ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:44

Loes'sCorner schreef:
zelfde kleur als de mijne ;)

Ik ben met een foto van jouw zadel naar equimaro gegaan, hihi. Vond hem zo gaaf!!

Succubi

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:07

Oej! Die is mooi!! En volgens mij heb ik dezelfde :D
De laatste tijd als ik mijn zadel op een paard gooi dan moet ik eerst mijn zadel bewonderen :D

@mellanion84: En je beugels een gaatje langer? Mijn bijrijdster heeft hetzelfde, die heeft erg lange benen maar met langere beugels gaat het prima.
Ik heb wel gehoord dat je de kniewrongen eraf kan laten halen en evt klittenband terug. Dan kan je grote of kleine wrongen los kopen en die op de juiste maat plakken. Maar of dat mooi is? Of de moeite waard?

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:00

zodra ik de beugels langer doe ben ik mijn balan kwijt ;) Ik ga maar eens contact opnemen met de zadel maker, eens kijken wat die voor mij kan betekenen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:35

mellanion84 schreef:
zodra ik de beugels langer doe ben ik mijn balan kwijt ;) Ik ga maar eens contact opnemen met de zadel maker, eens kijken wat die voor mij kan betekenen.

Kun je voor mij eens een filmpje maken?? Misschien kan ik helpen

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:27

Ik ben nog steeds erg blij met mijn zadel :)

Alleen vanmiddag baalde ik behoorlijk, een singelstoot is al een stuk af :(
Ik had het zadel net op mijn paard liggen dus nog niet aangesingeld ofzo, vervolgens schrikt hij van iets door die harde wind en blaast zich een beetje op. krrg hoor ik, singelstoot eraf:(
Bij het derde gaatje dwars door midden.

Ik heb het zadel pas vanaf november, zou dit nog garantie zijn?
Vind het echt niet kunnen, er is niks raars gebeurd en onderhoud mijn spullen heel goed.
Ik neem morgen contact op met de zadelmaker en hopen dat ik iets kan regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:48

Schandalig dat dit gebeurt zeg..ik zou zeggen,garantie!

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:01

Anoniem schreef:
Schandalig dat dit gebeurt zeg..ik zou zeggen,garantie!

Ik kon het gewoon niet geloven gister :( .

Klachtenmail naar de zadelmaker is verstuurd, ben benieuwd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:16

Als het dezelfde zadelmaker is die ik ook heb, zal hij het zeker bij Massimo zelf gaan vragen/regelen..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:30

Ik kom even binnenvallen in het topic.
Ik ben namelijk al ruim anderhalf jaar op zoek naar een goed passend zadel en kwam bij de Massimo terecht. Ik heb een rondgeribte pony waarbij de singelgroeve ver naar voren achter haar been ligt. Meer mensen hier met zon vervelende bouw?
En wat zijn jullie ervaringen met de Massimo en een rondgeribte pony? Is het, het proberen waard?
Ik wordt er zelf namelijk een beetje gek van dat alles naar voren schuift en niets past. En de moed is echt ver te zoeken op het moment helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:02

Jep, de mijne.
Al moet ik bekennen dat wegens zijn giga korte rug de enige optie die nog zo'n beetje overbleef, sowieso Massimo was.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:58

Anoniem schreef:
Jep, de mijne.
Al moet ik bekennen dat wegens zijn giga korte rug de enige optie die nog zo'n beetje overbleef, sowieso Massimo was.

Idem!
Een goede zadelmaker moet je hierover wel advies kunnen geven.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 16:39

ik ben nog opzoek naar een betaalbare 2ehandse massimo, voor mijn andere paard. het liefst de dressuur II, boommaat 38 ongeveer, ik heb er nu een rossner met extra wijde boom op.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:53

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 19:06

owjah moet 18 inch zijn hihi

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:45

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:31

Anoniem schreef:
Als het dezelfde zadelmaker is die ik ook heb, zal hij het zeker bij Massimo zelf gaan vragen/regelen..

Nog even een update: Ik mag zaterdag langs komen met het zadel en dan zet de zadelmaker er gelijk een nieuwe stoot op. Ben ik erg blij mee!

Ik ga nog wel even vragen of hij de andere nog even extra wil checken, moet er niet aan denken dat het gebeurd tijdens het rijden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:20

Ik ga ook voor Massimo :) . Hij lag al op het paardje wat ik wil kopen en ik vind het heerlijk!
Ik ga voor deze kleur: http://dieren.tweedehands.net/paarden-z ... ur-ii.html (voor een Haflinger, laarzen en hoofdstel heb ik al in deze kleur).
Ik laat hem natuurlijk wel aanmeten (bij ruitershop Pas de Deux) dus ik ben heel benieuwd... Eerst paardje even goed laten keuren :-).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:55

Ik hem momenteel een testzadel van mijn zadelmaker gekregen om uit te proberen.
Een Massimo Dressuur II.
Als het is wat we zoeken, dan besteld hij hem helemaal zoals we hem willen hebben en ook gelijk een inch maatje groter (19"), zodat mijn man er ook goed mee kan rijden.
Ben nu al benieuwd. :P
Maar eerst even testen hihihihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:18

Mijne wordt over 3 weken nagekeken...
Eerste controle na aankoop(nieuw zadel gekocht).
Ook wel nodig want volgens mij is ie iets teveel ingezakt...het voelt alsof ik voorover kukel.

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:51

Ik heb voor mijn Haflinger ook een Massimo zadel gekocht. Hiervoor had ik een Wintec, maar daar zat ik echt niet fijn op. Ik viel er ook wekelijks van af en ik had veel last van pijn in m'n onderrug. Ik heb Marielle van Equimaro langs laten komen om de verschillende modellen uit te kunnen proberen. Mijn pony gaf heel goed aan welke hij niet fijn vond, want met de trail en de dressuur liep hij echt met de rem erop. Hij wilde niet lopen, en ik zat ook niet lekker. De Massimo dressuur 2 vond ik meteen al heel fijn zitten! Ook liep Miro er gelijk goed me weg.
De service van Equimaro vond ik super! De zadelpasservice werd heel geduldig en precies uitgevoerd. Ik kreeg het zadel een paar weken op proef zodat ik het uitgebreid kon testen. Toen toch de boom net een tikje smaller moest heeft ze mijn zadel naar de fabriek gebracht en de boom daar wat smaller laten maken. Zo blijft het zadel onder de fabrieksgarantie vallen. Ik ben dus erg tevreden!
Mijn paard loopt er soepeler onder en mijn rugpijn is echt een heel stuk minder. En, wat ook wel heel prettig is, ik ben met dit zadel niet meer gevallen! Whoehoe!!!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:25

interesant topic. ik ben ben langzaam aan het kijken voor mijn 3 jarige haflinger. en komt er achter dat de meeste zadels allemaal veel te lang voor haar zijn. na googelen en de zoek machine van bokt blijft idd Massimo over als korter zadel! maar lees dat de meningen en ervaringen nogal uit een lopen. en wil dan graag ineens een zadel voor haar leven

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:28

Mijn zadel is gisteren weer na gekeken.Mijn paard was vorige zomer nogal afgevallen omdat hij spierbevangen was.Heb de winter met een prolite pad er onder gereden,het zadel was in september opgevuld en nu zou gekeken worden of de boom aangepast moest worden of dat hij met opvullen weer passend gemaakt kon worden.
Inmiddels is mijn paard weer wat voller geworden en kon het met alleen opvullen opgelost worden zodat ik weer zonder pad kan rijden.

Een singelstoot was bij mij ook al binnen het jaar kapot.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 11:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:46

kreeg je die niet gratis bij je zadel?
Ik wel,gebruik hem alleen echt nooit.

Hier wordt dinsdag mijn massimo eindelijk voor de 1e keer nagekeken,heb het idee dat hij ingezakt is(kussens.
Is paar maand oud nu.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 22:43

nee ik heb hem vorig jaar gekocht, zadel heb ik in 2011 gekocht.