De lage neusriem....uit de mode?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:14

Pebbles: Zijn ze ook neit in duitsland te krijgen? Daar wordt nog heel erg veel gereden met die lage neusriem. Daar zullen ze hem toch wel int bruin hebben ?

tiffclaus

Re: De lage neusriem....uit de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:32

alles al afgezocht, ik krijg t niet gevonden...

Overigens heb ik geleerd 2 vingers (rechtop) tussen de neusriem te plaatsen waardoor het bloed nooit kan gaan stuwen bij inspanning.

Izzy loopt er zooo veel beter op, ze heeft zo'n klein en smal mondje en gevoelig waardoor met de lage neusriem het bit stabieller ligt en dat vind ze overduidelijk prettig

misspablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:37

ik heb geen lage neusriem maar ik vind het ook niet lelijk !

ik denk dat bijna iedereen met een hoge neusriem rijd omdat daar soms steentjes inzitten dat vind de laatste tijd iedereeen heel mooi!

ik vind het bij een manege pony ofzo wel mooi staan !

en ik denk dat iedereen met een eigen paard of pony met een gecombineerde rijd

maar bij manege pony's en paarden zie je het nog wel heel veel
en ik vind dat ook heel leuk staan :D

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:47

Ik heb die van ej gevoeld en het verbaasde me hoe 'zacht' deze was. Had een pagony kwaliteit verwacht, is niet het geval. Maar wel zie je dat de kwaliteit van het leer een stuk slechter is dan bijv. de kieffer lage neusriem. Die hing er toevallig naast. Ik heb een gecombineerde neusriem van ej gekocht (gewoon om eens uit te proberen en omdat ik mijn rondgenaaide neusriem echt heel scherp vind) maar die moet ik nog omruilen naar een kleinere maat, dus over een tijdje kan ik wel zeggen hoe goed ze blijven.

De meeste ijslanderneusriemen zijn idd wel wat wij denk ik willen. Alleen zijn die vaak niet onderlegt! Behalve dan volgensmij degene die jij gekocht hebt brittkitt...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:53

Ik rijd ook met lage neusriem, spring er ook mee. Mijn paard reageert er veel beter op dan op een gecombineerd of aansnoerneusriem! Was wel een hele zoektocht om er nog eentje te vinden trouwens... uiteindelijk tweedehands aangeschaft en mooie zachte kwaliteit.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:56

Ik rijd ook met een lage neusriem. Puur omdat mijn pony er veel fijner op loopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:55

mijn vorige (verzorg)pony reed ik ook met een lage, beestje liep niet goed op een hoge. I.m.o. moet je dan voor het paard kiezen en de neusriem nemen waar ze het beste op lopen.
Zelf vind ik de hoge inderdaad ook mooier, maar dit hoort op de tweede plaats te komen. Als het paard op beide goed loopt, dan moet je doen wat het mooiste is, anders moet je gaan voor de keuze waar ze het beste op lopen. Zo simpel is het.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:15

Shadowfax, toch valt dat mee! Je moet alleen goed zoeken, ook naar een fatsoenlijke prijs.. :=

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:39

BrittKitt schreef:
Shadowfax, toch valt dat mee! Je moet alleen goed zoeken, ook naar een fatsoenlijke prijs.. :=

Voor zo ver ik weet heeft topreiter, astund en hilbar geen onderlegde neusriem, of echt een zachte neusriem. Volgensmij zijn dat wel een beetje de gangbare ijslandermerken in NL. En daarbij vind ik ze idd echt belachelijk duur :x

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:44

@Shadowfax: heb je al tweedehands gekeken? Daar heb ik de mijne vandaan want mijn zoektocht naar nieuwe leverde ook niks op...

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:39

Afbeelding

Het paard wat ik op dit moment rijd, rijd ik ook met een lage neusriem. Ik vind het absoluut niet lelijk staan.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:40

Ik heb twee weken geleden ook een lage neusriem aangeschaft voor mijn 4 jarige, loopt er tot nu toe super op! :)
Een bruin, maat pony, tweede hands! :)
Ben er erg tevreden over! :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:19

Viet schreef:
[/img]

Het paard wat ik op dit moment rijd, rijd ik ook met een lage neusriem. Ik vind het absoluut niet lelijk staan.

Merk? Maat? Kosten? :P :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:34

Ik vindt die lage neusriemen erg lelijk. Ik heb liever een dikke neusriem en dan gecombineerd want dat lage staat niet bij sommige paarden

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:48

Treace schreef:
Ik vindt die lage neusriemen erg lelijk. Ik heb liever een dikke neusriem en dan gecombineerd want dat lage staat niet bij sommige paarden

En als een paard zich nu veel prettiger voelt en beter loopt bij een lage neusriem?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:09

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNFX3EMZ.jpg
Ik heb beide, vind het makkelijk om het hoofdstel met de lage neusriem over het halster te dragen. Puur gemak dus, ik merk verder geen verschil. Ik doe de riempjes toch al liever niet te strak.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:47

pebbels75 schreef:
maar niet het bruin.... :(

zou bijna een ander zadel (zwart) gaan kopen omdat er geen lage pony neusriem in het bruin te vinden is....

dobert heeft zeker lage neusriemen :j, gewoon eens informeren bij een ruitersport zaak die dobert verkooprt. Is echt een A-kwaliteit neusriem. Ik heb twee vriendinnen die ze hebben, echt mooie neusriemen! Eentje daarvan heeft hem in het bruin, en heeft die ook apart moeten bestellen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:04

pebbels75 schreef:
maar niet het bruin.... :(

zou bijna een ander zadel (zwart) gaan kopen omdat er geen lage pony neusriem in het bruin te vinden is....

:o

wij hebben deze vast in ons assortiment
is in bruin als donkerbruin
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... ts_id=2048

in goedkopere prijsklasses is er ook een lage neusriem in bruin van oa s&k en ekkia
maar die vinden we niet zo mooi van kwaliteit :o

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:22

super, en van hkm dat is idd fijn materiaal! Ik heb daar ooit een ander hoofdstel van gehad

Alvast bedankt en tot gauw :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:53

Ik heb een tijd bitloos gereden met een lage neusriem, daarvoor ook met bit, ik vind het absoluut niet lelijk en ze liep er veel fijner op. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:36

Hier de mijne dan;
Afbeelding

Hij is nog niet helemaal mooi gevormd en nog wat stijf (vandaag eerste keer mee gereden) en eigenlijk vind ik de band over de neus voor de mooi net wat te smal, maar hij doet het prima :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:39

Oeeeh dat is mooi!
Ik was altijd op zoek naar een rondgenaaide lage neusriem, mag ik vragen waar je hem vandaan hebt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:43

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:25

ik had een lage neusriem voor mijn paard maar hij was met rijden er niet erg fijn op nu met een lossere gecombineerde ontspand hij veel makkelijk.

Ik heb een prestige neusriem rondgenaaid aan de hb turijn die is nu dus te koop hij past mn andere paard nu al niet meer die heeft een erg groot hoofd hahaha

mocht iemand info willen pb gerust

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:41