Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:51

Dat zou je het beste aan Ali kunnen vragen. Welke maten heeft het zadel en wat heb je er nu op liggen fijne is dat er veel mogelijk is.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:03

Zal even een mailtje sturen! Mijn huidige Zadel is een 17.5 inch medium boom op een Fries. het is een zadel ontworpen voor Friezen.

De Sella is ook 17.5 boommaat heb ik gevraagd die stond er niet bij. Maar zadel lag ook op een Fries.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:05

Als ik het zo lees denk ik dat Ali het wel passend kan maken.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:13

Ik heb gemaild. ;) wil ook gerust wel een nieuwe aan laten meten het kost toch al Genoeg maar denk als dit ook kan scheelt het wel veel! Tijd vooral, als ik het hier zo lees haha

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:02

Boommaat is trouwens ook M alleen heb ik het idee dat mijn huidige zadel een grotere M is. Maar als dat nog aan te passen is...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:00

Ja dat kan hij zo aanpassen.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:08

Welk type had jij Laura?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:40

Ik heb de 27ste een afspraak met Ali *\o/* momenteel heb ik een kingsley op mijn paard liggen maar heb van begin af aan al twijfels of het zadel voor mij niet te klein is _-:( inmiddels is Don ook al flink gegroeid dus een nieuw (op maat gemaakt) zadel kan geen kwaad.

Ik sta nog helemaal open kwa model, dat ga ik lekker testen zodra hij hier komt :=

Ik heb nu bruin zadel en bruin hoofdstel, twijfel nog of ik terug ga naar zwart of toch bruin hou, hoe is de bruine kleur van de zadels?

En weet iemand toevallig zo te vertellen wat een randje Swarovski op de lepel extra kost? Ik kan het uiteraard zelf vragen dinsdag maar misschien weet iemand het?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:46

De bruine kleur is heel erg mooi van de zadels.
Ben toen zelf wel voor zwart gegaan.

Ik heb de impara, wilde graag monoblad.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:22

DaraBariton schreef:
Welk type had jij Laura?

Ik heb de sensi is een close contact model. Ik ben er erg blij mee. Wat heb je op het oog daraBariton?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:44

Ik vind de bruine kleur juist niet mooi :o
Was blij dat ik na 3 maanden met bruin testzadel eindelijk mn zwarte impara had. Ook omdat die een halve inch kleiner is en daarbij voor mij de juiste maat. Ook close contact. Moet zeggen dat ik nog wel even moet wennen. Maar zit zalig!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:32

Ik vond mijn bruine leenzadel wel mooi maar ben wel voor zwart gegaan ivm toch slijtplekken bij zweetblad.

Ik heb het model Rien. Nog elke dag een feest om mee te rijden :D

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:13

Het gaat om een bruine impara maar zo te lezen krijg je daar lelijke slijtage van?

Hoe was het bij jullie met betalen moest je de helft betalen voor en de helft na levering van het zadel of anders?

En een leen zadel kan dus in de meeste gevallen wel toch?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:16

ik vond de levertijd wel lang misschien dat ook daarom mijn oog viel op het Sella zadel van marktplaats. Het scheelt 800 op een nieuwe maar moet wel heel ver rijden. 2 u in de auto erheen. Zadel is bijna nieuw dat wel.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:22

Je krijgt altijd slijtplekken waar je benen zitten :)

Ik moest het gehele bedrag gewoon op de dag van levering betalen.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:56

Ik heb mijn beugelriemen nu onder het zweetbad, heb weinig slijtageplekken maar bij zo'n mono blad kan dat natuurlijk niet hihi! Twijfel twijfel... Even nachtje erover slapen maar weer! Hou dit topic al zo lang in de gaten wij verdienen echt een mooi Sella zadel vind ik. :) dit jaar nog! Haha

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:57

Hoelang duurde het trouwens voor je je zadel had vanaf het aanmeten Romanoff?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:21

5-6 weken geloof ik. Ging bij mij vrij snel! Ik was al erg gehecht aan mn leenzadel die zat zooo lekker. Maar mn eigen zit exact het zelfde hahah gelukkig !

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:28

Ik kreeg op bruin wel slijtplekken, zoals beugelriemen in t leer. Daar was niets aan te doen. Maar je nagel die over t leer krast zou met poetsen prima bij te houden zijn.
Ik had eerder ook wel beugels onder mn zadel, 'maar dan buigt het zweetblad ook wat naar buiten. Ook niet mooi en zeker niet praktisch.
Dus erover vind ik toch t beste.

Zwart is trouwens ook niet glanzend zwart. Het is kalfsleer en heel zacht, maar oogt wel kwetsbaarder. Maar goed aan t poetsen blijven :)

Als ik naar andere merken krijg vind ik Sella juist snel met leveren. 6-8 weken zou t zijn. Werd uiteindelijk wat langer door vakanties. Maar met een leenzadel vind ik dat echt niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 01:19

bamsy schreef:
Ik heb de 27ste een afspraak met Ali *\o/* momenteel heb ik een kingsley op mijn paard liggen maar heb van begin af aan al twijfels of het zadel voor mij niet te klein is _-:( inmiddels is Don ook al flink gegroeid dus een nieuw (op maat gemaakt) zadel kan geen kwaad.

Ik sta nog helemaal open kwa model, dat ga ik lekker testen zodra hij hier komt :=

Ik heb nu bruin zadel en bruin hoofdstel, twijfel nog of ik terug ga naar zwart of toch bruin hou, hoe is de bruine kleur van de zadels?

En weet iemand toevallig zo te vertellen wat een randje Swarovski op de lepel extra kost? Ik kan het uiteraard zelf vragen dinsdag maar misschien weet iemand het?

Spannend hé!!
Ik vind het fijn dat ie gelijk even mijn zadel kan tjecken.
Ehm volgens mij, als ik mij niet vergis was het 200,- voor de lak accenten en 200 voor de swarofski steentjes. Ik heb alleen lak.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:32

Hier nog geen last van slijtage op mijn zwarte zadel.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:55

Zouden jullie 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor een zgan zadel of nog 800 bij sparen en een echt nieuwe aan laten meten? Het zgan zadel moet waarschijnlijk toch aangepast worden door Ali.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:16

DaraBariton 800 euro is veel geld.
Heb je foto's gehad/gezien van het aangeboden zadel?
Anders Ali mailen met de info die je hebt en vragen of hij dit zadel passend kan maken. Er wordt ook een zwarte aangeboden op marktplaats.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:57

Klopt Laura die heb ik gezien was ook een impara volgens mij. maar dacht dat dat zadel in Drenthe was en dat is nog verder voor mij! Noord-Brabant is 2u vanaf hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:00

Ik weet niet wat ik zou doen.. Maar dalijk vind je t type zadel niet fijn zitten... Het aanpassen kost natuurlijk ook nog wel het een en ander. Dat zijn wel dingen die je dan moet afwegen. Succes met je beslissing iig. :j