Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:02

Jonnekee schreef:
Jonnekee schreef:
Voor de liefhebber heb ik een Passier Blu Wave singel tekoop 80 cm

Paar x omgehad

Hij is nog beschikbaar

Valt deze ook echt als 80cm? Ik dacht wel eens begrepen te hebben dat deze kleiner valt namelijk :o

Jonnekee

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:10

Volgens mij wel had eerst een 70 maar dat was net te klein dus omgeruild voor een 80

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:13

Ah helaas :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:32

Foto's van mijn oude Tixerant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:06

Duhelo schreef:
Foto's van mijn oude Tixerant
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Deze lijkt heel erg veel op de butterfly singel

Ik kan volgend week een butterfly van iemand uitproberen, ben heel benieuwd _/-\o_

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:11

SandraWierda schreef:
Deze lijkt heel erg veel op de butterfly singel

Ik kan volgend week een butterfly van iemand uitproberen, ben heel benieuwd _/-\o_

Ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaring met Butterfly

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:10

Kan iemand mij hier misschien advies geven?
Ik heb al jaren de butterfly singel, vooral voor singel dwang. Die bevalt prima, echter loopt ze zich er nu elke keer mee open aan een kant.
Weet iemand iets soortgelijks van ander materiaal? Liefst zonder of heel stug elastiek.
Of andere tips? Tips tegen een wondje?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:16

sh4e schreef:
Ik heb al jaren de butterfly singel, vooral voor singel dwang. Die bevalt prima, echter loopt ze zich er nu elke keer mee open aan een kant.
Weet iemand iets soortgelijks van ander materiaal? Liefst zonder of heel stug elastiek.

Balen dat is nou ook net war ik bang voor ben met de butterfly singel. Loop die van jou zich open aan de rand van die flap die over de gespen gaat?

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:21

SandraWierda schreef:
sh4e schreef:

Balen dat is nou ook net war ik bang voor ben met de butterfly singel. Loop die van jou zich open aan de rand van die flap die over de gespen gaat?

Nee ik gebruik hem al jaren. Had er 2, en de oude was iets gaan rafelen aan de rand, en daar heeft ze zich op open gelopen. 3 weken rust gehad, wondje zat dicht, maar waarschijnlijk toch een gevoelige plekje, want ze blijft zich nu ietsje open lopen.
Maar niet bij de gesp, gewoon aan de zijkant..
( Oude Singel natuurlijk weg gedaan, de nieuwe heeft dat niet)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:27

sh4e schreef:

Nee ik gebruik hem al jaren. Had er 2, en de oude was iets gaan rafelen aan de rand, en daar heeft ze zich op open gelopen. 3 weken rust gehad, wondje zat dicht, maar waarschijnlijk toch een gevoelige plekje, want ze blijft zich nu ietsje open lopen.
Maar niet bij de gesp, gewoon aan de zijkant..
( Oude Singel natuurlijk weg gedaan, de nieuwe heeft dat niet)[/quote]

Dat is extra balen, zo iets blijft heel lang kwetsbaar. Misschien toch iets van een stukje bont hoes op die plek doen?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:14

sh4e schreef:

Ik had er schapenwollen hoesjes om gemaakt toen mijn paard een wond van iets anders had. Werkte verbazingwekkend goed :')

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 08:55

She4e, kun je misschien foto maken met je butterfly aangesingeld?
Mijn paard heeft genoeg ruimte maar hij is wel sensibel op de ribben.
Maken ze een wollen hoes?

RachelVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:37

Ik kom er qua singels ook niet helemaal uit..
Ik heb hier eerder een berichtje geplaatst dat mijn singel flink naar voren bleef kruipen, en het zadel meenam.
Toen was de conclusie dat er eerst flink wat gewicht af moest, omdat het anders zo zou blijven.

Nu zijn we bijna een jaar verder, hebben we een 10cm kleinere singel, en zijn er 2 kopijzers tussen uit!
Ze is nog niet helemaal op optimaal gewicht, waar we zijn er bijna.

Helaas loop ik echter nog steeds tegen aan dat ze een erg smalle singelgroeve heeft, die er naar voren ligt. Als ik de singel in de groeve zou plaatsen, zou het zadel nagenoeg op haar schouders liggen.

Ik heb nu de cresent van Mattes geprobeerd en de Passier Blue Wave, helaas geen succes.

De Passier Blue Wave doet niets voor haar, en de Mattes te breed.

Iemand toevallig nog een idee? :)
Afbeelding
Afbeelding

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:52

Bielsje schreef:
sh4e schreef:

Ik had er schapenwollen hoesjes om gemaakt toen mijn paard een wond van iets anders had. Werkte verbazingwekkend goed :')

Hoe maak je dat dan vast? Want echt een hoes voor om de Singel gaat niet omdat dat midden stuk rond is

Skogan,
Ik ga een foto maken! Het is zo jammer dat het al jaren goed gaat, en nu dus ineens niet meer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:27

Rachel, ik zou eigenlijk zeggen dat het zadel je singel meeneemt. Het geeft mij het idee dat de kussen van je zadel te recht zijn, en juist de vorm van de twee uiteinden van je kussens achter door de lendenen/rug naar voren worden geduwd. Het zadel ligt fijner in balans op z’n nek vind ik. Achterdeel kussen ligt dan “mooi” op z’n diepste punt van z’n rug en daar blijft hij dan liggen. Op de juiste plaats vind ik hem voorover geduwd worden.

RachelVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:46

Hannanas schreef:
Rachel, ik zou eigenlijk zeggen dat het zadel je singel meeneemt. Het geeft mij het idee dat de kussen van je zadel te recht zijn, en juist de vorm van de twee uiteinden van je kussens achter door de lendenen/rug naar voren worden geduwd. Het zadel ligt fijner in balans op z’n nek vind ik. Achterdeel kussen ligt dan “mooi” op z’n diepste punt van z’n rug en daar blijft hij dan liggen. Op de juiste plaats vind ik hem voorover geduwd worden.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn zadel 2 weken terug nog na laten kijken, dus ik hoop stiekem niet dat dat het geval is, maar het zou wel wat kunnen verklaren!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:41

Ik vind het zadel ook niet mooi liggen.
Maak eens een foto van het zadel op een kale rug, zonder dekje en zonder singel en kijk eens of het zadel dan al uit balans ligt.
Want zo lijkt het wel op de foto....

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:52

sh4e schreef:
Bielsje schreef:

Hoe maak je dat dan vast? Want echt een hoes voor om de Singel gaat niet omdat dat midden stuk rond is

Skogan,
Ik ga een foto maken! Het is zo jammer dat het al jaren goed gaat, en nu dus ineens niet meer.

Laten we vooropstellen dat het voor tijdelijk was, én ik niet zo'n goede huisvrouw ben :')

Ik had een overbodig LeMieux singelbontje liggen, daar heb ik de rechte stukken afgeknipt op de lengte van de smalle butterfly stukken, daar heb ik broekhaakjes (?) opgezet op de juiste breedte en zo kon ik het simpel los en vasthaken als ik moest wassen _O-

Geen nette uitvoering maar uitermate effectief!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:17

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:02

Het duurde even, wist niet precies hoe een foto te plaatsen, maar hier zijn ze

Afbeelding

Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:44

Even je berichten terug gezocht, maar je bent alleen op zoek naar iets waardoor ze zich niet steeds kapot loopt en niet persé een andere singel begreep ik....
Ik zou een andere singel kiezen, ze lijkt ruimte genoeg te hebben om de singel 10cm naar achter te plaatsen en dan waarschijnlijk ook 10cm langere singel, deze ligt gewoon letterlijk in d'r oksel :wow:
Aan de singelstoten en de ongelijke hoogte vd gespen is duidelijk te zien dat dit helaas niet de singel is voor jouw paard.

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:39

different1 schreef:
Even je berichten terug gezocht, maar je bent alleen op zoek naar iets waardoor ze zich niet steeds kapot loopt en niet persé een andere singel begreep ik....
Ik zou een andere singel kiezen, ze lijkt ruimte genoeg te hebben om de singel 10cm naar achter te plaatsen en dan waarschijnlijk ook 10cm langere singel, deze ligt gewoon letterlijk in d'r oksel :wow:
Aan de singelstoten en de ongelijke hoogte vd gespen is duidelijk te zien dat dit helaas niet de singel is voor jouw paard.

Ik wil doen wat nodig is! Dus als er een andere singel moet komen, dan doen we dat! Iets wat je aan raad?
Ze is wel wat buikig dus singels trekken snel naar voren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:44

De singel zou wel 3 gaatjes hoger moeten zitten, dan blijft de elleboog vrij.

Wellicht is de singel van Kramer, die hier vaker genoemd wordt, iets?

Of simpel neopreen met een iets anatomische vorm, zoals de Harry's horse e-motion

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:52

Nibbit schreef:
De singel zou wel 3 gaatjes hoger moeten zitten, dan blijft de elleboog vrij.

Wellicht is de singel van Kramer, die hier vaker genoemd wordt, iets?

Of simpel neopreen met een iets anatomische vorm, zoals de Harry's horse e-motion

Ik zoek wel een druk verdelende singel voor singel dwang.
Ik heb ooit iets met bont gehad en toen had ze zich ook heel erg open gelopen. Dus dat werkt niet..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:53

Ah, dan heb ik je eerdere berichten verkeerd begrepen, excuses.
Een crescent zou denk ik fijner zijn, die van Kramer lijkt me idd een mooie singel voor jouw paard omdat ze wel rond is, maar d'r buiklijn valt mee qua hoe snel die naar beneden loopt.
En dan zeker 10cm groter dan de huidige singel.
Of de edix crescent, die heeft elastiek wat vanwege de singeldwang misschien fijner is.