Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xManon_ schreef:Geryon en Darkadia, naar mijn idee zit de nieuwe barefoot smaller ja. Het zadel heeft een enkel zweetblad dus ik denk dat het vooral daarin zit.
En ik ga hem eerdaags weer inleveren, dus ik zou de kans grijpen om hem ook te testen!
Runa schreef:Heeft iemand ervaring met de ghost zonder wrongen? Hoe veel steun biedt bijvoorbeeld de florac als je paard plots remt oid??
Ik maak zo rustig aan de overstap naar western, dus eigenlijk moet het zadel dan ook mee, haha. Maar ik rijd nu met een Roma en vind het idee van de wrong wel prettig eigenlijk. (Hoe is de handel in losse zittingen eigenlijk?)
Caily schreef:Ik mag me hier ook melden. Na een half jaar met een Trekker Master II (semi boomloos) gereden te hebben, begon deze naar voren te schuiven. Bij zien van zweetafdruk bleken de kussens ook erg dicht op de ruggengraat inmiddels. Ik heb het zadel kunnen ruilen tegen een Ghost. Was een gok, want vanwege bekkenproblemen kan ik niet meer breed zitten, en tja, endurancetrainingen met een Tinker zijn dan wel een issue. Gelukkig had ik al een beetje kunnen testen van te voren, omdat ik bij de huidige eigenaren van mijn vorige Tinker toevallig een ritje heb gemaakt met zo'n zadel, dat was erg goed bevallen. Na ook van oa Fabster positieve ervaringen mbt breed zitten, heb ik de gok durven nemen.
En inderdaad, het zadel zit absoluut niet te breed en mijn zit is ook erg fijn stabiel. Tot nu toe ben ik fanEnige verbeterpuntje voor mij zou ook het systeem van singelen zijn, en ook het systeem van de beugelophang. Mede omdat ik afscheid heb moeten nemen van mijn wintec webbers, die kunnen er niet aan!! Gelukkig is mijn bijrijdster even lang als mij, want beugels korter/langer maken was echt een crime met koude handen, daarom toentertijd mijn webbers heilig verklaard. Plus een stukje veiligheid; de beugelriemen kunnen nu ook niet los schieten in geval van nood.
Vandaag ook voor het eerst met bosal gereden, nu nog op zoek naar een mooie passende western pad en dan zijn we compleet. Fenders heb ik wel, maar al die gespjes is niks voor mij, plus veiligheidsbeugels zijn veiliger, dus dat laat ik even zo eerst. Ik rij zelf met klassiek zwarte petrielaarzen dus men zal mij toch al we een ratjetoe vinden
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik heb trouwens de singel aan beide kanten nog 2 gaatjes over aan de bovenkant, vandaag voor het eerst met sweatflaps gereden ook, merkte geen verschil in lopen bij het paard (tenminste dat wijd ik aan de bosal), maar kan me voorstellen dat het wel prettiger voelt, afgaande op de afdruk van de singel in de vacht voorheen.
Runa schreef:Heeft iemand ervaring met de ghost zonder wrongen? Hoe veel steun biedt bijvoorbeeld de florac als je paard plots remt oid??
Ik maak zo rustig aan de overstap naar western, dus eigenlijk moet het zadel dan ook mee, haha. Maar ik rijd nu met een Roma en vind het idee van de wrong wel prettig eigenlijk. (Hoe is de handel in losse zittingen eigenlijk?)
Mariett schreef:pmarena schreef:Ik vind het prima hoorMaar je doet niet aan hoe heet het LARP...? Ofzo verder?
Of shows ofzo?
Daarbij zie je vaak dergelijke stijl natuurlijk
Ik vind het ook geinig hoe je hoofdstel vanaf de zijkant met de manen op de juiste plekken net lijkt alsof het alleen een losse neusriem is
Haha nee hoor! Gewoon, omdat ik het leuk vind
Hoofdstel heb ik zelf ontworpen en gemaaktom schuiven en het in het oog komen van het bakstuk te voorkomen, en zo min mogelijk riempjes te hebben. Originele ontwerp had geen kruis over het voorhoofd, maar deze wel omdat ik dat leuk vond staan
en deze is ook nog een stuk stabieler! En Marie reageert duidelijk goed op de vrijheid op haar gezicht zo, dus ik ben er blij mee!