wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:21

Hoi seven,

Wat spannend, ben benieuwd hoe je paard het vind!! Ik heb de dressuur conventional met extra diepe zit en zweetblad met fixed block (het was helaas het duurste zweetblad, weet niet precies hoe hij heet:o,).
(al die mogelijkheden en namen vind ik nog verwarrend hoor met dit zadel ;) ).
Ik vond het direct heel erg lekker zitten. Omdat mijn paardje nog niet zolang zadelmak is heeft de zadelmeneer er twee verschillende zweetbladen aangedaan zo hoefde ik niet elke keer opnieuw op te stijgen etc. Ik voelde direct heel duidelijk verschil bij het ene zweetblad lag mijn been veel stabieler en stiller.
Tegen de verwachting in vond mijn jonkie het allemaal prima, ik heb wel gekozen om er een dun dekje onder te doen (maakt het net wat minder spannend voor hem). Donderdag ga ik er echt een beetje mee rijden. Eindelijk na weken weer met een goed gevoel opstappen zonder twijfels of het zadel wel goed ligt, een hele opluchting :D.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 02:02

Maris schreef:
Inoterry, domme vraag misschien, maar hoe kan je zien dat het zadel nu te krap ligt van voren bij je paard ?

Mijn zadel ligt achterover, en na aansingelen komt het achteraan wat omhoog. Voor kan ik er mijn hand bijna niet meer tussen krijgen.

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:35

klinkt alsof je ook de conventional hebt paperboy het blad zonder de V :D
Ik ga zo opweg naar stal wel spannend want dit paard is nu al 2 week niet gereden :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:52

:= succes!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:42

bedankt needje :D

Het ging tegen verwachtingen in ontzettend goed, mn paard had moeite met het los laten in de lendenen en rug en kon daardoor zn nek en hals ook niet goed ontspannen.
Nou naar 2 min met de WOW was het echte WOW gevoel er hij liet los liet de hals/nek zakken en begon te swingen, de eerste min voelde hij als een plank en ineens ging hij swingend door de bak. Zelfs na t rijden afstappen etc stond hij volledig ontspannen te dromen ging zelfs na t rijden helemaal knuffelen etc :=

Hij werd vrij nijdig met opzadelen toen we hem kochten maar nu stond hij stil hij keek wel maar geen gestamp en gehap. De wow singel paste hem ook super dus verheug me nu al weer op het trainen.

Ben dr dus weer helemaal tevreden mee gelukkig had ik een headplate die hem ook nog pefect paste :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:29

+:)+

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:50

hee goed nieuws :D . Wat fijn dat je paard al zo'n positieve verandering laat zien, helemaal super!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:19

Super dat het zo goed is bevallen Seven!

Over Arie hier ook niets dan lof, heb het zadel nu al ruim 5 jaar geloof ik en Arie is regelmatig nog langs geweest om het aan te passen maar nooit geen problemen gehad qua service! Was juist altijd super :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:21

Ja ben weer erg blij nu nog een ander zweetblad op de kop slaan en we kunnen er helemaal tegen aan. De zadelmaker verwachte nu ook een flinke groei kwa bespiering dus maar na 1.5 maand weer een afspraak.

Ik heb ook niets anders dan positieve woorden voor arie, hij zou bij me komen maar helaas was dat niet meer nodig wegens omstandigheden, er was enkel begrip van zijn kant en heeft me telefonisch vaak genoeg duidelijk en geduldig te woord gestaan :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:17

Inoterry: als ik het zo lees ligt hij bij jou te ruim van voren of je singelt veel te strak aan := Als hij te krap zou liggen komt hij van achter niet omhoog na aansingelen nl.

Sven: klinkt geweldig, super als je meteen al zoveel verandering merkt.

Ik ben er iig al over uit, als ik nu wéér een ander zadel nodig heb omdat hij hieruit gegroeid is komt er een WOW.
Kun je eigenlijk ook zo'n paspersoon langs laten komen zodat je al een idee kunt krijgen wat je tzt zou willen qua zit/zweetbladen enz? Of is dat heel raar? Aangezien mn huidige zadel momenteel prima ligt maar als hij weer een groeischeut krijgt vrees ik dat de traditionele zadels ophouden voor ons qua boombreedte.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:32

Als het van voor te breed zou zijn, zou het voorover liggen, en dat ligt het echt niet. Ditzelfde effect had ik ook toen Arie er nog geen bredere boom in had gezet, dus ik kan er veilig van uit gaan dat het nu weer van voren te smal is. Te strak aansingelen hoef ik me met de mijne echt niet druk over te maken als hij de poetsplaats nog nioet verlaten heeft met zijn zadel :+ .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:24

je kunt gerust iemand langs laten komen om te kijken wat je nodig hebt veel meer mensen doen dat om dan 2dehands iets te zoeken. Zo heb ik t ook gedaan vippie :) , je betaald er gewoon voor dus dat vinden ze vast niet erg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:23

Zo te horen moet ik gaan sparen voor een wow... Jonkie gaat pas volgend jaar na de zomer onder het zadel, dus ik heb nog even... :+
Een 2e hands wow, waar haal je die vandaan? Een dealer of marktplaats ofzo?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:27

Seven schreef:
je kunt gerust iemand langs laten komen om te kijken wat je nodig hebt veel meer mensen doen dat om dan 2dehands iets te zoeken. Zo heb ik t ook gedaan vippie :) , je betaald er gewoon voor dus dat vinden ze vast niet erg :D

Kijk das goed nieuws, en quanta costa zo'n passessie? En hebben ze dan alles mee aan zweetbladen, bomen en zittingen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:03

Ja je kan altijd aangeven waar je normaal mee rijd of dat je alles wil proberen, maar 2de hands vinden wat je zoekt is wel moeilijk :D

Bij mij waren en 3 zweetbladen zittingen en allerlei kussens en headplates ik heb dit zadel nog steeds dit is het 3 de paard waar dit zadel met succes op is aangepast ik wil alleen een ander zweetblad die kon ik 2de hands niet vinden dus ben voor mn 2de keus gegaan helaas is het nu nog niet optimaal ik kan dr goed mee rijden maar zit nog beter met de andere.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:08

Vond jij zoveel verschillen tussen de zweetbladen ?
Ik heb met movable block ( bij mijn oude wow zadel ) gereden en heb nu een high tigh zweetblad. Maar ik merk eigenlijk geen verschil ...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:24

ja ik merk erg veel verschil ik heb de conventional door mn langer bovenbeen zit ik hierin snel met mn knie dr net tegen aan of dr onder hij zit me dus lichtelijk in de weg. De high tigh heb ik ook niets mee die zit boven mn been dus dan kan ik netzo goed zonder rijden. Ik wil de giant high daar valt mn been perfect in maar die zijn zo moeilijk te vinden.

@laura
je kunt op marktplaats kijken er zijn ook enkele dealers die wel tweedehands hebben.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:23

Ik heb vandaag voor het eerst echt gereden met mijn nieuwe zadel tijdens mijn les. Ik was een beetje sceptisch over alle verhalen die ik las dat paarden er direct beter onder gaan lopen....... maar ik moet echt zeggen, wat een verschil :D. Mijn paardje zijn stap is superruim en de draf enorm voorwaarts, met mijn oude zadel was hij heel sloom en stug. Mijn instructrice zij ook dat hij zijn rug veel beter gebruikten en hij liep heerlijk laag en ontspannen.
Ik ben zo blij met dit zadel voor mijn jonkie, en zo blij dat ik maar anderhalve maand met mijn oude zadel heb gereden op hem want ik voel nu het verschil. Hij had zeker problemen gekregen onder mijn oude zadel. Ik ben helemaal wow fan, en zoals ik er nu over denk voor mijn geen ander zadel meer ;) ! Hihi nu moet ik echt aan de bak met hem want hij voelt zich zo lekker onder het zadel dat ik hem bijna een beetje moet gaan afremmen :o.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:28

Paperboy; dat sceptische had ik dus ook. Ik dacht echt van, jaja, oke, bij een heel gevoelig paard zou het kunnen dat je dat meteen een beetje merkt. Tot ik het WOW gevoel ervaarde. Mijn paard was echt meteen een stuk meer ontspannen in de rug, liet ijn koppie zakken en ging veel ruimer lopen, precies zoals jij ook ervaart nu! Geweldig toch :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:35

Ankie_Boris schreef:
Paperboy; dat sceptische had ik dus ook. Ik dacht echt van, jaja, oke, bij een heel gevoelig paard zou het kunnen dat je dat meteen een beetje merkt. Tot ik het WOW gevoel ervaarde. Mijn paard was echt meteen een stuk meer ontspannen in de rug, liet ijn koppie zakken en ging veel ruimer lopen, precies zoals jij ook ervaart nu! Geweldig toch :D

Ja echt helemaal top! Ben er zo blij mee!
Ik vind je trouwens een geweldig paard hebben, superknap!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:33

Meld mijzelf ook weer even. Paard liep maandag geweldig in de les. Zadel geeft haar de schoudervrijheid die ze bij geen van haar zadels had.
Alleen heeft ze zich dus overbelast/verstapt en zijn we weer terug bij af. |( Heel wondelijk bij het uitstappen van regelmatig ineens naar onregelmatig. Knie en hamstrings zijn weer pijnlijk.
Baal zo ontzettend, heb ik eindelijk een zadel dat werkt, heeft ze voor de 4e keer weer last van haar knie (oude blessure).

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:35

Je hebt verschillende stijlen Wow en goed aflaten passen is al de helft. Ik vind het een zeer fijn zadel. Wel aan de zware kant vind ik. Maar zit zo fijn envoor mijn paard ook heel fijn. Het enige is dat ik de kwaliteit leer soms wat minder vind. Kan bij zwart makkelijk verkleuren of kaal worden. Bruin trouwens ook. Hoewel ik begreep van mijn zadelmaakster die er aan werkt afentoe daar verbetering in komt in service enz. en ook de tweedehands nu belooft is beter mee om te gaan om af te passen op andere paarden enz. Dus ze zien dat niet iedereen altijd nieuw kan kopen. Maar kwa zadel ik vind het super! En het is zo makkelijk zeker bij een jong paard wat nog veel groeit soms en veranderd heel makkelijk aan te passen!

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:37

Kostolany schreef:
Wel aan de zware kant vind ik.

Zwaar?! Ik vind hem juist zo licht!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:44

Ik wil er helium in :D dat ik hem aan een touwtje mee kan nemen :D
Moet ik er wel een adreskaartje aan hangen voor als ik hem per ongeluk los laat :D

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:46

Splinter schreef:
Ik wil er helium in :D dat ik hem aan een touwtje mee kan nemen :D
Moet ik er wel een adreskaartje aan hangen voor als ik hem per ongeluk los laat :D

whaha, das 'n goeie!