Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:31

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:37

bij wijze van grapje - als het serieus bedoeld was, hadden we Ron mooier aangekleed en hem niet rond laten stuiteren op een overactieve Appie (de bokjes en het head bangen hebben we er uit geknipt)

wel de muziek hard aanzetten hoor!!!! :+

Jasia

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:24

Ik begin fan te worden van Appie, wat een schattig ding :))

En het zadel.. Ooooh, kan niet wachten tot het maandag is!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:53

Dat vinden wij ook (dat Appie een schattig ding is) :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:06

Haha geweldig!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:36

Haha, ik ben geen fjorden-mens, maar Appie zou ik zo inpakken en meenemen :)) (helaas valt dat zo op he, als je een paard in je tas stopt.. :\ )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:58

En de handtasjes worden weer kleiner :+

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:01

Hmm oliebol.. En een mini heb ik al... Dus die hoef ik niet meer te stelen :))

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 12:28

Staartje van Appie in draf is echt heel komisch :) :) misschien moeten we een fanclub oprichten voor zowel de Iberica als voor Appie :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:38

*\o/* :')

Appie komt trouwens uit een diep dal - heeft een heel jaar HB gestaan en het heeft redelijk lang geduurd eer hij weer normaal over onze knalharde bosgrond kon lopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:59

Wow, dàt is een over-the-top-filmpje :P

Ik snap nu trouwens waarom de Iberica minder lekker zit :)

De beugelophanging zit erg ver naar voren, duidelijk een stuk verder dan bij de Butterfly....ik vind dat niet zo fijn. Dus als iemand nog een 2x kort gebruikte Butterfly maat Pony wil, bruin, met 50 euro korting + een nieuw borsteltje + wasmiddel van Christ erbij ? O:)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:10

Maris schreef:
Op deze bladzijde worden, in het duits, een paar verschillen genoemd tussen de verschillende christ bbp http://www.reitforum.de/rund-um-lammfel ... 04-67.html

Wat ik ervan begrijp is dat de premium weer wat minder is voor mensen met lange benen ivt de iberica. Maar de Iberica heeft de nylon band weer iets meer naar voren ( wat me nadelig lijkt voor een paard met hogere schoft ).

Ik dacht dat de Iberica juist de band meer naar achteren had en daarom meer naar voren schoof bij paarden die de singelplek ver naar voren hebben? Tenminste als je kijkt naar foto's op internet lijkt de band bij de Iberica tov de Premium meer naar achteren te liggen. Of hebben we het nu over een andere band :D ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:24

Ik ben het dus eens met het stukje van Maris: die nylon band waar singelstoten en beugelriem-ophang-ringen aan zitten zit bij de Iberica verder naar voren (dan bij de Butterfly) :j

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:35

pmarena: en in verhouding tot de Premium vs Iberica? Alles schuift bij mijn paard naar voren, onder andere ook doordat haar singelplek zo ver naar voren zit. In dat geval zou de Iberica voor mijn paard toch weer beter zijn, als daar de band verder naar voren zit... Alleen ik wil zelf liever de Premium, lastig :P.

(volgens mij heb ik jou gemaild via mp over de premium :D).

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:39

Ach arme Appie! Fijn dat het nu een stuk beter met hem gaat!
Dat wordt voor hem dus ook geen grasjes dit jaar? Dan kan ie de hoef schudden met mijn haffie (en mini), zij komen dit jaar ook niet op het (volle) gras..
Jullie haf stond met pensioen toch? Hoe oud is ie? :)

Oow jongens ik ben zo jaloers op jullie (degene mét zadel), ben zo benieuwd naar het lamsvelletje!!

Ben vandaag 2,5 uur naar buiten geweest op mijn Maflinger, op het zadel van mijn stalgenootje (die wonder boven wonder past), maar dat zadel is erg hard.. Wat zou ik blij zijn geweest met een bontje onder mijn tere kontje :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:49

2005 schreef:
pmarena: en in verhouding tot de Premium vs Iberica? Alles schuift bij mijn paard naar voren, onder andere ook doordat haar singelplek zo ver naar voren zit. In dat geval zou de Iberica voor mijn paard toch weer beter zijn, als daar de band verder naar voren zit... Alleen ik wil zelf liever de Premium, lastig :P.

(volgens mij heb ik jou gemaild via mp over de premium :D).

Ben jij Jona dan ? :P

Ik heb hem er net even bij gepakt.

Poeh, daar zit hij zelfs nog iets verder naar voren lijkt het.

Maar dat model zit ook iets anders in elkaar :)

Ik bekijk het dan vanaf de dijwrongen : bij de Premium Plus zit de band zelfs een klein stukje onder de dijwrongen.
Bij de Iberica Plus vlak er achter , en bij de Butterfly Plus nog iets verder er vanaf , ietsje meer "onder" de ruiter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:56

Mijn volgende experiment is trouwens om met de zojuist binnengekomen Butterfly Plus te gaan rijden.
De Heavy Duty inlages van Barefoot passen er in zonder aanpassingen +:)+ Dus dat is top.

Ik heb nu ook een singel en beugelriemen van de juiste lengte.
Dus maar eens kijken hoe dat zal gaan , of ik nu van het probleem met de singelgespen af ben.

Hopelijk kan ik morgen even een ritje maken. Ik zal ook m'n (mini) chappies aan doen, dat scheelt ook al met die gespen wellicht :P

En als ik er dan nog steeds last van heb dan is het volgende probeersel om de schaap-zitting van de Iberica...op het dekje van de Butterfly vast te ritsen , eens kijken of dat lukt !

Dan zou ik de basis van de Butterfly hebben (met als voordeel dat de beugelophanging wat minder ver naar voren zit en dat de Heavy Duty inlages er in passen...en de schoftuitsnijding) maar dan met de wat langere zijkanten van de zitting van de Iberica, waardoor er een laagje schaap over de singelgespen heen komt te liggen :)

Maar eerst probeer ik hem nog even zo , ik vind het hogere achterboogje van de Premium zitting veel fijner dus hoop dat dit zo werkt :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:25

pmarena schreef:
Wow, dàt is een over-the-top-filmpje :P

Ik snap nu trouwens waarom de Iberica minder lekker zit :)

De beugelophanging zit erg ver naar voren, duidelijk een stuk verder dan bij de Butterfly....ik vind dat niet zo fijn. Dus als iemand nog een 2x kort gebruikte Butterfly maat Pony wil, bruin, met 50 euro korting + een nieuw borsteltje + wasmiddel van Christ erbij ? O:)

Is het nu een butterfly of iberica die je kwijt wil? :+

En wat zijn de zitmaten ervan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:32

Hee , een Iberica bedoel ik uiteraard, goed opgelet :P

Het is de maat Pony :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:04

Ik zeg het nog maar een keer - bij de Butterfly LIJKT HET of de beugelriemophanging meer in het midden zit ten opzichte van de Iberica. De Butterfly is 6cm langer en die lengte zit aan de voorkant. Dus de singel zit op de singelplaats en bij de Iberica steekt daar minder materiaal voor uit dan bij de Butterfly.

En dan die toevoegsels Premium en Plus:

Bij Premium heeft het zadel wrongetjes (of iets dergelijks) en wanneer er dan ook nog "plus" bij staat, heeft het inlagen.
Automatisch zijn de Iberica en de Butterfly een Premium model, want ze hebben wrongen en een cantle. De Butterfly wordt standaard niet als "Plus" uitvoering geleverd, maar ze maken hem nu toch ook met inlagen.

Dus het basis "dressuurzadelvormige" model kan wrongen hebben en/of inlagen, waardoor de woorden premium en/of plus er aan worden toegevoegd.

Lastig he :D

@Jasia
Appie krijgt al 2 jaar zeer beperkt toegang tot gras. Soms met masker en in elk geval niet de hele dag. De rest "lijdt" mee, want die mogen ook niet te dik worden. Kwetal (de mini) is al veel te dik en nu is hij nog gecastreerd ook, dus dat wordt oppassen. De Haflinger (Bram) is 23 en ik heb hem al 19 jaar. Hij is aan alle kanten stuk door eigen schuld (hij speelt te ruw) anders hadden we er nog vrolijk op kunnen rond tuffen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:29

Maat pony had ik al begrepen, maar wat is daar de binnenzitmaat van? Ik ga toch maar even meten geloof ik. 50 euro minder is wel aantrekkelijk. :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:53

Volgens mij zit dat in het ras! Mijn haflinger-monster speelt ook heel graag, heel veel en heel ruw.. :+ Ze weet dan zelf ook niet meer waar haar benen zijn, vooral omdat ze alle vier een andere kant op lijken te gaan :+ De mijne is 13 en ik had nog hoop dat ze ooit normaal zou worden, maar als Bram nog steeds zo is op 23-jarige leeftijd, dan vrees ik toch het ergste :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:47

Tja...normaal zit in de genen, bij Bram niet :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:05

Ook ik heb inmiddels de Iberica aangeschaft (gekocht bij buitenzinnig) en wat ben ik er blij mee :) Hij zit ontzettend lekker, ik zit veel beter op mijn paard en mijn paard loopt er fijn onder.

Afbeelding

Afbeelding

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:26

Ow wat en gave foto s hierboven! Morgen ga ik er één testen, eindelijk :)