet is gelijk aan de BF Chayenne

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:57

Voor een verzorgpony een eigen zadel aanschaffen ga ik niet doen, de eigenaar is al wat ouder en rijd zelf niet meer. Wat bedoel je precies met vps?

Ik ga eerdaags ook eens kijken of ik zijn western zadel uit kan proberen, het veelzijdigheidszadel wat ze heeft trekt mijn rug niet. Ik had inderdaad al gevonden dat randoll een goedkoper merk zadel is, vandaar dat ik een pad wil aanschaffen gezien dit zadel mij het beste zit en ik niet wil dat zij op den duur last krijgt :)

Bedankt voor je input! Ik ga eens kijken naar een pad

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:01

Cinnepin schreef:
Een touwhalster is niet geschikt om met druk te rijden. Dat doet erg pijn, is heel scherp. Beter kan je dan een leren bitloos hoofdstel gebruiken.

Ik trek helemaal niks strak, want ik heb de foto gemaakt. :D
Ik snap dat je tip goed bedoeld is en je hebt hierin ook gelijk, maar ik vind dit toch altijd jammer.
Ik plaats hier foto's omdat ik best trots ben op mijn half blinde fjord die nog nooit gesprongen heeft met een ruiter en zijn verzorger die ook al jaren niet gesprongen heeft.
Om je gerust te stellen hier het moment voor en na de sprong, maar geef toe.. die foto's zijn een stuk minder stoer :+ Daarbij kun je op de andere twee foto's zien dat we ons netjes houden aan het rijden met een losse teugel met een Natural Hackamore. Boven de sprong was gewoon een beetje een foutje door spanning denk ik.
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:06

hamsterfan schreef:
Voor een verzorgpony een eigen zadel aanschaffen ga ik niet doen, de eigenaar is al wat ouder en rijd zelf niet meer. Wat bedoel je precies met vps?

Ik ga eerdaags ook eens kijken of ik zijn western zadel uit kan proberen, het veelzijdigheidszadel wat ze heeft trekt mijn rug niet. Ik had inderdaad al gevonden dat randoll een goedkoper merk zadel is, vandaar dat ik een pad wil aanschaffen gezien dit zadel mij het beste zit en ik niet wil dat zij op den duur last krijgt :)

Bedankt voor je input! Ik ga eens kijken naar een pad

Ik snap ergens wel dat je zelf geen zadel aan wil schaffen, maar bedenk wel dat dit geen goed zadel is en het paard maar 1 rug heeft, en jij wel de keuze hebt met een niet goed zadel te gaan rijden ;). Misschien in gesprek met de eigenaar?
VPS is een systeem wat in in de tegenwoordige boomloze zadels zit voor ruggengraat vrijheid ( dat geeft dit zadel helemaal niet). Ik begrijp dat er nog geen pad onder heeft gelegen en je dus met een gewoon dekje hebt gereden met dit zadel? Dat is echt slecht voor de rug. Ook omdat dit zadel heel slap is trekt het al gauw strak op de schoft.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:07

lovelance schreef:
Cinnepin schreef:

Ik trek helemaal niks strak, want ik heb de foto gemaakt. :D
Ik snap dat je tip goed bedoeld is en je hebt hierin ook gelijk, maar ik vind dit toch altijd jammer.
Ik plaats hier foto's omdat ik best trots ben op mijn half blinde fjord die nog nooit gesprongen heeft met een ruiter en zijn verzorger die ook al jaren niet gesprongen heeft.
Om je gerust te stellen hier het moment voor en na de sprong, maar geef toe.. die foto's zijn een stuk minder stoer :+ Daarbij kun je op de andere twee foto's zien dat we ons netjes houden aan het rijden met een losse teugel met een Natural Hackamore. Boven de sprong was gewoon een beetje een foutje door spanning denk ik.
[ [url=m/Iq9SX0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het spijt me, maar ook hier zit het touwhalster echt te strak. Als jij hem niet aantrekt zit het te strak. Ik zeg dit niet om je te pesten he, maar als tip.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:37

Stoer Lovelance! Ik vind het best een hoge sprong hoor :D Zeker voor een half blind paard! Moet hij toch maar even het vertrouwen voor hebben.
En ik ben echt verliefd op jullie zadel :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:45

Peetstap schreef:
Yep, hier worden ook gewoon sprongetjes gemaakt met een ghost roma door onze bijrijder. :D

Goed om te weten! Hoe hoog springt je bijrijder met de Roma?