Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:pmarena schreef:Ja dat is vrij plastic-achtig sympanova en geeft sneller problemen.
Ik heb weer een vracht pakketten van Barefoot binnen , met daarin ook de Barrydale Special in zwart-nootbruin...ik vind hem echt waanzinnig gaaf geworden![]()
Oohhh die is gaaaf!
Door163 schreef:Ik vind boomloze zadels fijn, maar er zijn ook nadelen;
ik verlies heel soms een beetje mijn evenwicht... omdat je als ruiter niet veel steun hebt aan het zadel (minder dan met boom) maar het paard waar ik op reed is nog heel jong (3,5 jaar) dus is ook nog onstabieller dan een ervaren paard.
Het gaat sneller schuiven... omdat het niet echt een vorm heeft, kan ie op bijna elke manier verschuiven (hier heb je vast een oplossing voor xD)
maar de voordelen die mij opviellen tijdens het rijden waren;
het zit redelijk lekker! bijna alsof je op een kussen zit![]()
Je hebt meer contact met je paard! dan voel je eidenlijk echt dat je op zijn/haar rug zit en vergeet je dat niet snel
xx
uudje schreef:Door163 schreef:Ik vind boomloze zadels fijn, maar er zijn ook nadelen;
ik verlies heel soms een beetje mijn evenwicht... omdat je als ruiter niet veel steun hebt aan het zadel (minder dan met boom) maar het paard waar ik op reed is nog heel jong (3,5 jaar) dus is ook nog onstabieller dan een ervaren paard.
Het gaat sneller schuiven... omdat het niet echt een vorm heeft, kan ie op bijna elke manier verschuiven (hier heb je vast een oplossing voor xD)
maar de voordelen die mij opviellen tijdens het rijden waren;
het zit redelijk lekker! bijna alsof je op een kussen zit![]()
Je hebt meer contact met je paard! dan voel je eidenlijk echt dat je op zijn/haar rug zit en vergeet je dat niet snel
xx
De nadelen die je beschrijft ligt meestal wel aan de ruiter.
verlies van evenwicht door geen steun= geen onafhankelijke zit, die je bij boomloos wel moet hebben en ook bij een boomzadel, alleen daar word je meestal in een houding gedwongen.
het snelle verschuiven= kan heel vaak komen door het te veel in de beugels hangen, vooral als je niet onafhankelijk zit en dus gauw scheef zakt.