Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ziezo_X schreef:Mijn bontje is inderdaad van lamswol gemaakt en ook is bij de ruggegraat het wol weggeschoren.
Al heb ik hem wel tussen het dekje en het zadel liggen =p. Maar veel kwaad kan het dus niet? Als het als schokdemper dient voor de rug van mijn paard (en uiteraard niet voor mijn kont) heeft het paard er voordeel aan toch?
foxy80 schreef:Ziezo_X schreef:Mijn bontje is inderdaad van lamswol gemaakt en ook is bij de ruggegraat het wol weggeschoren.
Al heb ik hem wel tussen het dekje en het zadel liggen =p. Maar veel kwaad kan het dus niet? Als het als schokdemper dient voor de rug van mijn paard (en uiteraard niet voor mijn kont) heeft het paard er voordeel aan toch?
Ik herhaal:
Verder, om goed te werken, moet het bont rechtstreek op de rug gelegd worden. En daar wringt dus sowieso bij 90% van de bontgebruikers het schoentje...
Maar veel kwaad kan het dus niet? Net zoals het weinig kwaad kan dat jij je elke dag in een net te kleine rok of broek zou wringen. Het knelt een beetje, en bukken gaat wat moeilijk, maar je hebt het wel lekker warm en je kan wel zeggen dat je maat 34 aan hebt!![]()
Ik weet dat het er moeilijk ingaat, want het heeft je geld gekost en het staat zo leuk, maar MET bontje op een dekje onder een goed passend zadel rijden is onzin. Het werkt niet goed en zorgt er alleen voor dat je verder van je paard afzit. Waarom besteden zadelmakerijen zoveel aandacht aan pasvormen ed? Omdat je je paard goed zou voelen zonder het te hinderen.
Ik verkoop die dingen en heb er zelf geen, wel een sjabrak met lamswol aan, van Mattes wat een eersteklas merk is. Maar dan moet ik de Anky dus in de kast laten. Voor mijn pony heb ik dat echter graag over.
bontje mag in de kast! 
Snoevie schreef:Sky_Sam_Floo,als je zadel met bontje fijner ligt,is het wellicht een idee om eens een zadelmaker te laten kijken.
want het hoort gewoon fijn te liggen zonder.
Sky_Sam_Floo schreef:Snoevie schreef:Sky_Sam_Floo,als je zadel met bontje fijner ligt,is het wellicht een idee om eens een zadelmaker te laten kijken.
want het hoort gewoon fijn te liggen zonder.
Ik heb al zoveel geprobeerd.
Ik heb er ook een tijdje een soort van antislip dekje onder gehad maar daardoor
kreeg hij juist drukplekken.
En toen heb ik met bontje geprobeerd en dit ligt eigenlijk nog het beste!
En hij heeft geen last meer van drukplekken.
Een zadel op maat laten maken daar heb ik op het moment echt geen geld voor.

x_Marr schreef:'Sky_Sam_Floo schreef:
Ik heb al zoveel geprobeerd.
Ik heb er ook een tijdje een soort van antislip dekje onder gehad maar daardoor
kreeg hij juist drukplekken.
En toen heb ik met bontje geprobeerd en dit ligt eigenlijk nog het beste!
En hij heeft geen last meer van drukplekken.
Een zadel op maat laten maken daar heb ik op het moment echt geen geld voor.
Als je weet dat het zadel niet past en je hebt geen geld om een zadelmaker te laten komen, rijd je gewoon niet.
Welzijn van je paard gaat toch voor jou plezier?!