darkadia schreef:Fellsattel en physio van Barefoot is volgens mij vooral t model verschil, en natuurlijk dat de fs al schaap is aan de bovenzijde. Ik vind het grote nadeel aan de BF barebackpads dat de onderzijde van Sympanova is, en daarom begin ik er sowieso niet aan. Wat betreft een pad eronder, dat kan prima, deed ik ook met mijn oude barebackpad, alleen close-contact gevoel wordt ietsje minder.
@Mayflower_ had je de gewone Ghost of een piccolo versie? Want dat kan ook nog schelen. Ik heb zelf op een gewone gezeten (zonder paard helaas), maar had een ruime hand over achter mijn zitvlak, en ik zit graag wat 'opgesloten' dus vond dit ook totaal niet fijn. Wat betreft de ribbels, mogelijk reageerde je paard op de sympanova en was het met een andere pad al veel beter geweest?
@Kitty_ Vond t ook gezellig, en ja Amigo is n schatje haha en ondanks zijn scheefheid bleef ik toch in balans op de Barefoot

Bedacht me achteraf dat we even een foto/filmpje hadden moeten maken

Ik had de gewone Ghost. Misschien lag het inderdaad daar wel aan. Er zat nog zo'n 10 cm achter mij qua ruimte. Ik miste inderdaad dat ''opgesloten'' gevoel! Ik heb geen andere pad geprobeerd. Kan inderdaad wel zijn dat ze daarop anders reageerde. 
dierfysio schreef:Hoi, ik heb al veel ernaar gezocht, maar kan geen goed antwoord vinden:
Wie van jullie heeft ervaring met de Ride On pad (plus schaap)? Ik twijfel tussen de gewone met een pad eronder voor rugvrijheid en druk verdeling, of de physio versie. Wat zou beter zijn? Wordt bbp plus pad niet te dik? Of zou het Fellsattel een betere keus zijn dan? Wat is precies het verschil tussen Fs en de physio?
Vast bedankt!
Ik heb ervaring met de Fellsattel en ik kan je vertellen: zéér fijn!!