Geryon schreef:Ik vond dit op internet:
Please note that the weight limit for the Ghost saddles is 80kg for pleasure riders, we may make an exception if you are a little heavier provided you are balanced and do not spend long hours in the saddle. The saddles are not suitable for stirrup heavy riding, i.e. ‘competitive endurance’, regular jumping or any other sport that involves lots of two pointing/standing in the stirrups. If you spend long hours in your saddle on the trail or you are a bit heavier, we now have thicker panels available that can be ordered for older and new Gost saddles, waiting times apply.
Dit heeft de Australische dealer geschreven. Laten we zeggen, de Australische dealer is een beetje, uhm, apart..
Ik geef haar feiten van een klant van mij die gerust 60km in 2 dagen rijdt en onlangs 63km op één dag heeft gereden.
De Franse dealer, die geen maatje 38 heeft (meer) en haar brede shire kruising rijden behoorlijk door de bossen heen in Frankrijk, en ook gerust halve dagen.
Ook heb ik een klant (een man) die zwaarder is dan 80 kg, heeft een fries. Uiteraard afgesproken de boel goed in de gaten te houden. Dit gaat ook prima.
Uiteraard past een Ghost niet bij ieder paard/ruiter. Heel eerlijk, mijn paard vind het niets, Villa. Hij is verwend met zijn Strada, daar niet van, maar ik kom niet zo ver met een Ghost op hem. Op Goya wel weer.
Net als nikes, of klompen. De buurman loopt heel de dag op zijn klompen, ik kan er nog niet eens een stap op doen. Of met nikes of wat voor wandelschoenen dan ook, de één loopt er zo op weg en de ander vind het niks