[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:57

Mijn leren Firenze piept ook zolang als ik hem heb. Achterkant van de zweetblad naast de pommel is kunststof. Talkpoeder heeft het verminderd maar je hoort het nog. Is er enige wat ik echt jammer vind aan een verder fantastisch zadel!!

finnens

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:08

Hoi ik kom even binnenvallen met een vraagje.. ik wil mijn barefoot Atlanta verkopen maar heb geen idee wat ik daar voor kan vragen. Hij is zo een 6 jaar oud, heeft gebruikssporen maar is nergens kapot oid. Met alles erbij fenders beugels en pad. Iemand een idee?

En nog een vraag. De barefoot Barrydale vind ik er erg goed uit zien, is die ook ergens te testen en wat kost dat ongeveer?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:19

Geryon en Darkadia, naar mijn idee zit de nieuwe barefoot smaller ja. Het zadel heeft een enkel zweetblad dus ik denk dat het vooral daarin zit.
En ik ga hem eerdaags weer inleveren, dus ik zou de kans grijpen om hem ook te testen! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:24

Ik zou de nieuwe Barefoot ook wel willen testen als hij minder breed zit.
Ben heel benieuwd wat die voor mijn heup doet.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:34

Ik heb hier al vaker gelezen over problemen die mensen met hun ghost hebben bij de singelophanging, of eigenlijk het plaatje waarop ze aan elkaar zitten.
Ik ben benieuwd of iemand al de perfecte tip heeft om de druk hierop te verminderen. Ben echt even wat minder blij met m'n zadel nu ik dat niet lijk te kunnen verhelpen..

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:43

xManon_ schreef:
Over testen gesproken.. Ik heb de nieuwe Barefoot in tijdelijk bezit en het is echt een mooi en fijn zadel! Strak dressuur model, ligt als een huis en zit super! :)

Erg benieuwd naar de foto’s, hoop dat ze gauw vrijgegeven mogen worden van Barefoot :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:44

@ Bliksem: Ik heb er dus een hele lange singel aan gehangel en mijnpaardje is daar heel erg blij mee. De druk is daar een stuk minder, hij ligt veel vaster, ook als hij veel minder strak zit. De sweatflaps die ik had besteld, deden het helaas niet. Daar was ze niet blij mee. Maar de lange singel dus wel.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:48

Ik heb al een langere singel aangeschaft en vandaag getest, maar dat was bij ons geen oplossing. Heb je een foto van tot waar de singel bij jullie komt?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:05

xManon_ schreef:
Geryon en Darkadia, naar mijn idee zit de nieuwe barefoot smaller ja. Het zadel heeft een enkel zweetblad dus ik denk dat het vooral daarin zit.
En ik ga hem eerdaags weer inleveren, dus ik zou de kans grijpen om hem ook te testen! :D

Thanks! En helaas is zelf testen geen optie, want ik mag voorlopig niet rijden helaas. Heeft deze ook een verwisselbare Pommel of kopijzer of? Ik neig ook erg naar trekker ivm makkelijker aan te passen, en ideaal met straks paardjes in training hebben die nog geen eigen zadel hebben...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:30

Bliksem schreef:
Ik heb al een langere singel aangeschaft en vandaag getest, maar dat was bij ons geen oplossing. Heb je een foto van tot waar de singel bij jullie komt?

Kan ik morgen anders wel even maken. Ik probeer er aan te denken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:55

Ik mag me hier ook melden. Na een half jaar met een Trekker Master II (semi boomloos) gereden te hebben, begon deze naar voren te schuiven. Bij zien van zweetafdruk bleken de kussens ook erg dicht op de ruggengraat inmiddels. Ik heb het zadel kunnen ruilen tegen een Ghost. Was een gok, want vanwege bekkenproblemen kan ik niet meer breed zitten, en tja, endurancetrainingen met een Tinker zijn dan wel een issue. Gelukkig had ik al een beetje kunnen testen van te voren, omdat ik bij de huidige eigenaren van mijn vorige Tinker toevallig een ritje heb gemaakt met zo'n zadel, dat was erg goed bevallen. Na ook van oa Fabster positieve ervaringen mbt breed zitten, heb ik de gok durven nemen.

En inderdaad, het zadel zit absoluut niet te breed en mijn zit is ook erg fijn stabiel. Tot nu toe ben ik fan :) Enige verbeterpuntje voor mij zou ook het systeem van singelen zijn, en ook het systeem van de beugelophang. Mede omdat ik afscheid heb moeten nemen van mijn wintec webbers, die kunnen er niet aan!! Gelukkig is mijn bijrijdster even lang als mij, want beugels korter/langer maken was echt een crime met koude handen, daarom toentertijd mijn webbers heilig verklaard. Plus een stukje veiligheid; de beugelriemen kunnen nu ook niet los schieten in geval van nood.

Vandaag ook voor het eerst met bosal gereden, nu nog op zoek naar een mooie passende western pad en dan zijn we compleet. Fenders heb ik wel, maar al die gespjes is niks voor mij, plus veiligheidsbeugels zijn veiliger, dus dat laat ik even zo eerst. Ik rij zelf met klassiek zwarte petrielaarzen dus men zal mij toch al we een ratjetoe vinden :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb trouwens de singel aan beide kanten nog 2 gaatjes over aan de bovenkant, vandaag voor het eerst met sweatflaps gereden ook, merkte geen verschil in lopen bij het paard (tenminste dat wijd ik aan de bosal), maar kan me voorstellen dat het wel prettiger voelt, afgaande op de afdruk van de singel in de vacht voorheen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:33

Goed zeg, Caily! Ben benieuwd wat je er op langere termijn van vindt (en Kyra ook). Waarom konden die beugels er eigenlijk niet aan?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:19

Fabster schreef:
Goed zeg, Caily! Ben benieuwd wat je er op langere termijn van vindt (en Kyra ook). Waarom konden die beugels er eigenlijk niet aan?

Ghost heeft gesloten ringen en geen open haken... daar kan een Webber met lusje niet aan

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:49

Heeft iemand ervaring met de ghost zonder wrongen? Hoe veel steun biedt bijvoorbeeld de florac als je paard plots remt oid??

Ik maak zo rustig aan de overstap naar western, dus eigenlijk moet het zadel dan ook mee, haha. Maar ik rijd nu met een Roma en vind het idee van de wrong wel prettig eigenlijk. (Hoe is de handel in losse zittingen eigenlijk?)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 07:51

Fabster schreef:
Bliksem schreef:

Kan ik morgen anders wel even maken. Ik probeer er aan te denken.

Ik heb toch nog iets kunnen vinden:

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:48

Runa schreef:
Heeft iemand ervaring met de ghost zonder wrongen? Hoe veel steun biedt bijvoorbeeld de florac als je paard plots remt oid??

Ik maak zo rustig aan de overstap naar western, dus eigenlijk moet het zadel dan ook mee, haha. Maar ik rijd nu met een Roma en vind het idee van de wrong wel prettig eigenlijk. (Hoe is de handel in losse zittingen eigenlijk?)

Koop er zon losse seatsaver in echte vacht voor? dan zie je enkel de vacht en niet welk zadel het is. lijkt me prima voor western... Of een westernzitting met wrongen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:31

Leuke foto's Cally, plezierig om mijn hanger hier tegen te komen! Vind je de sweat flaps een meerwaarde hebben? Fijn dat de Ghost je zo bevalt, veel rijplezier nog!

@Runa, ik rij met een Florac en heb geen behoefte aan wrongen. Bij bruuske bewegingen blijf ik evengoed zitten. Is elk zijn ding, denk ik. Persoonlijk heb ik liever een 'vrij' gevoel.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:27

Caily schreef:
Ik mag me hier ook melden. Na een half jaar met een Trekker Master II (semi boomloos) gereden te hebben, begon deze naar voren te schuiven. Bij zien van zweetafdruk bleken de kussens ook erg dicht op de ruggengraat inmiddels. Ik heb het zadel kunnen ruilen tegen een Ghost. Was een gok, want vanwege bekkenproblemen kan ik niet meer breed zitten, en tja, endurancetrainingen met een Tinker zijn dan wel een issue. Gelukkig had ik al een beetje kunnen testen van te voren, omdat ik bij de huidige eigenaren van mijn vorige Tinker toevallig een ritje heb gemaakt met zo'n zadel, dat was erg goed bevallen. Na ook van oa Fabster positieve ervaringen mbt breed zitten, heb ik de gok durven nemen.

En inderdaad, het zadel zit absoluut niet te breed en mijn zit is ook erg fijn stabiel. Tot nu toe ben ik fan :) Enige verbeterpuntje voor mij zou ook het systeem van singelen zijn, en ook het systeem van de beugelophang. Mede omdat ik afscheid heb moeten nemen van mijn wintec webbers, die kunnen er niet aan!! Gelukkig is mijn bijrijdster even lang als mij, want beugels korter/langer maken was echt een crime met koude handen, daarom toentertijd mijn webbers heilig verklaard. Plus een stukje veiligheid; de beugelriemen kunnen nu ook niet los schieten in geval van nood.

Vandaag ook voor het eerst met bosal gereden, nu nog op zoek naar een mooie passende western pad en dan zijn we compleet. Fenders heb ik wel, maar al die gespjes is niks voor mij, plus veiligheidsbeugels zijn veiliger, dus dat laat ik even zo eerst. Ik rij zelf met klassiek zwarte petrielaarzen dus men zal mij toch al we een ratjetoe vinden :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb trouwens de singel aan beide kanten nog 2 gaatjes over aan de bovenkant, vandaag voor het eerst met sweatflaps gereden ook, merkte geen verschil in lopen bij het paard (tenminste dat wijd ik aan de bosal), maar kan me voorstellen dat het wel prettiger voelt, afgaande op de afdruk van de singel in de vacht voorheen.

He wat leuk, dat is 1 van de 1e modellen die gemaakt zijn nadat Ghost terug kwam!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:29

Runa schreef:

Gaat het je meer om een model met korte zweetbladen of gewoon helemaal geen wrong? Ghost maakt ook westernzadels met bv de quilty zitting hoor!
Afbeelding

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:18

Duhelo,
Ik weet niet of er met zo'n vacht erover nog ruimte is voor mij en mijn benen, hihi. Het liefst zou ik iets willen als een florac zitting met daarover mijn oude westernbontje. Dat bontje past niet over wrongen heen namelijk, maar die creëert wel een mooie westernlook 8-)

Mindful,
Dat is fijn om te lezen :)
Heb je ook wel eens met een ghost met wrongen gereden en merk je dan ook verschil?

Buitenzinnig,
Hihi ja die heb ik al een paar keer voor me gehad in de zadelconfigurator :o

Maar het mooiste zou ik dus vinden om een florac met bontje erop te leggen, tenzij ik dan de grond van dichtbij mag bekijken als pony ineens een mooi grassprietje ziet staan :)

Kan zo'n florac(zitting) ook getest worden eigenlijk?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:37

Je kunt ook je Florac zitting in lamsvacht laten maken - ook zo'n leuke ruige.... veel grip en een stoere look :)*

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:43

Lijkt me super mooi, maar dat gaat net iets boven mijn budget eigenlijk :)

En ik vind het ook wel praktisch als ik het bontje eraf kan halen als het nat is.

Het is nou ook niet dat ik er nu om de haverklap af dreig te vallen, maar het is meer het idee denk ik :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:45

en de zachte billen, natuurlijk ;) - je hebt ook een "Zalea" daarvoor, dan gaat het helemaal over de zitting heen

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:53

Ja, maar ik heb al een westernbontje die ook wel op een ghost past, maar die kan niet over wrongen heen. Het liefste bespaar ik dus de extra kosten van nog een schaap kopen en bestel ik liever een eenvoudige florac waar ik dan dat oude bontje op doe. Dat zit prima en ziet er ook prima uit :)

Vandaar dat ik me afvroeg of mensen ervaringen hebben met zandhappen met een florac :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:58

Mariett schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het prima hoor :D Maar je doet niet aan hoe heet het LARP...? Ofzo verder? :) Of shows ofzo?
Daarbij zie je vaak dergelijke stijl natuurlijk :j

Ik vind het ook geinig hoe je hoofdstel vanaf de zijkant met de manen op de juiste plekken net lijkt alsof het alleen een losse neusriem is :)

Haha nee hoor! Gewoon, omdat ik het leuk vind :)

Hoofdstel heb ik zelf ontworpen en gemaakt :) om schuiven en het in het oog komen van het bakstuk te voorkomen, en zo min mogelijk riempjes te hebben. Originele ontwerp had geen kruis over het voorhoofd, maar deze wel omdat ik dat leuk vond staan :) en deze is ook nog een stuk stabieler! En Marie reageert duidelijk goed op de vrijheid op haar gezicht zo, dus ik ben er blij mee!

Is dit het originele ontwerp?
https://myalbum.com/album/rTAhgokwdtpn