viola schreef:Maar om mij misschien een beetje op weg te helpen. Wie heeft er ervaring met zowel de barefoot Arizona als Cheyenne in dezelfde maat? Hoe is het te vergelijken kwa zit voor de ruiter? De Cheyenne zal waarschijnlijk wat breder zitten, maar hoe vallen ze kwa lengte van de zitting?
Misschien ben ik een beetje spuit elf nu, maar ik wil hier toch nog even op reageren
Ik heb de Cheyenne en Arizona in maat 1 (gehad), de Cheyenne heb ik net verkocht. De Arizona vond ik inderdaad ook ruimer vallen, de Cheyenne was eigenlijk te krap, ik kwam met lichtrijden half op de cantle terecht. Ik vond de stijgbeugelophanging ook wat naar zitten, ik had nog wel de eerste versie dus geen verplaatsbare ophanging en geen VPS. Het zal inmiddels dus wel anders zijn
Of het breder zit laat ik me maar niet over uit, aangezien de Cheyenne geen VPS had en de Arizona wel, ik denk dat dat een beetje appels met peren vergelijken is.Ik wilde gisteren foto's maken van de toren-Arizona en toen was de batterij van mijn camera leeg... Zucht. Maar ik heb een test gedaan, ik kan bijna 3 halstertouwen tegelijk onder het zadel door trekken, aan ruggengraatvrijheid geen gebrek

Wist wel dat er iemand had gereageerd op het Cheyenne-Arizona vraagstuk maar wist niet meer wie
Op de foto's lijkt de bruine ook wat minder glad/glimmend. Klopt dat?
om dat te vergelijken met een Hidalgo.
in beeld komen... Zal dus nog even duren maar ik ben op de goede weg!

) dan eet je langzamer en lijkt het meer... dus de menselijke variant van de slowfeeder