Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ruga schreef:Lang geleden dat er nog eens een topic was over de niet zo gebruikelijke types van zadel die je op je paard kan leggen. Dit is een beetje een spin-off uit een ander topic, dus ik kleef straks even al wat uit dat topic hier in een volgende post.
Malenka schreef:Hier zijn heel wat zadels langs gekomen. Op dit moment ligt er een Gaston Mercier Dune. Maar helaas heeft paardlief een heftige peesblessure en hebben we nog niet echt kunnen rijden met dit zadel (wat toch wel behoorlijk engels is).
Zitouna schreef:Hoi allemaal, ik lees ook nog altijd mee, nog steeds erg tevreden met de orthoflex die hier op meerdere paarden goed ligt. Zou ook nog wel geinteresseerd zijn in wat anders niet-engels erbij, ooit moet er nog een malibaud komen, en een deuber trekking zadel
Prairy schreef:Greendistance verkocht ze altijd, weet niet of ze dat nog doen (zie het niet meer op de site staan).
Op Ebay in DLD werden er altijd wel een aantal aangeboden, misschien zit daar iets voor je tussen?
Ashkerlon schreef:Mag ik dit topic even een ferme schop omhoog geven?
Ik heb op dit ogenblik een Malibaud Gardian om uit te proberen.
Voor mij zit het zadel prima, paard lijkt er ook tevreden mee.
Ik weet echter niet welke maat zadel ik in handen heb, de eigenaars weten het ook niet, zadel is al zo'n 10 jaar oud.
Heeft iemand hier nog een malibaud, of weet iemand hoe ik dit zadel kan opmeten om de maat te bepalen?
Zitting van voorboom tot cantle is kop 38cm, dus die is gemakkelijk. Maar hoe weet ik of dit een normale, open of forty is?