Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:41

Gisteren toevallig iemand die mijn Malibaud wou kopen, maar heb beslist dit prachtige berber zadel niet te kopen omdat ik de centjes ga gebruiken om materiaal te kopen om zelf zadels te maken voor mijn paarden....
Dus als iemand interesse heeft in dit prachtig museum stuk, ik kan je de gegevens van de verkoper geven...

Zitouna

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:24

Prachtig zadel, het is een Tunesisch zadel aan de boom en de versieringen te zien :)

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:33

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:07

Weet iemand hier of het Malibaud zadel ook in nog Nederland verkocht wordt? Ik vind het zo raar dat ik geen verkoopadres kan vinden..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:34

Greendistance verkocht ze altijd, weet niet of ze dat nog doen (zie het niet meer op de site staan).

Op Ebay in DLD werden er altijd wel een aantal aangeboden, misschien zit daar iets voor je tussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:41

Greendistance zit in de uk nu dacht ik

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:59

Ruga schreef:
Lang geleden dat er nog eens een topic was over de niet zo gebruikelijke types van zadel die je op je paard kan leggen. Dit is een beetje een spin-off uit een ander topic, dus ik kleef straks even al wat uit dat topic hier in een volgende post.

Nou.. 8 jaar later, en m'n (=ons, de harde kern van toen hangt hier ook nog rond!) topic loopt nog steeds. Prachtig!
Ik heb een nieuwe Bokt-naam, wegens lage onderbreking met paswoord vergeten enz.. maar verder is er eigenlijk niet zo veel veranderd :D
Dit moet toch wel een van de langst lopende topics zijn?

Ik rij ondertussen al jaren met heel veel plezier op een Marjoman Riano, zoals ik ergens héél in het begin van het topic had gewenst, met een bijhorende zalea die nu ondertussen onder mijn rondingen afgesleten is, heerlijk zadel :)ddd
Verder ook nog steeds heel overtuigd Malibaud-fan, maar m'n eigen paard past er helaas niet in. Die van m'n vriend dan weer wel, dus ook dat zadeltje van toen is nog steeds aan het werk.
Mijn twee paarden zijn er beiden ook nog steeds, eentje 32 nu, die is met pensioen, en de puber van toen is ondertussen rijpaard.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:52

Mijn Malibaud ligt helaas al heel lang ongebruikt in de kelder, als je interesse hebt om 'm over te nemen hoor ik het wel.
Mijn paard gaat er nooit meer onder passen... helaas...

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:24

O jee :( :(:)

Is het toevallig een 40? Vast niet.. nogal zeldzaam.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:54

Hier zijn heel wat zadels langs gekomen. Op dit moment ligt er een Gaston Mercier Dune. Maar helaas heeft paardlief een heftige peesblessure en hebben we nog niet echt kunnen rijden met dit zadel (wat toch wel behoorlijk engels is).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 08:36

Hoi allemaal, ik lees ook nog altijd mee, nog steeds erg tevreden met de orthoflex die hier op meerdere paarden goed ligt. Zou ook nog wel geinteresseerd zijn in wat anders niet-engels erbij, ooit moet er nog een malibaud komen, en een deuber trekking zadel :)

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:37

Malenka schreef:
Hier zijn heel wat zadels langs gekomen. Op dit moment ligt er een Gaston Mercier Dune. Maar helaas heeft paardlief een heftige peesblessure en hebben we nog niet echt kunnen rijden met dit zadel (wat toch wel behoorlijk engels is).

Beetje half half, het zwaartepunt van de ruiter ligt twee wervels verder naar achter als het goed is, en de bijhorende rijstijl maakt daar gebruik van. Maar ja, verder wel Engels en echt wel met de bedoeling om snel vooruit te rijden :Y)

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:57

Zitouna schreef:
Hoi allemaal, ik lees ook nog altijd mee, nog steeds erg tevreden met de orthoflex die hier op meerdere paarden goed ligt. Zou ook nog wel geinteresseerd zijn in wat anders niet-engels erbij, ooit moet er nog een malibaud komen, en een deuber trekking zadel :)

Ik zag de Orthoflex al voorbij komen op je Facebook foto's!
Deuber Trekking zou ik ook wel zien zitten, samen met een Gaston Mercier Compiègne, maar eerst even de lotto winnen :+ :Y)

Wat hier voorbij gekomen en weer gegaan is, is ook al een lijstje.
Alle smalle arab-rug zadels, een kleinste maat Malibaud, een Randol's Ardèche, en een Malibaud Ecuyer.
En minder ter zake.. Barefoot Cheyenne en Cherokee (boomloos dus), Hidalgo Valencia (ook boomloos), en een Pfiff Amareno dressuur.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:14

Orthoflex durfde ik niet aan. Ik kreeg te veel verhalen over panelen te horen die naar verloop van tijd niet goed meer werken door slecht onderhoud. En ik heb gewoon geen geld voor een gloednieuw zadel. Inmiddels heb ik wel ervaring met de corrector pad. Geweldig ding! Nu nog zoeken naar een betaalbare engelse.

De Gaston Mercier is aangeschaft met het doel om er endurance mee te rijden. Dus prima passend voor het doel. En ik heb nooit eerder een zadel gehad dat zo heerlijk zit!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:44

Einder schreef:
O jee :( :(:)

Is het toevallig een 40? Vast niet.. nogal zeldzaam.

Helaas....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:33

Einder hihi ja ik kan hem hier op bijna alle paarden die ik rijd leggen dus neem hem nog altijd graag, heb hem nu geloof ik 6 of 7 jaar en nog altijd super hoewel alles hier toch wel snel kapot gaat (zon, zee, zand...)
Heb ook een paar boomloze, nog nooit problemen mee gehad en passen ook op meerdere paarden dus best ideaal eigenlijk voor hier.. Met bijna alle engelse zadels af en toe problemen, hebben hier natuurlijk ook geen zadelpasser oid dus het blijft altijd improviseren.. Daarom trekt zo'n Deuber of Omega systeem me ook wel, wat je zelf aanpassen kan en toch grotere oplegvlak (sorry, m'n Nederlands roest een beetje weg :O )

Malenka ik heb mn orthoflex ook tweedehands gekocht, gelukkig nog nooit problemen mee gehad. Hier ook geen budget voor een nieuw of duur zadel, 8 paarden op stal dus ook liever wat oudere maar nog ok tweedehandsjes..

Henkje wat voor maat is het dan, en hoeveel vraag je ervoor :D ?

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:14

Dat probleemloze flexibele begrijp ik volledig Zitouna.

Ik zie dat Guichard een nieuw model op de markt heeft, dat hij op voorraad gaat maken en dus recht uit de stock geleverd kan worden (normaal enkel nog maatwerk).
http://guichard-sellier.fr/boutique%20T/vente%20selles%20rando.htm

Ondertussen is het hier wolletjes en zalea-weer {:) :brr:

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:42

Prairy schreef:
Greendistance verkocht ze altijd, weet niet of ze dat nog doen (zie het niet meer op de site staan).

Op Ebay in DLD werden er altijd wel een aantal aangeboden, misschien zit daar iets voor je tussen?

Ik kan er nog steeds wel een bestellen hoor! Maar verkoop niet actief van de site meer nee!

Evt nog wel 2 (wellicht 3) Franco's te koop (maar als je een 40 malibaud nodig hebt zullen deze smal zijn):
http://www.greendistance.nl/green-dista ... ls-te-koop

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:26

Hier ook een liefhebber van niet Engelse zadels, ik ben voornamelijk een liefhebber van stockzadels.
Weet iemand waar ik een kwalitatief goed stockzadel kan kopen? Ik kom er maar weinig tot zelfs geen tegen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:30

Van mij; ik heb een prachtige Syd Hill Bushmaster Poley te koop omdat mijn huidige Friezen een te korte rug hebben. Zadel voor het leven, maar echt niet een koopje! Zit een echt schapenwollen overtrek bij.

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:40

Ik ben ook niet op zoek naar een koopje, maar een echt goed zadel inderdaad.
Zoek alleen het liefste een swinging fender model en denk dat als je friezen een te korte rug hebben ervoor dat mijn pony ook geen kans maakt helaas :n
Maar wel lief dat je het aanbied!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:05

Ja zou eens op de duitse E-bay kunnen kijken, daar staan vaker 15 inch Stockzadels op.(+17 inch Engels). succes!

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:11

Dankje! Ben inderdaad de Duitse Ebay (en kleinanzeigen) en Kapaza ook in de gaten aan het houden :j

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 00:00

Mag ik dit topic even een ferme schop omhoog geven?

Ik heb op dit ogenblik een Malibaud Gardian om uit te proberen.
Voor mij zit het zadel prima, paard lijkt er ook tevreden mee.

Ik weet echter niet welke maat zadel ik in handen heb, de eigenaars weten het ook niet, zadel is al zo'n 10 jaar oud.

Heeft iemand hier nog een malibaud, of weet iemand hoe ik dit zadel kan opmeten om de maat te bepalen?
Zitting van voorboom tot cantle is kop 38cm, dus die is gemakkelijk. Maar hoe weet ik of dit een normale, open of forty is?

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:51

Ashkerlon schreef:
Mag ik dit topic even een ferme schop omhoog geven?

Ik heb op dit ogenblik een Malibaud Gardian om uit te proberen.
Voor mij zit het zadel prima, paard lijkt er ook tevreden mee.

Ik weet echter niet welke maat zadel ik in handen heb, de eigenaars weten het ook niet, zadel is al zo'n 10 jaar oud.

Heeft iemand hier nog een malibaud, of weet iemand hoe ik dit zadel kan opmeten om de maat te bepalen?
Zitting van voorboom tot cantle is kop 38cm, dus die is gemakkelijk. Maar hoe weet ik of dit een normale, open of forty is?

Ik zal ook nog eens schoppen. Ik heb twee maten liggen, een zitmaat 38 'standaard' en een zitmaat 38 'wide'. Ik heb van beiden de maten van de opening van de boom aan de voorzijde.
Sorry dat ik het nu pas zie, ik kom nog erg weinig op bokt de laatste jaren. Als je wil help ik je om je maat uit te klaren ;)