Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:10

Mijn paard loopt al heel ruim, hoeft van mij niet ruimer. Wel heeft ze door spanning heel vaak onregelmatige passen er tussen. Ook heeft ze singelnijd (kan de singel soms niet eens pakken onder de buik door) en met aansingelen slaat ze met haar achterbeen.

Ik heb de singel nog niet (nog steeds aan het sparen), maar voordat ik hem krijg laat ik eerst de fysio haar nog een keer masseren. Eerst de spanning weg en dan de goede spullen er op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:13

Setteli schreef:
Wel heeft ze door spanning heel vaak onregelmatige passen er tussen.

Dit heeft die van mij ook wel eens. Misschien dat dit door de singel straks beter wordt. Mocht er iets veranderen dan laat ik dat hier natuurlijk weten!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:20

*\o/* me singel is binnen! Morgen lekker er mee rijden, ben benieuwd

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:42

Moeilijk... ik heb gister tijdens het rijden wel 4x gewisseld van singel.. maar merkte eerlijk gezegd weinig verschil in lopen. Met beide liep hij heel fijn. Enige positieve punt tov mijn oude singel is dat mijn zadel wel stabieler lijkt te liggen nu, dus dat is opsich wel een fijn pluspunt! Denk dat dat komt doordat de Fairfax geen elastiek erin heeft en mijn oude singel juist wel. Mijn paard is vrij rond, dus dat kan wel een wezenlijk verschil maken.
In overleg met de ruitersportzaak stuur ik mijn singel toch terug omdat de maat niet helemaal juist is. Binnenkort dus een nieuwe "test" periode met de juiste maat, misschien dat dan het "hallelujah" gevoel wel komt... maar ik heb er niet veel verwachtingen meer van.

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:18

ik gebruik de singel bij mijn paard,

is een groot paard 1.76 en blokkeerde soms gewoon als je toch net wat meer nog aan het werk wou.

heb een dressuuruitvoering, maar echt wat een verschil, zoveel meer schouder vrijheid,

ik had zoveel verschil niet verwacht. maar het is echt waar.

niet tijdelijk. ik blijf het verschil behouden in mijn rijden

problemen waar ik eerder tegen aanliep zijn nu veel verminderd vanwege hij veel minder blokkeerd. echt een super uitvinding.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:04

Ik was toevallig dit topic even aan het bekijken, en moest nog een keer extra naar de titel kijken, want het lijkt wel of er hier over een boomloos zadel word gesproken :)
Ik rij zelf boomloos en als ik dan de verhalen lees over meer ruimte geen singeldwang enz dan zijn dat dezelfde dingen als die ik mee maakte toen ik van een boomzadel over stapte naar een boomloos zadel.
Fijn dat jullie nu met een singel die zelfde vrijheid voor je paard hebben als ik met mijn boomloos.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:40

Singel is binnen :) ga hem woensdag uitproberen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:52

Die van mij is ook binnen. Ze sturen hem hopelijk morgen op. Eigenlijk te laat, maar ik ga nog even bedenken of ik hem al voor de eerstvolgende wedstrijd durf te gebruiken.

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:12

Heel veel succes
Hoop dat jullie er net zoveel plezier
Van hebben als ik dat mijn paard en ik dat hebben

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:23

ik heb de mijne geannuleerd, helaas. Wel top service van pas de deux.

Dus nu maar even de vakantiecentjes afwachten en dan ga ik toch voor de smalle. Ondanks ik op de laatste pagina veel las over 'geen halleluja gevoel' wil ik de singel nog steeds graag proberen. Mijn huidige singel voldoet echt niet meer.. wel leuk om alle bevindingen weer te lezen :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:26

Ik heb het idee dat me paard wel wat ruimer loopt.
Wat me voornamelijk op valt dat me beide paarden nu regelmatig mesten tijdens het rijden en dit voorheen allebei eigenlijk nooit deden, dat vind ik wel positief.
Ga er nog lekker mee doorrijden en ben benieuwd naar de effecten op lange termijn!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:53

Ik heb ook de singel besteld. Hoop dat hij snel opgestuurd wordt! Ben echt heel nieuwsgierig naar het effect van de singel.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:06

Roelke_ schreef:
ik heb de mijne geannuleerd, helaas. Wel top service van pas de deux.

Dus nu maar even de vakantiecentjes afwachten en dan ga ik toch voor de smalle. Ondanks ik op de laatste pagina veel las over 'geen halleluja gevoel' wil ik de singel nog steeds graag proberen. Mijn huidige singel voldoet echt niet meer.. wel leuk om alle bevindingen weer te lezen :)

En je mag bij pas de deux de singel een week uitproberen en daarna eventueel retour sturen als hij niet bevalt. Dat kost je dan 15 euro.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:53

Ik heb de singel binnen. Heb alvast foto's gemaakt. De maat is echt precies van uiteinde gesp tot uiteinde gesp. Meet je hem recht dan is het zelfs iets korter, maar er zit natuurlijk een bepaalde vorm in en dan kom je precies op de juiste maat. Op mijn rechte singel zie je precies waar het paard zweet met lopen, komt wel redelijk overeen met de inham in de Fairfax. Morgen ga ik hem even kort proberen.

Afbeelding

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:19

Ziet er heel mooi uit.

De "bolle" kan moet toch naar voren bij de singel? Dus op jouw foto moet het onderste gedeelte van de fairfax naar voren (richting voorbenen) wijzen?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:21

Ja klopt!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:25

2005 schreef:
Ja klopt!

Oke dank je wel, zat even te twijfelen. Als ik de vorm zo zie, denk ik dat de singel wel wat gaat helpen bij het naar voren schuiven van mijn zadel :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:39

2005 is dit de smalle?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:07

Dit is de smalle!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:12

Vandaag voor het eerste gereden met de smalle fairfax.
Paard is voor mijn gevoel ruimer in de beweging en losser in de rug :)
Ga hem van de week 3 dagen uitproberen op wedstrijd.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:18

Aparte singel zeg! Lees heel wisselende verhalen en vind hem toch prijzig om even te "proberen".

Ik lees dat sommige hem proberen? Mag je hem dan gewoon terugsturen en krijg je volle bedrag terug?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:09

Mooie foto's 2005! Zou je kunnen meten hoe breed de smalle singel is ter hoogte van de gespen?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:03

Ashley, je mag de uitproberen voor een week en dat kost 15 euro. Als de singel je niet bevalt en je hem terug stuurt betaal je nog de verzendkosten.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:19

Laat ik hier ook maar eens reageren :) lees al vanaf het begin mee en heb nu zelf de singel ook een paar weken.

De singel zit mn paard heel fijn! Ze gaf al geen reactie op het aansingelen maar ik heb wel het gevoel dat ze deze fijner vindt. In het rijden geen haleluja, had ook de tandarts gehad en de trainingswijze veranderd en opgeschroefd. We zijn de laatste weken enorm vooruit gegaan, ze loopt heel fijn met meer balans. Maar in hoeverre dat aan de singel toe te wijzen is??

Maar goed, ik hou hem dus, mn paard vindt em fijn. En ach, het is een rib uit je lijf, maar dat zijn zo veel dingen als je een paard hebt. Ik ben blij dat ik dit stukje ook voor mn paard kan doen dat het voor haar nog iets fijner is!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:29

paars schreef:
Mooie foto's 2005! Zou je kunnen meten hoe breed de smalle singel is ter hoogte van de gespen?

Ter hoogte van de gespen 12,5 cm. Daarna loopt hij wat smaller toe naar 9 cm en dan weer breder.