Opgelicht met een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:45

Als er een zadelmaker bij de buren is, waarom ben je daar dan niet in de eerste instantie langsgegaan? Gewoon een vraagje, ben benieuwd naar je denkwijze.

Verder goed dat je een nieuw zadel gaat halen. Hopelijk komt het nu allemaal gewoon goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:47

lotthje schreef:
Als er een zadelmaker bij de buren is, waarom ben je daar dan niet in de eerste instantie langsgegaan? Gewoon een vraagje, ben benieuwd naar je denkwijze.

Verder goed dat je een nieuw zadel gaat halen. Hopelijk komt het nu allemaal gewoon goed!

Omdat zij alleen merken verkoopt die me niet aanspreken. :)
( denk aan thorrowgood en rossner)

maximuss

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:22

Thorowgood en rossner zijn imo kwalitatief een stuk beter dan br...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:03

Anoniem schreef:
lotthje schreef:

Maar ze had je misschien wel kunnen helpen als onafhankelijke 3e partij met je br

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:04

maximuss schreef:
Thorowgood en rossner zijn imo kwalitatief een stuk beter dan br...

Ze worden ook meer verkocht en zijn waarschijnlijk tweedehands ook weer makkelijker te verkopen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:25

Nou ik vind het toch wel jammer dat het zo gaat, je kunt het niet eens zijn met de handelswijze van TS maar het is nu eenmaal zo gegaan. Ze heeft ouders die voor haar de beslissingen nemen.

Ik ben erg benieuwd naar wat een andere(maakt mij niet uit welke) zadelpasser te zeggen heeft en hoop dat TS toch nog reageert!

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:21

Anoniem schreef:
lotthje schreef:

Okay ja, als je dat niets vind snap ik het wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:18

Nou ik zal dan nog even de moeite nemen om te vertellen wat andere zadelmaakster te zeggen had. Heb alleen het leenzadel laten nakijken omdat er anders heel veel geld bij moest. En dat BR bewaar ik voor een zadelmaker die ik over n poosje laat komen.
Over het leenzadel, de wintec ligt beter als het andere leenzadel dat ik had, wel heefr ze er een ander kopijzer ingezet. Ze zei dat dit nu goed lag en dat ik er zorgenloos mee kon rijden voorlopig. Ze adviseerde me aan om te kijken naar een Wintec 500 dressuurzadel (dacht dat ze 500 zei) omdat die goed is aan te passen aan zowel paard als ruiter, er het een en ander te doen is met de kniewrongen en van dat wintec de kussens niet zo hard zijn als bij de oudere wintec modellen. Ze snapte wel dat ik een vzh zadel voor vast niks vond aangezien ik dressuurmatig aan de slag wil. :)

Kostte wat, maar heb ook wat. Kan hier in elk geval mee naar het strand en 1x in de week wil ik bosritje maken voor afwisseling naast het longeren. Was vandaag gelijk doorgegaan het bos in, waar ze reuze van genoten heeft! Paardje blij is baasje blij zeggen we dan maar. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:29

wat fijn voor je. nu ben ik wel benieuwd welke deze (positieve) zadelmaker is? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:37

Hipica. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:49

Veeg me op nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:16

DatBenIkNou schreef:
Veeg me op nu...

Je kan ook gewoon helemaal niet reageren. :\

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:32

Maar nou wordt ik wel nieuwsgierig wat je dan zo aansprak in de BR. Toch niet een merk waarbij ik meteen denk, jee...topzadels.

En ik ben ook benieuwd die 1500 de catalogus prijs van het zadel is of dat je dat er werkelijk voor betaald hebt. Vind het nl heel vreemd anders dat jij, of in ieder geval je ouders, accepteren dat de zadelmaker zegt je krijgt voor een zadel dat hij zelf pas geleden geleverd heeft, dan bij terugbrengen zegt, ik geef je maar 200 want het zadel want het heeft al heel lang in de winkel gelegen (oftewel ik raak het aan de straatstenen niet kwijt).

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:38

Anoniem schreef:
DatBenIkNou schreef:
Veeg me op nu...

Je kan ook gewoon helemaal niet reageren. :\

Sorry hoor.. maar vindt je het zelf niet beetje hilarisch worden nu? Een buurvrouw die zadelmaker is, zo dichtbij en daar vraag je niet eerder advies omdat de merken je niet aanstaan? Nee BR is natuurlijk top of the bill..Snap er werkelijk helemaal niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:49

Die zadelmaker zit bij de stal die nabij onze stal ligt.
Ik had ook eerst niet aan haar gedacht, ik keek te ver weg.
Dat t br was boeide me niet, t moest gewoon goed liggen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:56

Anoniem schreef:

Het boeide wel want je vond de merken van de buren niet interessant. Thorrowgood zijn prima zadels overigens. En goedliggen deed BR alsnog niet. Hoe handig is het om korte lijntjes te hebben en je zadelmaker om de hoek?

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:09

DatBenIkNou schreef:
Anoniem schreef:

Het boeide wel want je vond de merken van de buren niet interessant. Thorrowgood zijn prima zadels overigens. En goedliggen deed BR alsnog niet. Hoe handig is het om korte lijntjes te hebben en je zadelmaker om de hoek?

Indd dit! Maar dit is niet het enige vage aan ts haar topic ('s). Eerst zou ze ook niet gaan rijden voorlopig maar dat kan nu ook ineens met het leenzadel?! En wat je ook zegt ts heeft overal een mooi antwoord voor klaarliggen.

En nu word door ts een zadelmaker in slecht daglicht gezet zonder bewijs?! Via pb kun je wel de naam krijgen en dat zullen ook veel mensen doen waarschijnlijk wat Veel zijn er nu eenmaal nieuwsgierig. Vind het sneu voor de zadelmaker want jij hebt geen goed woord voor hem meer over terwijl je zelf nog vager en ongeloofwaardiger bent. Waarschijnlijk is die zadelmaker zn verkeerde niet eens. Misschien ook niet de beste dat zeg ik ook niet maar jij maakt hem wel heel zwart.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:12

DatBenIkNou schreef:
Anoniem schreef:

Is dat zo erg dan als bepaalde merken je niet interesseren?
Ik heb nooit interesse gehad in Thorrowgood en BR was in mijn jeugd gewoon een prima merk.
Daarom was ik erg verrast dat BR hier neergezet word als een soort zadelmarkt merk. Maar goed ik zal wel te lang uit dat gehele zadel gebeuren zijn.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:14

Mag ik jullie er wel op wijzen dat ts minderjarig is en momenteel enkel zichzelf financieel lastigvalt, niet het paard. Wanneer het gaat om paardenwelzijn begrijp ik felle reacties, maar nu is het in mijn ogen echt niet zo nodig, ze heeft geluisterd en het paard wordt niet bereden.

De zadelmaker verdedigen is ook niet echt nodig, want ze noemt geen namen. Neem alles even met een korrel zout vanwege de jeugdigheid van TS zou ik zeggen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:16

Het wordt allemaal steeds vreemder en ongeloofwaardiger in mijn ogen. Nu had je eerst niet aan haar gedacht en maakt merk je niet uit, je post daarvoor zeg je er niet voor gekozen te hebben omdat de merken je niet aan stonden. Weet echt niet meer wat ik moet geloven en begin te vrezen dat hier een zadelmaker ten onrechte als oplichter wordt weggezet. Ik denk eerder dat jij een impuls aankoop hebt gedaan waar je spijt van hebt en dat de zadelmaker terecht denkt, ja daar trappen we niet in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:32

Dan geloof je het toch niet en haak je af ;-)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:32

Dat is ook precies wat ik ga doen ja!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:15

Beetje flauw dat iedereen zo lelijk blijft reageren, TS wringt zich in allerlei bochten momenteel om het juiste proberen te doen, op jullie adviezen. En nog gaan jullie zo te keer. Ze is ook nog afhankelijk van ouders die niks met paarden hebben.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:06

Ik wilde net hetzelfde zeggen antje-vip. Iedereen geeft de ts een 3 graadsverhoor hier, en wordt dan vervolgens boos als ze zich probeert te verdedigen. Fijn dat je een zadel hebt! Hipica is een goede zadelpasser, ik zou lekker dit topic sluiten. :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:04

Ik ben ook zeker te spreken over a3. Aardige man en smeert je echt niet zomaar wat aan! Ik moet hem nog even bellen..2 weken geleden nieuw zadeltje gekocht, maar mijn zadeltje schuift toch wat naar voren (pony heeft hele vlakke schouders). Zowiso komt hij binnen 4 weken weer terug als je een zadel koopt bij hem. Vind het een fijne samenwerking!