voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:34

ga het trouwens dit weekend uitproberen

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:38

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:08

Dit Sympanova is het zachtere soort Sympanova net zoals bvb. de HAF pads hebben , daar heb ik zelden of nooit problemen mee gezien maar ik kan me wel voorstellen dat het onder bepaalde omstandigheden wel problemen kan geven , bij een extreem gevoelig velletje / extreem warm weer / een extreem lange rit ofzo :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:11

.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:13

Ja vind je die hard ? Ik vind hem heel fijn aanvoelen vergeleken met het plastic-achtige Sympanova van de Grandeur-pads waar ik wel genoeg problemen mee gezien heb :=

Dit onder de RoP is dus vrijwel hetzelfde als dat van HAF :P

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:31

.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:41

Ja dat is vrij plastic-achtig sympanova en geeft sneller problemen.

Ik heb weer een vracht pakketten van Barefoot binnen , met daarin ook de Barrydale Special in zwart-nootbruin...ik vind hem echt waanzinnig gaaf geworden *\o/*

Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:54

OO wauw, nu kan ik helemaal niet meer wachten om hem op te gaan halen bij mijn wederverkoopster, ben benieuwd wanneer zij het binnen krijgt :o :o

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:19

de knierollen zijn wat korter dan bij de eerste serie. Het zijn hele warme kleuren geworden. Ben er ook zelf weg van.... ga de mijne ruilen hahaha (gemeen he, ik kan dat lekker zomaar doen!)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:24

Inderdaad ERG mooi zadel geworden zo! Al blijf ik de bruin/bruin versie ook mooi vinden, deze is net wat chiquer.

Ik hoop dat ik fijn zal kunnen gaan rijden met m'n Cherokee, zonder beugels er een paar keer op gezeten en dat zat wel oke. Wil nog altijd een Barrydale testen, maar wil zoveel :o Ook de trekker nog...
Past wel bij mij, wil alles (en dan ook nog tegelijk) en er komt vaak niks van :( Zit nog te zeer met mezelf in de knoop. Nouja, ik houd jullie op de hoogte van m;n zadel en zal ook foto's plaatsen wanneer hij gerepareerd is :)

Vind het trouwens erg interessant jullie discussie te volgen, Pmarena en Buitenzinnig!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:01

Dat is zeker een mooi zadel geworden zeg :j

Door163

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:14

Ik vind boomloze zadels fijn, maar er zijn ook nadelen;

ik verlies heel soms een beetje mijn evenwicht... omdat je als ruiter niet veel steun hebt aan het zadel (minder dan met boom) maar het paard waar ik op reed is nog heel jong (3,5 jaar) dus is ook nog onstabieller dan een ervaren paard.
Het gaat sneller schuiven... omdat het niet echt een vorm heeft, kan ie op bijna elke manier verschuiven (hier heb je vast een oplossing voor xD)

maar de voordelen die mij opviellen tijdens het rijden waren;

het zit redelijk lekker! bijna alsof je op een kussen zit :j
Je hebt meer contact met je paard! dan voel je eidenlijk echt dat je op zijn/haar rug zit en vergeet je dat niet snel

xx

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:22

pmarena schreef:

Ik heb weer een vracht pakketten van Barefoot binnen , met daarin ook de Barrydale Special in zwart-nootbruin...ik vind hem echt waanzinnig gaaf geworden *\o/*

Afbeelding

:oo Oohhh die is gaaaf!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:32

Sodeletuut schreef:
pmarena schreef:

Afbeelding

:oo Oohhh die is gaaaf!

Ik krijg hem, ik krijg hem... *\o/* *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:46

Van wie :P

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:56

Kom net terug van stal en ik heb de cheyennepad onder de ride onpad geprobeerd, nou dat ging heel goed. Zit helemaal super zacht, schuift niet, en ik heb nu wat ruggegraat vrijheid, de halstertouw test lukte zelfs met mij erop.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:08

Door163 schreef:

ik verlies heel soms een beetje mijn evenwicht... omdat je als ruiter niet veel steun hebt aan het zadel (minder dan met boom) maar het paard waar ik op reed is nog heel jong (3,5 jaar) dus is ook nog onstabieller dan een ervaren paard.
Het gaat sneller schuiven... omdat het niet echt een vorm heeft, kan ie op bijna elke manier verschuiven (hier heb je vast een oplossing voor xD)

Je hebt meer contact met je paard! dan voel je eidenlijk echt dat je op zijn/haar rug zit en vergeet je dat niet snel

xx

De nadelen die je beschrijft ligt meestal wel aan de ruiter.
verlies van evenwicht door geen steun= geen onafhankelijke zit, die je bij boomloos wel moet hebben en ook bij een boomzadel, alleen daar word je meestal in een houding gedwongen.
het snelle verschuiven= kan heel vaak komen door het te veel in de beugels hangen, vooral als je niet onafhankelijk zit en dus gauw scheef zakt.
Laatst bijgewerkt door uudje op 10-03-12 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:10

toch ben ik niet echt kapot van de barry dale, in het begin vond ik hem echt wel mooi, maar op de een of andere manier gaat ie me steeds meer tegen staan.
Vind hem enorm lomp ogen, al hoewel ik het in de nieuwe versie van zwart/ bruin wel minder lijkt, komt misschien door het zwart.

Door163

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:48

uudje schreef:
Door163 schreef:

xx

De nadelen die je beschrijft ligt meestal wel aan de ruiter.
verlies van evenwicht door geen steun= geen onafhankelijke zit, die je bij boomloos wel moet hebben en ook bij een boomzadel, alleen daar word je meestal in een houding gedwongen.
het snelle verschuiven= kan heel vaak komen door het te veel in de beugels hangen, vooral als je niet onafhankelijk zit en dus gauw scheef zakt.

Ja, klopt maar in mijn geval is het ook omdat mijn (verzorg) paardje nog heel erg jong is. Ze vind alles eng en maakt hele onverwachte bewegingen, dáárdoor verlies ik sneller mijn evenwicht met een boomloos zadel. Het zadel zit namelijk minder steun in waardoor het wél natuurlijker wordt om te rijden maar ook iets moeilijker. helemaal zonder zadel vind ik het fijnste om te rijden maar dat doe ik op (ervaren)paarden op de manege en niet met deze jonge merrie.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:59

Wauwie, die zwart bruine barrydale....
Het is dat ik al een bruine heb, anders weet ik niet welke ik gekozen zou hebben... :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:41

pmarena schreef:
Van wie :P

Van mijn man of bedoel je via welke wederverkoper....hihihihi dan van de wederverkoper uit Hellouw!! 

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:48

Dat is wel een tof cadeau zeg !!

Aha bij Liza, ja die heeft een maat 1 besteld met een zwarte pad, ik leg hem vast voor je opzij hoor :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:00

pmarena schreef:
Dat is wel een tof cadeau zeg !!

Aha bij Liza, ja die heeft een maat 1 besteld met een zwarte pad, ik leg hem vast voor je opzij hoor :)

Jaaa gaaf hè *\o/*
Super dank je wel!!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:40

geef mij ook zo'n vriend haha, nee echt leuk voor je, al vast heel veel plezier er mee, en uh foto's he. :D

teuben

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:37

Op pagina 164 heb ik foto's staan van de barefoot barrydale. Dit was een maat 1 zadel en ik had last van blauwe plekken rond mijn kruis en ik had het gevoel dat ik mijn benen niet goed kon aanleggen. Ik heb inmiddels de cheyenne in maat 2 ontvangen. Ik heb geen last meer van blauwe plekken en ik kan mijn benen veel beter aanleggen. Mijn pony loopt prima onder het zadel. Willen jullie beoordelen hoe het zadel op mijn pony ligt? De foto's zijn genomen na het rijden.

Afbeelding

Afbeelding